Υποστηριξε το militaire
Πρώτη Γραμμή
05/03/2023 | 23:35 (ενημερώθηκε 1 έτος πριν)
Militaire News

Τραγωδία στα Τέμπη: Οι συμβάσεις φαντάσματα και ο πόλεμος των εργολάβων! Ο Α.Χατζηγεωργίου αποκαλύπτει

Τραγωδία στα Τέμπη: Οι συμβάσεις φαντάσματα και ο πόλεμος των εργολάβων! Ο Α.Χατζηγεωργίου αποκαλύπτει
Ο Άρης Χατζηγεωργίου από τους πιο έμπειρους δημοσιογράφους της χώρας στον τομέα των μεταφορών γράφει στους datajournalists για την τραγωδία των Τεμπών και για όσα οδήγησαν σε αυτή.
Γιατί ενώ έριχναν πακτωλό δισεκατομμυρίων στις ράγες, τα συστήματα ασφαλείας έχαναν το τρένο.
Ενώ δόθηκαν 5 δισ. ευρώ σε αυξήσεις κεφαλαίου για τον ΟΣΕ, 12 δισ. ευρώ σε διαγραφές χρεών, πάνω από 4 δισ. σε συγχρηματοδοτούμενα έργα ήδη από το πρώτο ΚΠΣ και η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανακοίνωνε συνεχώς την δρομολόγηση έργων μέσω ΣΔΙΤ και Ταμείου Ανάκαμψης που ξεπερνούν 4 δισ. ευρώ, δεν δόθηκαν ποτέ τα τα 100.000.000 ευρώ για τα συστήματα διαχείρισης κυκλοφορίας.
Όσα έχαναν οι εργολάβοι από τις καθυστερήσεις στο σιδηρόδρομο, τα κέρδιζαν από τους αυτοκινητόδρομους που οι ίδιοι κατασκεύαζαν.

Η εισαγγελική, τεχνοκρατική και επικοινωνιακή “καταιγίδα” που σχεδιάζει η κυβέρνηση για την αποκατάσταση του προφίλ της μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, ξεκίνησε με το φιάσκο της εντός 24 ωρών παραίτησης του «κεντρικού» μέλους της Ειδικής Επιτροπής Διερεύνησης Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου. Ο παραιτηθείς αντικαταστάθηκε από τον καθηγητή Χρήστο Πυργίδη στον οποίο ανατέθηκε με επιτυχία η διερεύνηση του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στο Άδενδρο το 2017.

Ομως, αυτή η «παραίτηση με το καλημέρα» έδωσε ισχυρό χτύπημα στο κύρος της διαδικασίας διερεύνησης καθώς «πατάει» στο σαθρό έδαφος που η ίδια η κυβέρνηση δημιούργησε, αφήνοντας χωρίς φορέα διερεύνησης ατυχημάτων τον σιδηρόδρομο επί τρία χρόνια. Τα μέλη του φορέα που λειτουργούσε έως το 2020 αποχώρησαν με την λήξη της θητείας τους και ο νέος φορέας δημιουργήθηκε με νόμο μόλις πριν έναν μήνα στερώντας το σιδηροδρομικό σύστημα από το εργαλείο εκείνο που θα μπορούσε να προτείνει μέτρα για την αντιμετώπιση κάθε συμβάντος από τα πολλά, λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά, που καταγράφηκαν αυτό το διάστημα και ήταν «καμπανάκια κινδύνου» για το πολύνεκρο δυστύχημα της περασμένης εβδομάδας – το πιο αιματηρό όλων των εποχών στην Ελλάδα.

Διαβάστε ΕΔΩ όλο το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης