Υποστηριξε το militaire
Άμυνα
18/06/2020 | 13:13 (ενημερώθηκε 4 έτη πριν)
Militaire News

Επιστολή ΣΑΣΜΥ στον ΥΕΘΑ για το μισθολόγιο

Επιστολή ΣΑΣΜΥ στον ΥΕΘΑ για το μισθολόγιο

Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ (Σ.Α.Σ.Μ.Υ), με επιστολή του προς τον ΥΕΘΑ εκφράζει τις ανησυχίες του για τις φήμες που κυκλοφορούν για αλλαγές στο μισθολόγιο.

Η επιστολή:

Κύριε Υπουργέ,

Έντονος προβληματισμός και ανησυχία επικρατεί στις τάξεις των συναδέλφων σχετικά με το ζήτημα του μισθολογίου, με αφορμή φήμες που διακινούνται δημόσια περί της αναμόρφωσης αυτού. Η αλήθεια είναι ότι το ισχύον μισθολόγιο δεν ικανοποίησε την συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων, διότι αφενός δεν αποκαταστάθηκαν οι αποδοχές στο επίπεδο του 2012, όπως αποφάνθηκε με την ιστορικής σημασίας απόφασή του το ΣτΕ και αφετέρου το συγκεκριμένο νομοθέτημα υπήρξε άτολμο από πλευράς περιεχομένου, καθόσον δεν είναι αντιπροσωπευτικό του έργου και της προσφοράς των στελεχών των ΕΔ.

  

Η προσεκτική μελέτη του παραπάνω σχετικού αναδεικνύει τις βαθιές εσωτερικές αντιφάσεις και την ελλιπή επεξεργασία που αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο περιεχόμενό του. Οι διατάξεις δεν διασφαλίζουν την απαιτούμενη εσωτερική ισορροπία, ώστε να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Επιπλέον δεν ικανοποιείται μια σειρά παγίων διεκδικήσεων του κλάδου, όπως παρακάτω:

α. Χορήγηση Ειδικής Αποζημίωσης για τη νυχτερινή απασχόληση (μέχρι 64 ώρες το μήνα κατ’ ανώτατο όριο), στο στρατιωτικό προσωπικό που εκτελεί νυχτερινή υπηρεσία, από 22:00 έως 06:00, η οποία να ανέρχεται ωριαία στο ποσό των 2,77€. Ναι μεν υφίσταται σχετική πρόβλεψη στην παρ. δ του άρθρου 127, πλην όμως η συγκεκριμένη διάταξη ουδέποτε υλοποιήθηκε εξαιτίας της σκόπιμης μη έκδοσης σχετικής ΚΥΑ. 

β. Αναπροσαρμογή του Επιδόματος Ιδιαιτέρων Συνθηκών Εργασίας, που χορηγείται με το ισχύον μισθολόγιο, με επαύξηση της τάξεως των 100,00€, αποκλειστικά και μόνο για το προσωπικό που αποδεδειγμένα εκτελεί υπηρεσίες εσωτερικής ασφαλείας 24ωρης διάρκειας (ως μερικό αντιστάθμισμα για την υπερωριακή απασχόληση η οποία, ακόμη και μετά την λήψη της καθιερωμένης απαλλαγής, υπερβαίνει κατά πολύ τις 40 ώρες εργασίας εβδομαδιαίως).

γ. Καθιέρωση ημερήσιας αποζημίωσης ποσού 46,00€, για κάθε ημέρα εργασίας Πέραν του Πενθημέρου την εβδομάδα (μέχρι 2 ημέρες το μήνα κατ’ ανώτατο όριο για εργασία σε αργίες και επιλέξιμες), όπως αρχικά ρυθμίστηκε με την 164721/4033/12-1-1982 (ΦΕΚ 43Α) ΚΥΑ, επικυρώθηκε με το Ν.1249/1982, τροποποιήθηκε σχετικώς στη συνέχεια και ισχύει μέχρι σήμερα στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, πλην μόνο των ΕΔ.

δ. Καθιέρωση Επιδόματος Στέγασης (ενδεικτικά: ποσού ύψους 100,00€) για το προσωπικό που υπηρετεί σε τόπο μη επιθυμίας του, εφόσον αφενός δεν διαθέτει ιδιόκτητη κατοικία σε απόσταση έως 50 χλμ από τον τόπο υπηρέτησης και αφετέρου δεν στεγάζεται σε Στρατιωτικό Οίκημα.

