Η Τουρκία “εγκλωβισμένη” στο F-35 προωθεί το “εθνικό μαχητικό” με την Ελλάδα να…παρακολουθεί

Μεγάλος προβληματισμός στην Τουρκία για το F-35.Στην Άγκυρα έχουν αρχίσει να σκέφτονται με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσουν τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αεροσκαφών.Η λύση που προωθούν; Το “εθνικό μαχητικό”! Σχέδιο φιλόδοξο και τολμηρό. Η Τουρκία βέβαια έχει τουλάχιστον σχέδιο. Εμείς τι κάνουμε είναι το ερώτημα. Η απάντηση είναι ότι δεν κάνουμε τίποτα για το “εξοπλιστικό μας μέλλον”. Κι αυτό είναι άκρως επικίνδυνο.

Όπως γράφει η ΧΟΥΡΙΕΤ η Τουρκία έχει σχεδιάσει να αντικαταστήσει το στόλο των F-16 μέχρι το 2030. Η Τουρκία έκανε την επιλογή του F-35 και παραμένει προσηλωμένη σ΄ αυτό παρά το μεγάλο κόστος που πληρώνει.

Η Εκτελεστική Επιτροπή Αμυντικής Βιομηχανίας, υπό την προεδρία του Πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου, εξουσιοδότησε  στις αρχές Μαρτίου το γραφείο προμηθειών και  τον Υφυπουργό Αμυντικών Βιομηχανιών (SSM), για  την παραγγελία  οκτώ ακόμη  F-35.

“Η απόφαση επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Τουρκίας για το πρόγραμμα,” δήλωσε  αξιωματούχος.

Αλλά το πρόγραμμα JSF αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα.

“Ελπίζουμε ότι το μέλλον του προγράμματος θα είναι ομαλότερο από το παρελθόν του.Για μας η πιο σημαντική παράμετρος είναι το χρονοδιάγραμμα παράδοσης”, δήλωσε στη ΧΟΥΡΙΕΤ αξιωματούχος της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στις 24 Μαρτίου, ο πτέραρχος  Christopher Bogdan, ο οποίος επιβλέπει το πρόγραμμα JSF, ανέφερε σε γραπτή αναφορά του  ότι  το F-35 δεν θα είναι επιχιερησιακά έτοιμο  μέχρι τα τέλη του 2017. Οι αιτίες  για την νέα  καθυστέρηση έχουν να κάνουν με τις δοκιμές του λογισμικού.

Σύμφωνα με τον Michael Gilmore, επικεφαλής δοκιμαστής όπλων του Πενταγώνου, το πρόγραμμα JSF θα καθυστερήσει για ένα χρόνο λόγω διαφόρων τεχνικών ελλείψεων, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων με το λογισμικό του ραντάρ.

Πρόσφατα, αξιολογητές του Πενταγώνου  ανέφεραν σημαντικά προβλήματα με το λογισμικό του F-35. Για παράδειγμα, το λογισμικό συντήρησης που έχει σχεδιαστεί για τη διάγνωση των προβλημάτων δεν δουλεύει σωστά. Επίσης, ένα πρόβλημα επικοινωνίας μεταξύ του υπολογιστή του ραντάρ του F-35 και του κεντρικού υπολογιστή του μπορεί να προκαλέσει απενεργοποίηση του  ραντάρ!

Νωρίτερα το Μάρτιο, το Πεντάγωνο προέβλεπε 3 τοις εκατό μείωση στο κόστος απόκτησης για το F-35.

Η ετήσια έκθεση του Υπουργείου Άμυνας σε μεγάλα προγράμματα  προβλέπει ότι το συνολικό κόστος του προγράμματος  θα φτάσει μέχρι και το $ 1.5 τρισεκατομμύριο μέχρι το  2070 συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης και των προμηθειών, καθώς και του λειτουργικού κόστους.

Η Τουρκία σχεδιάζει να αγοράσει 100 F-35. Από την άλλη η  Άγκυρα προωθεί το πρόγραμμα του “εθνικού” μαχητικού αεροσκάφους της, που ονομάστηκε TFX. Θα απαιτήσει μια αρχική επένδυση ύψους 6 έως 7.000.000.000 $. Η Τουρκία βρίσκεται σε διαπραγματεύεσεις  με  την BAE Systems για το φιλόδοξο πρόγραμμα.

Η Τουρκία ελπίζει να ολοκληρώσει το πρωτότυπο του μαχητικού   το 2023. Μέχρι το 2019, το 80 τοις εκατό του σχεδιασμού, που αφορούν σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα,, οπλικά συστήματα  και  συστήματα επικοινωνιών  θα έχουν ολοκληρωθεί.

«Το τουρκικό σχέδιο είναι πολύ αισιόδοξο», δηλώνει στη ΧΟΥΡΙΕΤ   ξένος εμπειρογνώμονας αεροδιαστημικής. “Σίγουρα θα υπάρξουν πολλές αναμενόμενες και απροσδόκητες τεχνικές δυσλειτουργίες . Νομίζω ότι οι Τούρκοι θα πρέπει να σχεδιάσουν καλύτερα σχέδια έκτακτης ανάγκης για σημαντικές καθυστερήσεις στο πρόγραμμα αυτό. “

«Θέλουμε αυτό το πρόγραμμα να προχωρήσει . Δεν έχουμε την πολυτέλεια να αντιμετωπίσουμε αδυναμίες λόγω της γήρανσης του στόλου των F-16 και τις καθυστερήσεις στο F-35  », υποστηρίζουν από την τουρκική ΠΑ.

Militaire.gr

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016