Υποστηριξε το militaire
Πρώτη Γραμμή
20/12/2019 | 06:00 (ενημερώθηκε 4 έτη πριν)
Militaire News

Από τον συνταγματάρχη Καψάλη του COMBAT στις γερμανικές οφειλές στην Ελλάδα

Από τον συνταγματάρχη Καψάλη του COMBAT στις γερμανικές οφειλές στην Ελλάδα

– Μπορεί να παίζει ρόλο στην προώθηση διεθνώς του κινήματος διεκδίκησης των Γερμανικών Οφειλών στην Ελλάδα  ο ….Τέλλη Σαββάλας που ως τηλεοπτικός  … συνταγματάρχης Καψάλης από το …Δίστομο πολέμησε τους Γερμανούς Ναζί και θυσιάστηκε στο όνομα του χωριού του σε επεισόδιο του πασίγνωστο σήριαλ COMBAT του σταθμού ABC των ΗΠΑ?

 – Έχει σχέση η …χιπ-χοπ μουσική με αντιναζιστικό στίχο που ακούγεται από τις νεότερες γενιές με το κίνημα αυτό και τι ρόλο μπορεί να έχει  στην προώθηση του κινηματος διεκδίκησης στην νεολαίας?

Την σύνδεση αυτή επιχείρησε ο  πολιτικός  και αμυντικός συντάκτης Λουκάς Δημάκαςστην παρέμβασή του στην εκδήλωση  του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας στην Ελλάδα (ΕΣΔΟΓΕ) στο Πολεμικό Μουσείο το βράδυ της Τρίτης, με τελικό ζητούμενο την καλύτερη προσέγγιση και ένταξη της νέας γενιάς στο κίνημα διεκδίκησης και την ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινής γνώμης μέσα από διάφορες Μορφές Τέχνης και τα Μουσεία Μνήμης

Παραθέτουμε εδώ ολόκληρη την παρέμβαση του Λουκά Δημάκα, που είναι μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας στην Ελλάδα :

<<Πριν τρεις εβδομάδες, στο χώρο του Μουσείου Θυμάτων Ναζισμού Διστόμου, στο οποίο έχω την τιμή να είμαι μέλος της διοικούσας επιτροπής του, οιACTIVE MEMBER , το πλέον γνωστό ελληνικό συγκρότημα στο χώρο της Χιπ χοπ /Λόου Μπαπ μουσικής με τον πιο πολιτικό, ίσως στίχο, στην Ελλάδα εδώ και περίπου 25 χρόνια, παρουσίασε το Α’ μέρος του μουσικού έργου με τον γενικό τίτλο ”ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΣΤΟΜΟ”. Ένα πρωτότυπο, δραματουργικό έργο που καταγγέλλει σε κάθε ΑΝΘΡΩΠΟ σε ολόκληρη τη γη την ασύλληπτη κτηνωδία των ναζιστικών στρατευμάτων που πραγματοποιήθηκε την αποφράδα ημέρα της 10ης Ιουνίου 1944 και μένει επίκαιρη όσο ποτέ παγκόσμια, στο σήμερα!

52.000 views VIEWS !

Αν ρίξει κανείς μια ματιά στα στοιχεία των θεάσεων των σχετικών βίντεο στο YouTube θα δει ότι έχουν γίνει πάνω από 50.000 θεάσεις/προβολές (views), αριθμός πολύ υψηλός για το διάστημα των 3 εβδομάδων στον αέρα του ιντερνέτ! Πενήντα τόσες χιλιάδες, που με βάση άλλες στατιστικές, αφορούν σε νέους από 15 μέχρι, ας πούμε, 30-40 ετών, θεατές ! Από τις πιο ζωντανές, δυναμικές, ηλικίες δηλαδή …

>>Ίσως αρκετοί να απορείτε για την εισαγωγή μου και να λέτε- τι μας λέει αυτός σήμερα εδώ για χιπ χοπ μουσικά συγκροτήματα και views στο YouTube, σε μια εκδήλωση για τις Γερμανικές Οφειλές και τον Αγώνα διεκδίκησής τους…

>>Αφορμή για αυτή μου την εισαγωγή της παρέμβασής μου- που θα συνεχιστεί στο ίδιο ,,,μοτίβο – είναι μια κοινή διαπίστωση που οφείλουμε να παραδεχόμαστε – ότι δηλαδή δεν βλέπουμε πολλούς νέους στις εκδηλώσεις μας.

>>Χρησιμοποιώ αυτό το παράδειγμα- και άλλα που θα ακούσετε στην συνέχεια- για να υποστηρίξω ότι ΕΚΕΙ ΕΞΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΕΟΛΑΙΑ ΠΟΥ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΝΤΙΝΑΖΙΣΤΙΚΑ/ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΑ, ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΩΝ ΣΦΑΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΘΕΛΕΙ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΩΣΗ.

>>Το πως θα γίνει αυτή η ζεύξη αυτή η σύνδεση της αντίθεσης με την Διεκδίκηση και συγκεκριμένων στόχων που θέτουμε, απαιτεί μια ανάλυση, μια προσέγγιση που ακουμπά ευρύτερους θεσμούς ΚΑΙ ΕΚΦΆΝΣΕΙς της κοινωνίας και της Πολιτείας μας . Αφορά ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΟΛΑΙΕΣ ΤΟΥΣ, ΑΦΟΡΑ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΟΜΕΣ, ΤΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΕΝ ΓΕΝΕΙ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ .

>>Μια έκφανση της κοινωνίας και των ατόμων είναι η Τέχνη. και πιστεύω ότι ο ρόλος που μπορεί να έχει σε αυτόν τον αγώνα του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης – στον αγώνα δηλαδή για Δικαιοσύνη και για Αποζημίωση, μπορεί να είναι – και είναι- σημαντικός. Αρκεί να έχει υποστηρικτές.

>> Για μένα ένας πετυχημένος αγώνας είναι να έχει ενημερωμένους και αποφασισμένους υποστηρικτές- πλάι, πλάι με τους πρωταγωνιστές.

ΟΠΛΟ Η ΤΕΧΝΗ

>>Εδω λοιπόν έρχεται να αναδειχθεί ένα όπλο το οποίο – όχι από ιδεολογία , αλλά λόγω αντικειμενικών συνθηκών που δεν είναι του παρόντος να εξηγηθεί – έχει αφεθεί κάπως έξω από την φαρέτρα μας ! Και αυτή είναι η Τέχνη και ιδιαίτερα οι οπτικοακουστικές εκφάνσεις της , περιλαμβανομένης σε αυτές και των σχετικών Μουσείων Μνήμης της Ναζιστικής Θηριωδίας.. Και οι Τέχνες , η Μουσική, το Σινεμά, το Θέατρο, η Ζωγραφική είναι μεν μια έκφραση και αντίληψη ζωής , είναι ωστόσο και εργαλεία στα χέρια ατόμων που γίνονται ακόμα πιο αποτελεσματικά όταν στηρίζονται από φορείς.

>>Όπως προείπα , ένα εγγενές πρόβλημα τού Κινήματος διεκδίκησης είναι, ανεξάρτητα αν δεν τολμούμε να το πούμε καθαρά, ότι ΔΕΝ έχει στις τάξεις του πολλούς εκ των νέων ανθρώπων . Τολμώ να πω ότι αυτό δεν είναι πρόβλημα της νεολαίας, αλλά πρόβλημα δικό μας- της κοινωνίας και της Πολιτείας . Είναι θέμα πού έχει να κάνει με την μη αξιοποίηση των κωδίκων της νεολαίας και τον συντονισμό μας, μαζί της. Είναι γιατί δεν έχουμε βρει ακόμα τις περισσότερες φορές ,τον ίδιο βηματισμό.

>>Κατά την άποψή μου, η Τέχνη είναι ένα παράδειγμα που , προσωπικά με καθησυχάζει, διότι εκεί έχουμε πολλά δείγματα, ότι δεν βρισκόμαστε μπροστά σε άρνηση της νεολαίας να βαδίσει μαζί μας, αλλά αδυναμία κοινού βηματισμού μας.

ΧΙΠ -ΧΟΠ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ !

>>Τις προάλλες ήμουν στα Καλάβρυτα για το Μνημόσυνο των εκτελεσθέντων. Κάποια στιγμή απόγευμα -βραδάκι, κάνοντας μια βόλτα στο κέντρο, πέρασα δίπλα από 3-4 μαθητές, 17άρηδες που με ξάφνιασαν όταν ό ένας απ αυτούς , πάλι σε ρυθμό χιπ χοπ, τραγουδούσε στίχους για Καλάβρυτα και Δίστομο, και Χορτιάτη, και Υπάτη και Λιλαία και Επτάλοφο και Νίκαια και Κερδύλια – θύματα όλα του Ναζισμού…Ρώτησα τι είναι αυτό και μου έγραψαν σε ένα χαρτί Τίτλο( 13-12-43) και μουσικούς/τραγουδιστές…Το βράδυ, το άκουσα καθαρά στο   YouTube . Στίχοι, Ερμηνεία : Misdeal, Remowo– Ελληνόπουλα, ίσως και από τα Καλάβρυτα…Το τραγούδι σε 6 μήνες κυκλοφορίας έχει περίπου 20.000 views…

>>Υπάρχει λοιπόν νεολαία – και εκφράζεται μέσω της Μουσικής, μέσω των βίντεο.

==>Υπάρχει όμως και νεολαία και επισκέπτεται τα σχετικά Μουσεία: Θα σας πω μερικούς αριθμούς από το Μουσείο Θυμάτων Ναζισμού Διστόμου. Μια πιο συστηματική προβολή που έγινε τα τελευταία χρόνια, πολλαπλασίασε τους επισκέπτες-προσκυνητές, ιδιαίτερα νέες γενιές- μαθητές. Ξεπερνάμε πλέον σταθερά τις 12.000 επισκέπτες το χρόνο- και μια πιο δυναμική καμπάνια και αναβάθμιση από πλευράς μας θα είχε ακόμα πιο εντυπωσιακούς αριθμούς, όπως είδα και στα Καλάβρυτα.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ Facebook  ΚΑΙ ΤΟΥ  YouTube

>>Έχει την αξία της να κατατεθεί εδώ η απόδοση που έχω διαπιστώσει προσωπικά που έχουν στην νεολαία και ειδικά στην μαθητική κοινότητα, η ενημέρωση για την δράση του Μουσείου μας, μέσα από τα ΜΜΕ και τα Μέσα κοινωνικής Δικτύωσης.

>>Αρκετά σχολεία έρχονταν από την Αθήνα στο Δίστομο τον μήνα του <<ΟΧΙ>>, τον Οκτώβριο, για βιωματικό μάθημα στο Μουσείο. Από σποραδικές επισκέψεις πριν μερικά χρόνια, φέτος τον Οκτώβριο ήρθαν περίπου 2.500 μαθητές! Τα γερμανικά σχολεία που επισκέπτονται το Μουσείο μας, αυξάνονται. Επίσης είναι ήδη 4 ή 5 τα αμερικανικά Πανεπιστήμια που φοιτητές τους έρχονται για μάθημα…

ΣΗΡΙΑΛ ΚΑΙ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

>>Πέρυσι ή πρόπερσι – και αυτό αποτελεί μια γέφυρα για να περάσω σε μια άλλη Τέχνη που πρέπει να γίνει όπλο μας – ένας φοιτητής, που είχε έρθει από την Καλιφόρνια με το Πανεπιστήμιό του επίσκεψη στο Μαυσωλείο Διστόμου, μου εκμυστηρεύτηκε το λόγο που τον έκανε να έρθει στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στο Δίστομο: Και ο λόγος ήταν ο …Διστομιτης …συνταγματάρχης Καψάλης, ο τηλεοπτικός και κινηματογραφικός ήρωας ενός επεισοδίου του πετυχημένου την δεκαετία του ’70, σήριαλ ”Μάχη’‘ (Combat -EPISODE: S3E2 – Vendetta ) του ΑBC, που τον υποδύθηκε ο Τέλη Σαββάλα. Ενός σίριαλ που έκτοτε παίζεται συχνά- και ως βιντεοταινία, ενώ έχει προβληθεί και στην Ελλάδα.

<<Ήρθα – μου είπε – να δω το χωριό του ηρωικού συνταγματάρχη που πολέμησε για το χωριό του, το Δίστομο..Οι Ναζί σκότωσαν τους κάτοικους του το 1944 και έκαψαν τα σπίτια του και έτσι- χωρίς να έχει που να επιστρέψει- πολέμησε και πέθανε ηρωικά. Αυτό το απάνθρωπο και ατιμώρητο έγκλημα των Ναζί ήρθα να δω >>.

>>Φαντάζεστε στην διεθνή αγορά σειρά σήριαλ ή ντοκιμαντέρ από τις αμέτρητες ηρωικές ιστορίες αντίστασης στην Ελλάδα? Το ντοκιμαντέρ του Έλληνα δημοσιογράφου Κώστα Φόλλα  «Ένα Δένδρο Θυμάται» για το χωριό Λιντιτσε της Τσεχίας, όπου σφάχτηκαν οι κάτοικοί του και καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Ναζί, την ίδια ημερομηνία με το Δίστομο, κάνει διεθνή επιτυχημένη πορεία με συνεχή βραβεία…-Και γυρίστηκε μόνο με δικά του χρήματα…

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ

>>Διάλεξα μερικά προσωπικά και φρέσκα παραδείγματα για να δούμε πως η Τέχνη και τα Μουσεία Μαρτυρικών πόλεων, μπορεί να λειτουργήσουν καταλυτικά στο βάθος του Χρόνου και στην διεκδίκηση της Δικαιοσύνης και της Αποζημίωσης και στην αντιναζιστική παιδεία των νέων και της κοινωνίας γενικότερα. Αυτό πρέπει να το υποστηρίξουμε και εμείς ως Κίνημα διεκδίκησης και ως κοινωνικοί φορείς- και εδώ ο Τύπος και η κοινότητα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν λόγο..

>>Και βεβαίως πρέπει να το απαιτήσουμε από την συντεταγμένη Πολιτεία, όπως και τα κόμματα, ώστε μέσα από τους θεσμούς, τις δομές ,και τις δράσεις τους , – πέραν των άλλων πολιτικών , διπλωματικών και δικαστικών κινήσεων που ακούστηκαν εδώ πως οφείλουν να κάνουν- πρέπει να στηρίξουν και καλλιτεχνικές δράσεις που μπορούν να σταθούν ,να προσεγγίσουν και να ακουμπήσουν την νεολαία ή να συνδράμουν στην ευαισθητοποίηση της διεθνούς κοινής γνώμης.Διότι δυστυχώς ο αγώνας της δικαίωσης ,αγώνας κατά του ναζισμού, έχει δρόμο μπροστά του”.

OI AΛΛΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Στην εκδήλωση  εισηγήσεις  παρουσίασαν οι: Βασίλης Μπρακατσούλας, Αντιστασιακός, τ. Βουλευτής, Συμπρόεδρος ΕΣΔΟΓΕ, Γιώργος Μαργαρίτης, καθηγητής Σύγχρονης Πολιτικής Ιστορίας στο ΑΠΘ και Πέπη Ρηγοπούλου, ομότιμη καθηγήτρια Πανεπιστημίου Αθηνών. Υπέροχες τοποθετήσεις.

Παρέμβάσεις έκανα περαν του Λ Δημακα, οι Αλέξ. Κουτσομητόπουλος, Νότης Μαριάς, Γιάν. Χατζηαντωνίου και Δημ. Μανιάτης.
Παρόντες ήταν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παν. Κουρουμπλής,Γιώτα Πούλου, Ντίνα Κασιμάτη, Αλέξ. Αυλωνίτης, Κ. Ζαχαριάδης, Διον. Καλαματιανός,και Κώστας Μάρκου, του <<ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ>>, Βασ. Κεγκέρογλου και Γιώργος Μουλκιώτης, και του ΚΚΕ ο Μαν. Συντυχάκης. Επίσης,’ ήταν  οι πρώην Υπουργοί Νάντια Βαλαβάνη και Παν. Λαφαζάνης ο τ, υφυπουργός Μαν. Χατζηνάκης ο τ, Βουλευτής του ΚΚΕ Σπ Χαλβατζής (Πρόεδρος του Συλλόγου Φυλακισθέντων Εξορισθέντων Αντιστασιακών περιόδου 1967-1974) όπως και ο Αλ. Αλαβάνος,
Παρεστησαν ακομα οι Στ. Ληναίος, Γιάν. Γαμβρίλης, Γιώρ. Δολιανίτης, Μαν. Μηλιαράκης, Δέσποινα Σπανού, Βασ. Πριμηκύρης, Α Ανδρουλιδάκης,  Αντιστασιακοί, πολυμελής αντιπροσωπεία της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, ο Πρόεδρος Χρήστος Οικονόμου και μέλη της ΠΟΑΕΑ, μέλη του ΠΣΑΕΕΑ, οι Πρόεδροι ενώσεων θυμάτων κατοχής Δημήτρης Δήμος, Βασ. Καρκούλιας, Δήμητρα Κορμπά, Χαρ. Ερμείδης και πολλοί πολίτες μαρτυρικών χωριών (από τα Καλάβρυτα, τη Βιάννο, το Κομμένο, το Δίστομο, το Μεσόβουνο, τη Μουσιωτίτσα, τα Κερδύλλια, την Υπάτη, το Αιγάλεω, το Μαυρολιθάρι καθώς από την Ένωση Απογόνων Θυμάτων Ολοκαυτώματος), αγωνιστές της αντιδικτατορικής πάλης, ιστορικοί, νομικοί και πολλοί εκπρόσωποι φορέων της Ελλάδας και του απόδημου ελληνισμού και άλλοι.και άλλοι, Μερικοί εκ των ανωτέρω έκαναν ενδιαφέρουσες παρεμβάσεις.
Αγωνιστικός ο χαιρετισμός του Μανώλη Γλέζου. Θερμό μήνυμα απέστειλε ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Κ. Τασούλας, στο οποίο χαρακτήρισε τη διεκδίκηση των γερμανικών οφειλών ως «εθνικό θέμα ιδιαίτερης σημασίας», εξαίροντας, παράλληλα, τη συμβολή του Εθνικού Συμβουλίου στον δίκαιο και ιερό αυτό αγώνα.Xχαιρετισμό έστειλε και ο Δήμαρχος Διστόμου,Αράχωβας ,Αντικυρας Γιάννης Σταθάς,που απουσίαζε στο εξωτερικό.
Συντονιστές οι Αριστομένης Συγγελάκης και στρατηγος ε.α. Δημ. Αλευρομάγειρος, συγγραματείς του ΕΣΔΟΓΕ..

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης