Υποστηριξε το militaire
Άποψη
23/10/2022 | 06:15 (ενημερώθηκε 2 έτη πριν)
Militaire News

ΕΛΛΑΔΑ:  ΤΟ Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Πειραματόζωο  του  Δημόσιου  Χρέους-Δ.Λυμπερόπουλος

ΕΛΛΑΔΑ:  ΤΟ Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Πειραματόζωο  του  Δημόσιου  Χρέους-Δ.Λυμπερόπουλος
Του ΔΗΜΗΤΡΗ   ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟY
ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ
1. Τα Εθνικά Διλήμματα

Η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται μπροστά σε ένα σταυροδρόμι:Είτε θα εφαρμό ζει τά αποτυχημένα προγράμματα  μακροοικονομικής προσαρμογής πού της επέβαλαν οι Δανειστές είτε θα προχωρήσει αποφασισιστικά και μεθοδευμέ να,σπάζοντας τά Δεσμά του Χρέους,για μια νέα πορεία.

Η πατρίδα μας,παρά τά φτιασιδώματα(πχ,Αρση της Αυστηρής Εποπτείας), θα εξακολουθήσει να τελεί υπό επιτήρηση,τουλάχιστον,μέχρι να εξοφλήσει το 75% του Χρέους της,σύμφωνα με τους όρους πού υπέγραψε η Ελλάδα,με τον  ESM,γεγονός,πού κατ επανάληψη,μας έχει δηλώσει ο επικεφαλής του, Γερμανός Ρέγκλινγκ. Ψευδέστατα,Μητσοτάκης,Τσίπρας και Ανδρουλάκης, μας δηλώνουν,ότι <<βγήκαμε από την Αυστηρή Εποπτεία>>,την ίδια ώρα πού το εγκληματικό ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ(ΤΑΙΠΕΔ),κατασκεύασμα των Δανει στών,<<καταβροχθίζει>>καθημερινά,ένα-ένα,Δημόσιο περιουσιακό στοι χείο,ξεπουλώντας τα σε αδίστακτους κερδοσκόπους,για να εισπράξει το αντίτιμο,το οποίο κατά μεγάλο μέρος, εμβάζει στους Τραπεζικούς λογα ριασμούς των Δανειστών στο Λουξεμβούργο,για την εξόφληση, ένός κατασκευασμένου και μη Βιώσιμου Χρέους,το οποίο,σχεδόν,έχει διπλασιαστεί και βαίνει αυξανόμενο…Κανένα πολιτικό κόμμα δεν αναρωτάται,πώς θα γίνει η οικονομική ανάπτυξη της χώρας,χωρίς τά εργαλεία πού πρέπει να έχει υπό τον έλεγχό του το κράτος.Εννοούμε,την ΔΕΗ,τον ΟΣΕ,τά Λιμά νια,Αεροδρόμια,το νερό,την ενέργεια,την Αμυντική Βιομηχανία,τις Τράπεζες,κλπ.

Αυτά ,λοιπόν,αναδεικνύουν,το βαθύ χάσμα,ανάμεσα,αφ ενός, στο σημερινό υποταγμένο και διαπλεκόμενο πολιτικό σύστημα και αφ ετέρου,στην δεινο παθούσα Ελληνική κοινωνία,αλλά  και την ανάγκη δημιουργίας ενός άλλου πολιτικού και κοινωνικού μετώπου,με άφθαρτους ανθρώπους,αποφασισμέ νους,να μας βγάλουν από το αδιέξοδο και όχι αυτούς πού μας προβάλλουν συστηματικά  τά ΜΜΕ,πού έχουν δώσει η είναι πρόθυμοι να δώσουν <<γή και ύδωρ>>. Ολες οι βαθειές αλλαγές πορείας πού χρειαζόμαστε συμπυκνώ νονται σε μια μεγάλη πολιτική αλλαγή,αυτή της Εθνικής  Ανασυγκρότησης.

Επανερχόμενοι,στο μέγα θέμα του Δημόσιου Χρέους,το <<μαύρο κουτί>> του Χρέους,εξακολουθεί να παραμένει σφραγισμένο.Κανείς δεν μας εξηγεί πώς η χώρα μας καθυποτάχθηκε στο καθεστώς των Δανειστών, εκχωρώντας την ολική της εθνική κυριαρχία,πράγμα,πού ούτε με τόσους πολέμους, δεν έγινε ποτέ.

2. Τά καίρια Ερωτήματα για το Δημόσιο Χρέος.