Επιπλέον και σε αυτό το σημείο θα θέλαμε να εστιάσουμε την προσοχή μας, μελετώντας προσεκτικά τη διάρθρωση του μισθολογίου, ανά μισθολογική κατηγορία, καθώς και το ανάπτυγμα μεταξύ των κλιμακίων του Βασικού Μισθού (ΒΜ), προκύπτουν οι ακόλουθες ενδιαφέρουσες διαπιστώσεις:

α. Η αναλογία καταληκτικού (τελικού) κλιμακίου ως προς το αντίστοιχο εισαγωγικό (αρχικό) διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Α΄ Κατηγορία (Απόφοιτοι ΑΣΕΙ): 2,727/1 (272,7%) [χωρίς να ληφθούν υπόψη τα μισθολογικά κλιμάκια των Α/ΓΕΕΘΑ, Α/ΓΕΣ, ΓΕΠΣ – Δκτή 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ].
  1. Β’ Κατηγορία (Απόφοιτοι ΑΣΣΥ): 2,482/1 (248,2%).

β. Το μισθολογικό ανάπτυγμα δεν εξελίσσεται ομοιόμορφα σε όλες τις κατηγορίες με αποτέλεσμα η απόκλιση (ποσοστιαία διαφορά) μεταξύ των ΒΜ, ενδεικτικά, να διαμορφώνεται ως ακολούθως: 

  1. Εισαγωγικό (αρχικό) κλιμάκιο: Η απόκλιση μεταξύ της Α’ και Β’ Κατηγορίας  διαμορφώνεται σε αναλογία 1,1725/1 (117,25%).
  1. 18ο κλιμάκιο (ενδιάμεσο): Η απόκλιση μεταξύ της Α’ και Β’ Κατηγορίας  διαμορφώνεται σε αναλογία 1,3321/1 (133,21%), ήτοι μεταβολή +15,96% έναντι του αρχικού.
  1. Καταληκτικό (τελικό) κλιμάκιο: Η απόκλιση μεταξύ της Α’ και Β’ Κατηγορίας  διαμορφώνεται σε αναλογία 1,2883/1 (128,83%), ήτοι μεταβολή +11,58% έναντι του αρχικού.

Από τα παραπάνω, συνάγεται με απόλυτη βεβαιότητα ότι η Πολιτεία επιφυλάσσει μια επιλεκτικά δυσμενή μεταχείριση για όσους εντάσσονται στη Β’ Κατηγορία, καθόσον μεταξύ εισαγωγικού και καταληκτικού κλιμακίου ο ΒΜ αποκλίνει σημαντικά. Αν ανατρέξουμε τόσο στην αιτιολογική έκθεση του σχετικού νόμου, όσο και στα λοιπά κείμενα που τον συνοδεύουν στη Βουλή των Ελλήνων, δεν βρίσκουμε κάποια πειστική αιτιολόγηση για την εν λόγω διαφοροποίηση. Επιπλέον είναι σαφές ότι δεν τίθεται ζήτημα αυξημένων ευθυνών λόγω καθηκόντων κλπ, αφού ο νομοθέτης έχει ήδη κάνει σχετική πρόβλεψη ώστε τα λοιπά επιδόματα (πλην ΒΜ) να διαρθρώνονται και με βάση τον διοικητικό βαθμό, που είναι απολύτως αλληλένδετος με τα καθήκοντα και τις αυξημένες ευθύνες που αναλαμβάνονται ιδίως στις κατηγορίες των Ανωτέρων και Ανωτάτων Αξιωματικών.

Για την άρση της συγκεκριμένης αδικίας, προτείνεται η σταδιακή αναπροσαρμογή και επαύξηση των κλιμακίων της Β’ Κατηγορίας, ως ακολούθως:

(1) Αρχής γενομένης από το 10ο κλιμάκιο κατά 1%,

(2) Το 9ο κλιμάκιο κατά 2%,

(3) Το 8ο κλιμάκιο κατά 3%,

(4) Το 7ο κλιμάκιο κατά 4%,

(5) Το 6ο κλιμάκιο κατά 5%,

(6) Το 5ο κλιμάκιο κατά 6%,

(7) Το 4ο κλιμάκιο κατά 7%,

(8) Το 3ο κλιμάκιο κατά 8%,

(9) Το 2ο κλιμάκιο κατά 9%,

(10) Το 1ο κλιμάκιο κατά 10%,  προκειμένου το ανάπτυγμα της Β’ Κατηγορίας να προσεγγίσει -κατ’ αναλογία- το αντίστοιχο της Α΄ Κατηγορίας, όπως αυτό διαμορφώνεται σήμερα με το ισχύον μισθολόγιο.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε για την, εκ μέρους σας, ανάληψη πρωτοβουλιών με σκοπό την αποτροπή θεσμοθέτησης ρυθμίσεων που διαιωνίζουν μία κυριαρχική αντίληψη εις βάρος των αποφοίτων ΑΣΣΥ,  διευρύνουν επιλεκτικά το έλλειμμα κοινωνικής αλληλεγγύης και δεν συνάδουν με τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και της χρηστής διοίκησης που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία των κρατικών οργάνων και φορέων της δημοσίας διοίκησης.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης