Το 1ης γενιάς Golf GTI έγραψε τη δική του ιστορία, έγινε κλασική επένδυση και, αν τύχει και το οδηγήσεις, εξακολουθεί να εξιτάρει οδηγικά. Σύμφωνοι, με εξαίρεση τα φρένα. Σε κάθε περίπτωση, αυτός ήταν ο σκαπανέας της υπόθεσης που λέγεται ”hot hatch”
Μέχρι το τέλος του ’74 οι σχεδαστές του Golf GTI είχαν καταλήξει σ’ αυτές τις μικρές αισθητικές λεπτομέρειες που θα το έκαναν να διαφέρει από τα άλλα, ταπεινά Golf
Το καρό, υφασμάτινο σαλόνι (τόσο cult), η μπίλια του επιλογέα ταχυτήτων που θύμιζε μπαλάκι του γκολφ, ακόμα και το αρκτικόλεξο: GTI
Ένα μαζεμένων διαστάσεων, πρακτικό για την κάθε μέρα Gran Turismo Injection.
Ο τελευταίος όρος, ο ψεκασμός, διαχώριζε αυτό το 1,6-άρι μοτέρ που προερχόταν από το Audi 80 GT απ’ τη σοδειά των καρμπιρατέρ που συνηθίζονταν ακόμη.
Οι επιδόσεις ήταν παραπάνω από ικανοποιητικές με τα μέτρα της εποχής. Επιτάχυνση από 0-100 σε περίπου 9 δευτερόλεπτα, 176 τελική σε συνδυασμό με μόλις 840 κιλά. Η εξίσωση βγαίνει εύκολα
Όπως, για να λέμε την αλήθεια, συνεχίζει να είναι μέχρι και σήμερα.
Μικρές αεροτομές, τρίθυρο αμάξωμα, ελαφρώς τονισμένοι θόλοι, τέσσερα στρογγυλά φανάρια και, τέλος, μία λεπτή κόκκινη γραμμή. Αυτό το, επίσης διακριτικό, κόκκινο περίγραμμα στη μάσκα σηματοδοτούσε κάτι διαφορετικό απ΄τα άλλα της οικογενείας
Ανέκαθεν η αντίθεση κόκκινο-μαύρο είχε μία σπορτίφ σημειολογία και εδώ οι σχεδιαστές μόλις είχαν βρει αυτό το μαγικό, μικρό άγγιγμα που θα βλέπαμε για τις επόμενες δεκαετίες σε όλα τα Golf GTI που θα ακολουθούσαν.
Μαύρο πλέγμα στη γρίλια, λογότυπο GTI, κόκκινη γραμμή. Η συνταγή επιβιώνει μέχρι τις μέρες μας. Δικαιολογημένα.
Photo: volkswagen.gr