Από τις 25 Οκτωβρίου 2021 ο δακτύλιος επιστρέφει στην Αθήνα, αλλά κάνει αιφνιδιαστικά έξωση ακόμη και σε νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που μέχρι χθες είχαν «ελευθέρας» για να κυκλοφορούν καθημερινά και χωρίς απαγόρευση στο κέντρο της πρωτεύουσας.
Το σκηνικό για το δακτύλιο αλλάζει φέτος μετά τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, με τις οποίες ανάβει το πράσινο φως για κατ΄εξαίρεση είσοδο στο δακτύλιο αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι ακόμη και όσοι αγόρασαν τους τελευταίους μήνες ένα αυτοκίνητο τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αλλά δεν ήταν ηλεκτρικό, πλέον δε θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας, αλλά όπως όλοι, δηλαδή μονά – ζυγά.
Πλέον θα αποκλείονται από την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Πρόκειται για τις κατηγορίες, στις οποίες βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, επιτρεπόταν να εισέρχονται στο δακτύλιο. Το γεγονός αυτό μάλιστα είχε αποτελέσει για πολλούς κατοίκους του λεκανοπεδίου κίνητρο για την αγορά συγκεκριμένου τύπου οχήματος.
Την ίδια ώρα που το υπουργείο μελετά διεύρυνση των ορίων του δακτυλίου, όπως αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής, επεκτείνοντάς τον και σε άλλες περιοχές της Αθήνας.
Ο «καθαρός δακτύλιος», σύμφωνα με τον υπουργό, θα είναι η νέα φιλοσοφία του δακτυλίου, η οποία θα καταργεί όλα τα «παραθυράκια» και τις εξαιρέσεις, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
«Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Οι δηλώσεις έχουν ήδη προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, ενώ από πλευράς του υπουργείου δεν έχει διευκρινιστεί εάν τα εξαιρούμενα οχήματα θα τρώνε …κόκκινη κάρτα από την πρώτη μέρα επανεφαρμογής του δακτυλίου, την 25η Οκτωβρίου.
Με την απόφαση του Απριλίου, η οποία ανακοινώθηκε αλλά δεν πρόλαβε σχεδόν καθόλου να εφαρμοστεί εξαιτίας των αλλεπάλληλων αναστολών του δακτυλίου, επιτρεπόταν η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
Όλα τα παραπάνω που αναφέρονταν στην απόφαση αποτελούν παρελθόν καθώς από 25 Οκτωβρίου με την εφαρμογή του νέου δακτυλίου στην Αθήνας, χιλιάδες οδηγοί ακόμα και καινούργιων αυτοκινήτων δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν όποτε θέλουν στο κέντρο της πρωτεύουσας. Εκτός κι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά πόσοι πλέον είναι αυτοί. Οι υπόλοιποι; Μονά – ζυγά αν δεν θέλουν να το πληρώσουν ακριβά.
Η παράβαση του δακτυλίου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 52, παράγραφος 6) ενώ μπορεί να επιβληθεί και φυλάκιση μέχρι ενός έτους για τους παραβάτες που δε συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών οργάνων για άμεση έξοδο από τον δακτύλιο.
Αυστρία: Παραιτήθηκε ο Κουρτς που τέθηκε υπό έρευνα για διαφθορά! Έδωσε δημόσιο χρήμα σε ΜΜΕ
Επιστολή μνημείο θράσους και υποκρισίας από την Τουρκία στον ΟΗΕ