“Γκρίνια” και “παράπονα” για την απόφαση του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου,να μεταφερθούν τα ιπτάμενα ραντάρ της ΠΑ από την Ελευσίνα στη Θεσσαλονίκη.
Όσοι διαφωνούν μ΄ αυτή την απόφαση επικαλούνται επιχειρησιακά προβλήματα που θα προκύψουν ,όπως λένε. Αναφέρουν επίσης ότι η απόφαση έχει να κάνει με την μεταφορά των πυροσβεστικών από τη Θεσσαλονίκη στην Ελευσίνα.
Από την άλλη πλευρά κύκλοι του ΓΕΑ επισημαίνουν πως η απόφαση του ΑΑΣ ήταν ομόφωνη και λένε πως τα ιπτάμενα ραντάρ από την απόκτησή τους ακόμη,ήταν σχεδιασμένο να βρίσκονται εκτός Ελευσίνας και συγκεκριμένα στη Λάρισα. Η επιλογή της Θεσσαλονίκης έγινε όπως λένε για επιχειρησιακούς λόγους, αφού “πλέον έχουμε αποστολές και προς το βορρά”.
Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι τα ιπτάμενα ραντάρ έχουν “συνέλθει” σ΄ ότι έχει να κάνει με τις διαθεσιμότητες.
Τι μπορούν να κάνουν
Το Erieye EMB-145 AEW&C είναι εναέρια πλατφόρμα Διοίκησης και Ελέγχου (Command & Control – C2) με δυνατότητα υποστήριξης αεροπορικών και ναυτικών επιχειρήσεων.
Αεροσκάφος – φορέας του συστήματος είναι ένα τροποποιημένο δικινητήριο jet ΕΜΒ-145 της βραζιλιάνικης εταιρείας Embraer, το οποίο στην πολιτική του έκδοση μπορεί να μεταφέρει 48 – 50 επιβάτες.
Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει τέσσερα (4) αεροσκάφη, τα οποία ανήκουν στην 380 Μοίρα Αεροφερόμενου Συστήματος Εγκαίρου Προειδοποίησης και Ελέγχου (Μ.ΑΣΕΠΕ).
Οι αποστολές που δύναται να εκτελέσει, είναι οι ακόλουθες:
Τεχνικά χαρακτηριστικά/Επιδόσεις