Της ΛΙΑΝΑΣ ΜΥΣΤΑΚΙΔΟΥ

Η φωτογραφία με τις τέσσερις κυρίες μονοπωλεί το ενδιαφέρον της πολιτικής και κοινωνικής ζωής στην Τουρκία.

Οι τέσσερις κυρίες είναι  η Σελβί Κιλιτσντάρογλου (σύζυγος του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης), η Μπασάκ Ντεμιρτάς (σύζυγος του αρχηγού του κουρδικού κόμματος Hadep, Σελαχαττίν Ντεμιρτάς , που κρατείται στις Φυλακές της Αδριανούπολης ), Ντιλέκ Ιμάμογλου (σύζυγος του Δημάρχου του Μητροπολιτικού Δήμου Κωνστνατινούπολης) και η Τζανάν Καφταντζίογλου (σύζυγος του προέδρου της νομαρχιακής επιτροπής Κωνσταντινούπολης  του CHP).

Η φωτογραφία τραβήχτηκε στην αίθουσα του Θεάτρου Κεντέρ, όπου οι κυρίες παρακολούθησαν την παράσταση  Devran που είναι μια  διασκευή του ομώνυμου  έργου του Σελαχαττίν Ντεμιρτάς

Η Ζουλιντέ Κουράλ και ο Ομερ Σαχίν διάβασαν το έργο, εντυπωσιάστηκαν και αποφάσισαν να το διασκευάσουν σε θεατρικό έργο.

Η παράσταση εξόργισε τον σουλτάνο, ο οποίος δήλωσε “Η κορυφή και αντιπροσωπεία της αξιωματικής αντιπολίτευσης παρακολούθησε τη θεατρική διασκευή ενός έργου που έγραψε ένας τρομοκράτης. Ο λαός όταν έρθει η ώρα θα τους δώσει το μάθημα που χρειάζονται”.

Ο δημοσιογράφος Χασάν Τζεμάλ (Τ24), αναφερόμενος στο θέμα γράφει: “Δεν μας εκπλήσσει. Όποιος σηκώνει το κεφάλι, όποιος κάνει σοβαρή αντιπολίτευση, όποιος βάζει εμπόδια στο πολιτικό μέλλον του Ερντογάν , χαρακτηρίζεται αμέσως τρομοκράτης ή πραξικοπηματίας ή κατάσκοπος. Δεν βάζει κανείς σκόνη στον Ερντογάν διαφορετικά λειτουργεί η δικαιοσύνη του. Ανοίγουν οι πόρτες των Φυλακών.

Με λίγα λόγια μεγαλώνει ο φόβος του, γιατί γνωρίζει ότι όπου υπάρχει δημοκρατία , ελευθερία δεν υπάρχει χώρος για εκείνον.

Εφιάλτης για τον Ερντογάν θα ήταν η συμμετοχή της Μεράλ Ακσενέρ και των συζύγων του Νταβούτογλου και του Μπαμπατζάν στην φωτογραφία.

Ειιι Ερντογάν , όπως έχασες με 800 ψήφους στην Κωνσταντινούπολη από εκείνους που δεν αποκαλούν τρομοκράτη τον Ντεμιρτάς, έτσι θα υποστείς μεγάλη ήττα  στο σύνολο της Τουρκίας.

Δεν μπορείς να σωθείς από αυτό”.

Η έγκριτη δημοσιογράφος και συγγραφέας Ογια Μπαϊντάρ γράφει ότι θα επιθυμούσε να δει στην επίμαχη φωτογραφία και την κυρία Εμινέ μαζί με την Ακσενέρ.  Δεν αντιλαμβάνεται τις αντιδράσεις που προκάλεσε η παρουσία των τεσσάρων κυριών στην παράσταση ενός τόσο ανθρώπινου, φιλειρηνικού, δημοκρατικού έργου.

Αλλά και ο Τζελάλ Μπασλανγκιτς (Arti Gercek)  υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση δεν φοβάται το θεατρικό έργο του Ντεμιρτάς, αλλά τη συσπείρωση των δημοκρατικών δυνάμεων.

“Φοβούνται, γράφει, γιατί η φωτογραφία φανερώνει πως οι Κούρδοι που ζητούν δημοκρατία, ειρήνη και ίσα δικαιώματα , δεν είναι μόνοι. Για τον κυβερνητικό συνασπισμό ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι οι Κούρδοι που διεκδικούν ίσα δικαιώματα. Η συνύπαρξη τους με τις άλλες δημοκρατικές δυνάμεις αποτελεί τον πραγματικό εφιάλτη της εξουσίας. Παρά τη φιλολογία τους ότι δεν είμαστε εναντίον των κούρδων αλλά μόνο των τρομοκρατών, ο φόβος και ο τρόμος τους είναι οι Κούρδοι. Αυτό το δείχνουν διαρκώς με τις πράξεις τους.  Για παράδειγμα στο νέο Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης έχουν τοποθετήσει ένα μηχάνημα που κάνει αυτόματες μεταφράσεις σε 36 γλώσσες και 80 διαλέκτους. Ξέρετε ποια γλώσσα δεν υπάρχει; Φυσικά η κουρδική.

Η κυβέρνηση φοβάται τις γυναίκες που διεκδικούν μαζί με τους Κούρδους την ειρήνη, τη δημοκρατία και τα ίσα δικαιώματα”.

Όσο κι αν φοβούνται, ό,τι κι αν κάνουν στο τέλος  επικρατεί πάντα η νομοτέλεια….

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016