Μετά από τα δημοσιεύματά μας για τις μετατάξεις στο Σώμα Έρευνας Πληροφορικής, διαχέονται έντονα φήμες στο ΓΕΑ περί κίνησης Αξιωματικών προελεύσεως ΑΣΕΙ, που θα “αποτρέψει” την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία, από την εφαρμογή του ψηφισμένου από το Κοινοβούλιο νόμου. Ακούγεται δε έντονα ότι ετοιμάζονται ομαδικά αναφορές με επιχειρήματα που σε καμία περίπτωση δεν στέκονται, αλλά και με την απειλή αποχωρήσεων από το Σώμα Έρευνας Πληροφορικής σε περίπτωση εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης.

Σε κάθε περίπτωση δεν θέλουμε να πιστέψουμε θα υπάρξει Ηγεσία η οποία εκβιαζόμενη θα υποκύψει στα θέλω οποιουδήποτε στελέχους, ανεξαρτήτως προέλευσης, και θα παραβλέψει την εφαρμογή Νόμων οι οποίοι θεσπίστηκαν από τον Ελληνικό Κράτος για την επίλυση διοικητικών και επιχειρησιακών προβλημάτων. Ειδικά σε μια εποχή που το σύνθημα “τάξη και ηθική” μεταδίδεται από το πρωί ως το βράδυ ως επίσημη κυβερνητική πολιτική. Ο σεβασμός και η τήρηση των νόμων δεν περιλαμβάνονται στο μήνυμα;

Ακούγεται έντονα στους διαδρόμους του ΓΕΑ ότι η συγκεκριμένη ομάδα Αξιωματικών, με μεγάλη άνεση προβαίνει σε κρίσεις για την μη αναγκαιότητα εφαρμογής του νόμου και σκοπεύει μέσω αναφορών να ενημερώσει την Ηγεσία, ότι σε περίπτωση εφαρμογής του νόμου, θα επιδιώξουν την επιστροφή τους στο προ της μετατάξεώς τους καθεστώς. Δηλώνοντας έτσι και προειδοποιώντας ότι το Σώμα Έρευνας Πληροφορικής πρέπει να παραμείνει ως έχει, διαφορετικά θα δημιουργηθεί νέο πρόβλημα…

Αν όλα αυτά αληθεύουν πρέπει κάποιος να υπενθυμίσει στους υποκινητές αυτής της κίνησης ότι η θέσπιση των νόμων, σε καιρό δημοκρατίας, αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της Βουλής των Ελλήνων. Επίσης ότι στις Ένοπλες Δυνάμεις οι αναφορές παραπόνων έπονται και δεν προηγούνται των διαταγών.

Τα επιχειρήματα της συγκεκριμένης ομάδας λίγο πολύ έχουν γίνει γνωστά και επί αυτών υπάρχουν βέβαια απαντήσεις, μας μεταφέρθηκε ότι η κύρια ανησυχία τους έγκειται στη διατάραξη της αρχαιότητας με την εφαρμογή της διάταξης, ξεχνάνε μάλλον το εδάφιο του νόμου όπου ξεκάθαρα αναφέρεται ότι οι μεταταγέντες καθίστανται νεότεροι των ομοιόβαθμων τους. Επίσης η διαδικασία των μετατάξεων δεν είναι μια νέα πρακτική για τις Ένοπλες Δυνάμεις, ισχύει εδώ και πολλά έτη και με την εν λόγω διάταξη προστίθεται μια νέα κατηγορία. Όσοι λοιπόν ανησυχούν ας μας απαντήσουν, όταν ένας Επισμηνίας μεταταχθεί σε Ανθυποσμηναγός δεν κάνει άλμα δύο βαθμών; Όσοι ήταν αρχαιότεροί του δεν καθίστανται νεότεροι; Εκτός αν η υπέρβαση της αρχαιότητας εδώ, επειδή αφορά Υπαξιωματικούς, είναι άνευ σημασίας.

Ένα ακόμα επιχείρημα που ακούγεται από τη συγκεκριμένη ομάδα είναι το θέμα της μοριοδότησης, καθώς σε περίπτωση εφαρμογής του νόμου οι μεταταγέντες, λόγω περισσοτέρων ετών υπηρεσίας θα έχουν περισσότερα μόρια από τους ομοιόβαθμούς τους, έτσι θα προκρίνονται για την κάλυψη θέσεων ευθύνης ή εξωτερικού . Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι η μοριοδότηση, βάση Υπουργικής Απόφασης, προκύπτει από τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα των στελεχών και όχι αποκλειστικά βάση των ετών υπηρεσίας.

Συνεπώς αν κάποιο στέλεχος έχει τα απαιτούμενα προσόντα η μοριοδότηση δεν θα σταθεί εμπόδιο στην τοποθέτησή του σε θέση ευθύνης ή εξωτερικού. Άλλωστε βάση της κείμενης νομοθεσίας η μοριοδότηση δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για την κάλυψη των θέσεων, αλλά ένα εξ αυτών, εκτός αν με αυτό το επιχείρημα, προκαταβάλλεται από τους συγκεκριμένους Αξιωματικούς, ότι οι αποφάσεις για τοποθετήσεις του Α.Α.Σ. θα είναι υπέρ των συναδέλφων τους προερχομένων από ΑΣΣΥ.

Βέβαια εδώ έχουμε ένα παράδοξο, από τη μία αγωνιούν για τη μοριοδότηση, από την άλλη διατυμπανίζουν ότι η υπηρεσία δεν θα αποκομίσει κανένα κέρδος εξ αυτής της μετάταξης, καθώς οι Αξιωματικοί ΤΠΛ απλά θα αλλάξουν επετηρίδα, ενώ παραμένοντας στην επετηρίδα Τεχνικής Υποστήριξης δύνανται να καλύπτουν τις ίδιες θέσεις με τους Αξιωματικούς του ΣΕΠ ειδικότητας ΕΠ. Αν αυτό ισχύει ποια η ανησυχία τους τότε για τη μοριοδότηση από τη στιγμή που οι ίδιοι Αξιωματικοί μπορούν να αιτηθούν τις ίδιες θέσεις από την επετηρίδα που βρίσκονται σήμερα, μάλλον κάπου εδώ έχουν μπερδευτεί λιγάκι. Αν σήμερα ένας Επγος ΤΠΛ μπορεί να αιτηθεί μια θέση ευθύνης ΕΠ, τότε δεν θα χάσουν τίποτα αν ο ίδιος Αξιωματικός μεταταχθεί και την αιτηθεί ως ΕΠ. Για να το ξεκαθαρίσουμε κάτι τέτοιο φυσικά δεν ισχύει, οι Αξιωματικοί ΤΠΛ ανήκουν στο Σώμα Τεχνικής Υποστήριξης και όχι στο Έρευνας Πληροφορικής, συνεπώς η μετάταξη τους έχει νόημα καθώς σήμερα δεν μπορούν να καλύψουν τις κενές οργανικές θέσεις που προέκυψαν μετά την αρχική στελέχωση του ΣΕΠ.
Επικαλούνται ανομοιογένεια στην επετηρίδα του ΣΕΠ με Αξιωματικούς πολλών προελεύσεων, ξεχνούν μάλλον ότι αυτή έχει προκύψει ξεκάθαρα εκ μετατάξεων και δεν είναι επετηρίδα αποφοίτων ΑΣΕΙ, καθώς περιλαμβάνει και Αξιωματικούς εκ διαγωνισμού αποφοίτους ΑΕΙ, όπως και οι προς μετάταξη Αξιωματικοί βάση της διάταξης, συνεπώς ποια ανομοιογένεια προκύπτει εκ της διατάξεως; Όλοι όσοι στελεχώνουν σήμερα την επετηρίδα έχουν ως προέλευση την μετάταξη και όχι το Στρατιωτικό ή Ακαδημαϊκό Ίδρυμα από το οποίο αποφοίτησαν.

Άλλο ένα επιχείρημα που ακούγεται ότι έχει η συγκεκριμένη ομάδα είναι η εφαρμογή της διάταξης μόνο για την ειδικότητα πληροφορικής και όχι για άλλες, ξεχνώντας ότι οι υπόλοιπες ειδικότητες υπάρχουν εδώ και πολλές δεκαετίες με συνεχή παραγωγή στελεχών εκ παραγωγικών σχολών και διαγωνισμών, όπως επίσης ότι στην αιτιολογική έκθεση του νόμου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι η διάταξη αφορά το νεοσύστατο Σώμα Έρευνας Πληροφορικής που μετά την αρχική στελέχωσή του, έχει εξαιρετικά χαμηλή κάλυψη θέσεων σε όλους τους βαθμούς.

Σε κάθε περίπτωση δεν θέλουμε να θίξουμε και δεν θίγουμε καμία κατηγορία στελεχών, αλλά δεν μπορεί κανένας να παραβλέψει το τεράστιο έργο που παράγουν οι Αξιωματικοί εξ ΑΣΣΥ και οι Υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως επίσης δεν μπορεί κανένας να παραβλέψει ότι σήμερα η συγκεκριμένη κατηγορία, προερχόμενη και αυτή από τον θεσμό των Πανελλαδικών Εξετάσεων, έχει τα προσόντα και τα εφόδια να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση.

Το γεγονός ότι πληθώρα στελεχών προελεύσεως ΑΣΣΥ διαθέτει Πτυχία ΑΕΙ και Μεταπτυχιακά αποτελεί απόδειξη όσων γράφουμε. Σε προηγούμενο άρθρο μας κάναμε ειδική μνεία στην εφαρμογή «Ίριδα», η οποία κοσμεί τις Ε.Δ. καθώς έχει διατεθεί δωρεάν στον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα με εξαιρετικές κριτικές, προκαλούμε λοιπόν όποιον αμφισβητεί ότι αυτή η εφαρμογή όπως και η πλειοψηφία των εφαρμογών της Πολεμικής Αεροπορίας, αποτελεί τέκνο αποκλειστικά αποφοίτων ΑΣΣΥ, να το αποδείξει αποστέλλοντας μας τα στοιχεία των εμπλεκομένων στη δημιουργία και συντήρηση του συνόλου των εφαρμογών, με ονοματεπώνυμο και Σχολή προέλευσης. Η σελίδα μας σκοπό έχει να αναδεικνύει προβλήματα στελεχών με σκοπό την ευαισθητοποίηση των αρμόδιων αρχών και όχι την άσκηση πίεσης. Τα στελέχη δε που δύνανται να επωφεληθούν της διάταξης διαθέτουν τα ίδια και υψηλότερα προσόντα με τους συναδέλφους τους που στελεχώνουν το ΣΕΠ σήμερα, καθώς οι μεταταγέντες κατά την αρχική στελέχωση του ΣΕΠ, στην πλειοψηφία τους, διέθεταν ως μοναδικό προσόν το «Πτυχίο» της ΣΠΗΥ του ΓΕΣ, φυσικά το σχολείο αυτό δεν μπορεί να συγκριθεί με πτυχία ΑΕΙ και τα Μεταπτυχιακά Πληροφορικής. Προκαλούμε λοιπόν οποιονδήποτε και σε αυτό να μας διαψεύσει με στοιχεία.

Ένα ακόμα επιχείρημα  είναι ότι δεν χρειάζεται αυτή η διάταξη για την επιβράβευση και την ανάδειξη της Αριστείας, καθώς οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ που κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ βάση του ν.3883/2010 αποστρατεύονται έτσι κι αλλιώς με τον βαθμό του Σμηνάρχου. Να σημειώσουμε εδώ ότι αυτό είναι μια πρόνοια του 3883 που μάλλον μείωσε τους απόφοιτους ΑΣΣΥ καθώς στο παρελθόν ο βαθμός αυτός ήταν καταληκτικός για όλους ανεξαιρέτως κατοχής πτυχίου ΑΕΙ. Εφόσον λοιπόν η επιβράβευση έρχεται από τον νόμο έτσι και αλλιώς, γιατί στον ίδιο νόμο υπήρχε και υπάρχει η πρόνοια της μετάταξης από τις τάξεις των Υπαξιωματικών και Ανθυπασπιστών στο Σώμα των Αξιωματικών εφόσον είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ; Συνεπώς ούτε αυτή η διάταξη, που εφαρμόζεται εδώ και αρκετά έτη με επιτυχία παράγοντας εξαιρετικά στελέχη, είναι αναγκαία;

Θεωρούν λέγεται δε οι “θιγέντες” Αξιωματικοί, ότι ενώ εκείνοι από την πρώτη ημέρα της καριέρας τους αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης, οι Υπαξιωματικοί ρεμβάζουν απολαμβάνοντας τις παροχές της Υπηρεσίας. Συνεπώς σήμερα ως εξ ΑΣΣΥ προερχόμενοι Αξιωματικοί, έχοντας διανύσει χρόνια άνευ ευθυνών και καθηκόντων, δεν δύνανται να ανταποκριθούν στα καθήκοντα του ΣΕΠ. Μάλλον εδώ επιβεβαιώνεται η αναφορά μας για διαχωρισμό των στελεχών σε “πατρικίους και πληβείους” στην Π.Α.

Τελευταίο δε και ισχυρότερο επιχείρημά τους, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, το οποίο ομολογούμε ότι μας άφησε άφωνους, είναι η προειδοποίηση ότι εφόσον εφαρμοστεί ο νόμος, θα ζητήσουν την ακύρωση της μετατάξεώς τους και την επιστροφή τους στο προηγούμενο καθεστώς. Αν πραγματικά όσα μας μεταφέρθηκαν ισχύουν και υπάρχουν Αξιωματικοί που θέλουν να εκβιάσουν την Ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας, να μην εφαρμόσει νόμο του Κράτους, τότε στο στράτευμα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα πειθαρχίας και ελέγχου. Δεν είναι δική μας δουλεία να κάνουμε έλεγχο, αλλά θεωρούμε ότι αν όλα όσα μας μεταφέρθηκαν ισχύουν, πρέπει κάποιος άμεσα στο ΓΕΑ να λάβει τα μέτρα του.

Να υπενθυμίσουμε δε ότι από τις τάξεις των αποφοίτων ΑΣΣΥ ειδικότητας Πληροφορικής τα τελευταία δύο έτη παρατηρείτε τεράστιο κύμα φυγής προς τον ιδιωτικό τομέα, μήπως κύρια αιτία είναι αυτές οι συμπεριφορές από συναδέλφους τους διαφορετικής προέλευσης; Αναρωτιόμαστε εύλογα οι ίδιοι Αξιωματικοί που σήμερα διαμαρτύρονται και εκφράζουν τόσο έντονα την αίσθηση ανωτερότητας έναντι συναδέλφων τους άλλης προέλευσης, όταν σε μερικά χρόνια κληθούν να διοικήσουν ένα Σώμα το οποίο θα είναι αποδεκατισμένο εκ της σύστασής του, με τα ελάχιστα στελέχη που θα έχουν απομείνει από το Σώμα Τεχνικής Υποστήριξης ειδικότητας ΤΠΛ, τι έργο έχουν να προσφέρουν στην Πολεμική Αεροπορία; Με ποιόν τρόπο απλά θα συντηρήσουν όλα τα συστήματα που σήμερα αναπτύσσονται και συντηρούνται από τους συναδέλφους που τόσο απαξιωτικά και υπεροπτικά αντιμετωπίζουν;
Μάλλον οι Αξιωματικοί που εκφράζουν τέτοιου είδους επιχειρήματα, επιθυμούν ένα μικρό Σώμα Έρευνας Πληροφορικής, επιδιώκοντας να εφαρμόσουν την λαϊκή ρήση “Καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά τελευταίος στην Πόλη”.