Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση ιπταμένου προσωπικού της. Τα υφιστάμενα αεροσκάφη για το στάδιο της αρχικής εκπαίδευσης Τ-6 είναι σε μεγάλο βαθμό καθηλωμένα, λόγω έλλειψης υποστήριξης/ανταλλακτικών, ενώ τα αεροσκάφη JET για την προκεχωρημένη εκπαίδευση Τ-2 βρίσκονται σε υπηρεσία πάνω από 45 χρόνια και έχουν απομείνει μόνο 2-3. To Militaire.gr έχει ασχοληθεί πολλές φορές με το θέμα και έχει παρουσιάσει τη λύση που οι αεροπόροι εγκρίνουν ανεπιφύλακτα.

Η δημιουργία ενός Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης (ΔΚΕ) στην Καλαμάτα, αποτελεί μία επένδυση πολλαπλού οφέλους όχι μόνο για την Π.Α. αλλά και για την ίδια την ελληνική οικονομία. Σαφέστατα η πιστοποίηση του Κέντρου και κατά τα ΝΑΤΟικα πρότυπα θα αυξήσει τις δυνατότητες του να προσελκύσει χώρες με ανάγκες εκπαίδευσης πιλότων καθώς θα αποτελέσει πόλο έλξης για την προσφορά ενός ποιοτικού προϊόντος σε σχέση με τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά κέντρα.
Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχει και το Ιταλικό κέντρο εκπαίδευσης το οποίο δεν είναι όμως πιστοποιημένο κατά ΝΑΤΟ. Το καλό για την Ελλάδα είναι ότι το Ιταλικό κέντρο εκπαίδευσης θα είναι συμπληρωματικό της Καλαμάτας διότι οι Ιταλοί διαθέτουν M346 και όχι Τ-6, ενώ η Ελληνική Π.Α. έχει Τ-6 αλλά όχι αεροσκάφη προχωρημένης εκπαίδευσης. Έτσι η υλοποίηση της δημιουργίας του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Κέντρου (ΔΕΚ) της Καλαμάτας, έχει σαν σκοπό να συμπληρώσει τον υπάρχοντα στόλο των Τ-6 μαζί με το σύγχρονο Jet αεροσκάφος Μ-346. Το M-346 κατασκευής της Ιταλικής Leonardo μαζί με το ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα εδάφους, είναι ένα από τα δύο πλέον σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη του κόσμου, για την μετάβαση πιλότων σε μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς όπως αποδείχτηκε και από την τεχνική αξιολόγηση της κυβέρνησης των ΗΠΑ πέρυσι.

Πρόσφατα είδαμε δημοσιεύματα, ότι η Ισραηλινή πλευρά, η οποία χωρίς να έχει εμπειρία στη λειτουργία Κέντρων Εκπαίδευσης, προσπαθεί να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση ότι έχει σοβαρές πιθανότητες να αναλάβει το παραπάνω project, και μάλιστα τη στιγμή που η πρότασή της έχει κρίσιμα μειονεκτήματα που δεν μπορούν να αγνοηθούν από την ελληνική πλευρά. Καλή προσπάθεια να εκμεταλλευτούν την πολύ καλή συνεργασία Ελλάδας και Ισραήλ, αλλά μέσω των δημοσιευμάτων αυτών προσπαθούν να ακυρώσουν το μειονέκτημα τους ότι δεν έχουν εξασφαλίσει συνεργασία με την Leonardo για τα αεροσκάφη Μ-346. Αυτό φάνηκε από το γεγονός ότι οι προτάσεις που κατέθεσαν στην ΠΑ δεν ήταν συγκεκριμένες, όσον αφορά το «νέο αεροσκάφος Jet που θα παρέχουν», γεγονός που καταδεικνύει ότι ότι δεν έχουν εξασφαλίσει την διαθεσιμότητα τους.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016