Αυτά μπορεί να συνοψισθούν στα ακόλουθα:

*Πώς δημιουργήθηκε και διογκώθηκε το Δημόσιο Χρέος;

*Με ποιους τρόπους και για ποιούς λόγους συνάφθηκε;

*Πώς επηρέασαν την οικονομία και την ζωή των Ελλήνων,οι καταναγκα στικές προϋποθέσεις(conditionalities– αιρεσιμότητες),οι οποίες συνόδευαν τά νέα Δάνεια;

*Ποιες δουλείες και δεσμεύσεις  συνδέονται με το Χρέος;

*Ποιες επιλογές υπάρχουν για την κατάργησή τους και ποιά είναι τά σχετι κά επιχειρήματα;

3.Δημόσιο Χρέος.

Α.Δομικοί παράγοντες του Δημόσιου Χρέους,όπως,η ραγδαία γήρανση του πληθυσμού της χώρας,θα συνεχίσει να εμποδίζει τον μακροπρόθε σμο Αναπτυξιακό Δυναμισμό της οικονομίας στο 1,2%,περίπου.Η Ελλάδα θα έχει ακόμα ένα από τά υψηλότερα Χρέη παγκοσμίως,μέχρι τότε.

Β.Η Συνομολόγηση τών Δανειακών Συμβάσεων και των Μνημονίων, από διαδοχικές κυβερνήσεις ήταν προϊόν ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΠΑΤΗΣ (<<λεφτά υπάρχουν>>,<<αναδιαπραγμάτευση>>, κλπ.).Στόχος; Η Ελλά δα να μετατραπεί σε Αποικία Χρέους και χρήσιμος παρίας,πού θα εξυπη ρετεί μόνο τά Γερμανικά συμφέροντα.

Γ.Γραφείο Προϋπολογισμού της  Βουλής :<<Τά όποια μέτρα εισοδημα τικής στήριξης θα πρέπει να είναι προσωρινά,στοχευμένα και να χρημα τοδοτούνται από πρόσθετα έσοδα((ΣΣ:από επί πλέον φορολογία;),ώστε να μην επιβαρύνουν το Δημόσιο Χρέος>>.Ηδη,το Χρέος,κατά την διάρ κεια της τριετίας της κυβέρνησης Μητσοτάκη,αυξήθηκε κατά 50,περί που Δίς,τουλάχιστον.

4.Οι υπολογισμοί των Δανειστών.

Α.Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή  σε όλες τις εκθέσεις της απευθύνει διαρκείς συστάσεις στην κυβέρνηση να είναι προσεκτική με τον Δανεισμό.

Β.Η Κομισσιόν προβλέπει ότι το Χρέος θα παραμείνει σε επίπεδα άνω του 100% του ΑΕΠ,μέχρι τά μέσα της δεκαετίας του 2040,ενώ από το 2050 θα υπάρξει ουσιαστική σύγκλιση και το 2060 το Χρέος θα βρίσκε ται στο 64%.Οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες διαμορφώνονται στο 15% του ΑΕΠ για τά επόμενα 20 χρόνια και σε περίπου 13% από το 2040 έως το 2060.

Όμως,ο πόλεμος της Ρωσίας με την Ουκρανία,η ενεργειακή κρίση πού ακολούθησε,η παγκόσμια επισιτιστική κρίση,ο αυξανόμενος πληθωρι σμός και η ακολουθούσα αύξηση των επιτοκίων Δανεισμού,ανατρέ πουν,επί τά χείρω,Σχέδια,εκτιμήσεις και προβολές στο μέλλον.

5.Πληθωρισμός και Επιτόκια Δανεισμού.

Α.Με το εργατικό δυναμικό παγκοσμίως να συρρικνώνεται εξ αιτίας και του Δημογραφικού, πιέζοντας καί την Δυνητική Ανάπτυξη,ως και την έξαρση των γεωπολιτικών κινδύνων να <<δημιουργεί την ανάγκη, για μεγαλύτερη ασφάλεια,της επιστροφής στα <<πάτρια>> εδάφη, πα ραγωγικών μονάδων,σε αντίθεση με τις προηγούμενες δεκαετίες,ο πληθωρισμός αναμένεται να κινηθεί τά επόμενα πολλά χρόνια σε υψηλά επίπεδα,άρα και τά επιτόκια Δανεισμού.

Eκθεση της  Moodys(Σεπτ.2022),για την Ελλάδα,αναφέρει σχετικά,ότι η ανάπτυξη θα επιβραδυνθεί απότομα στο 1,8% το 2023,καθώς,οι υψη λές τιμές ενέργειας τροφοδοτούνται από ευρύτερες πιέσεις τιμών και αποδυναμώνουν την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών,ενώ η αύξη ση των επιτοκίων θα επιβραδύνει τις επενδύσεις.

Β.Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της  Alpha Bank,ο βαθμός ευαισθη σίας των Ελληνικών ομολόγων στην άνοδο του κόστους Δανεισμού, διε θνώς,είναι υψηλότερος σε σύγκριση με άλλες χώρες,αφού δεν διαθέτει την <<επενδυτική βαθμίδα>>.

Γ.Η Αύξηση των επιτοκίων από την ΕΚΤ αυξάνει το κόστος Δανεισμού, με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται η διαφορά επιτοκίων και ονομαστι κού ρυθμού μεγέθυνσης και άρα να μειώνεται η θετική επίδραση στο Δημόσιο Χρέος (ΔΧ).

Δ.Οι χώρες με υψηλό ΔΧ δύσκολα μπορούν να βελτιώσουν την παραγω γικότητα,να μειώσουν την φορολογία και να επιτύχουν Δημοσιονομική σταθερότητα.

Ε.Σχετικά με την σχέση ΔΧ και πληθωρισμού,ο γνωστός μας Mil ton   Friedman δηλώνει ότι <<ο πληθωρισμός είναι η φορολογία χωρίς νομοθεσία>> και μπορεί να επηρεάσει θετικά το ΔΧ σε σχέση με το ΑΕΠ,αλλά μόνο υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις(απρόβλεπτος πληθωρι σμός και πού δεν εκτοξεύει τά επιτόκια).

ΣΤ.Η ενεργειακή κρίση και η άνοδος του πληθωρισμού,σε συνδυασμό με την αναμενόμενη αύξηση των επιτοκίων από την ΕΚΤ,ως και τον τερμαστισμό της ποσοτικής χαλάρωσης,βάζουν ένα τέλος στον φθηνό Δανεισμό.

6.Η  άρση της Ενισχυμένης Εποπτείας.

Η Ελλάδα θα τελεί υπό νέο καθεστώς(μεταενισχυμένη εποπτεία) έως ότου εξοφλήσει το 75% των Δανείων πού έλαβε.Παράλληλα,θα υπάρχει και εσωτερική αξιολόγηση πού θα διενεργείται από τον ESM,μέσω της διαδικασίας Early Warning(ταχεία προειδοποίηση),αυτή δε η αξιολόγη ση θα καταγράφει κάθε τρίμηνο την πορεία υλοποίησης των δεσμεύσε ων και την ευστάθεια των οικονομιών των χωρών-μελών και ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ(Γιατί άραγε; Πού είναι η πολυδιαφημισμένη διαφά νεια της ΕΕ;Μόνο οι Δανειστές και οι άνθρωποί τους θα ενεργούν και θα αποφασίζουν εν κρυπτώ,ερήμην, των ενδιαφερομένων κυβερνήσε ων;).Κατά τά άλλα<<βγήκαμε από τά Μνημόνια>>>,διατυμπανίζουν χωρίς να ντρέπονται, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ,μάλιστα,διαγκωνιζόμενοι,μεταξύ τους,ποιος έφερε την <<απελευθέρωση>>!

7.Αυτή ήταν η <<Αναδιάρθρωση>>τού Ελληνικού Χρέους.

*Στις 9 Μαρτίου 2012,η <<αναδιάρθρωση>>του Ελληνικού ΔΧ ολοκλη ρώθηκε.Ετσι,τό συνολικό ποσό του ΔΧ μειώθηκε κατά 106(εκατόν έξι) Δίς Ευρώ τον Φεβρουάριο του 2012 σε σχέση με αυτό πού υπήρχε πρίν την ανταλλαγή:Όμως η  μείωση αυτή δεν επηρέασε το ΔΧ μας,καθώς

συμφωνήθηκε η  Χορήγηση  Νέου Δανείου Υψους 130(εκατόν τριάντα) Δίς Ευρώ,το οποίο συμπεριελάμβανε και το αρχικό ποσό ύψους 48(σαρά ντα οκτώ) Δίς ευρώ,πού αφορούσε την Ανακεφαλαιοποίηση των Τραπε ζών.

Αρα και η Συμφωνία αυτή σχεδιάστηκε για την Προστασία  τών Ξένων Τραπεζών καί τήν ελαχιστοποίηση τών δικών τους απωλειών. Πρωτα γωνιστής της όλης  μεθόδευσης ο τότε Τραπεζίτης και Διευθύνων Σύμ βουλος του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ινστιτούτου  Charles  Dala ra.

*Σύμφωνα,λοιπόν, με την ΤτΕ:

*Το προφίλ του ΔΧ άλλαξε από ομόλογα του 2010 σέ Δάνεια το  2014

*Εφαρμοστέο Δίκαιο,πλέον,έγινε το Αγγλικό Δίκαιο,πού αποτελεί την ταφόλακα στα κυριαρχικά δικαιώματά μας.

8.Τό θανατηφόρο PSI

*Η  Βουλή,ψηφίζοντας ,μέχρι τότε,2(δύο) Μνημονιακούς νόμους,τά αποθεματικά δεκάδων Δημοσίων Οργανισμών, υπέστησαν απώλειες ύψους 16,2 Δίς ευρώ.Ομως,τις μεγαλύτερες απώλειες υπέστησαν τά Ασφαλιστικά Ταμεία, Ύψους 14,5 Δίς ευρώ από τά 21 των συνολικών  Αποθεματικών τους. Παρολα αυτά Τό Χρέος Δέν  Μειώθηκε,αφού το Ελληνικό Δημόσιο έπρεπε να Ξαναδανειστεί για να καλύψει τις Υποχρε ώσεις του.

*Τουλάχιστον,15.000 Μικροομολογιούχοι,έχασαν ολες τις αποταμιεύ σεις μιάς ζωής,γκρεμίζοντας,πλέον,την γενική πεποίθηση ότι τά Ελληνι κά Ομόλογα είναι ασφαλή.

Καμμία,έστω και μερική αποζημίωση μέχρι σήμερα δεν τους έχει δοθεί.

Όμως, η ίδια η κυβέρνηση(συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου), πρόσφε ρε πλήρη Αποζημίωση στις συστημικές,κατ όνομα,μόνο Ελληνικές Τρά πεζες,προσφέρθηκαν δέ και δελεαστικές ρήτρες(sweetners) στις Ξένες Τράπεζες.

*Εγιναν περικοπές Μισθών και Συντάξεων,ιδιωτικοποιήσεις,κλπ, με εντολή των Δανειστών,κατάργηση Εργασιακών Δικαιωμάτων,κλπ.

*Τά νέα ομόλογα πού εκδόθηκαν μετά,διέποντο,πλέον,από το Αγγλικό Δίκαιο(το Δίκαιο των Δανειστών),γεγονός πού καθιστά την Αναδιάρθρω ση του ΔΧ πολύ δυσκολότερη.Πλέον,όλες οι σχετικές υποθέσεις θά εκδι κάζονται σε Δικαστήρια του Εξωτερικού.

Επίσης,οι πληρωμές θα γίνονται μόνο σε Ευρώ,απαγορευομένης της με τατροπής από Ευρώ σε Δραχμές.

*Όλα αυτά αποτελούν κατάφωρη  υπονόμευση των κυριαρχικών δικαιω μάτων μιάς χώρας της ΕΕ,πού πουθενά στην ΕΕ,δεν υπάρχει προηγούμε νο,όπως:

*Οι όροι του 2ου Μνημονίου και οι Συνθήκες ανταλλαγής των ομολό γων με Υποθήκευση των περιουσιακών στοιχείων της χώρας στους Διε θνείς Δανειστές για 99 χρόνια.

*Επί πλέον,με το 3ο Μνημόνιο(ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ)και  με τα νέα Δά νεια, η Ελλάδα έχει μετατραπεί σέ Χρεο-δουλοπαροικία.Τό Ελληνικό

Σύνταγμα καί η Βουλή ουσιαστικά έχουν καταργηθεί.

9.Τό Σκάνδαλο τής ΕΛΣΤΑΤ 

Σύμφωνα μέ τήν εφημερίδα ΕΣΤΙΑ νέες διαστάσεις λαμβάνει τό σκάν δαλο τῆς ἀλλοιώσεως τοῦ ἐλλείμματος τοῦ 2009 μετά καταγγελία καθη γητῶν Πανεπιστημίου σύμφωνα μέ τήν οποία τό ἔλλειμμα τῆς χώρας τοῦ συγκεκριμένου ἔτους καταγράφεται πλέον κατά περίεργο τρόπο στά ἐπίσημα ἔγγραφα τῆς Eurostat ὡς 15,1% τοῦ ΑΕΠ καί ὄχι 15,8% πού ὑπολογίσθηκε ἐπί κυβερνήσεως Παπανδρέου τό 2010, προκειμένου νά δικαιολογηθεῖ τότε ἡ προσφυγή στά Μνημόνια.
Ὅπως εἶναι γνωστό, κατά τήν διάρκεια τοῦ 2010 μεθοδεύθηκε ἐπί τῆς θητείας τοῦ Ἀνδρέα Γεωργίου στήν ΕΛΣΤΑΤ, αὔξηση τοῦ ἐλλείμματος τοῦ 2009 ἀπό 13,6% τοῦ ΑΕΠ στό ὕψος τοῦ 15,8% τοῦ ΑΕΠ, μέ τόν αὐθαίρετο καί ἀντικανονικό συνυπολογισμό σέ αὐτό τῶν ΔΕΚΟ καί ἄλλων Δημοσίων ὀργανισμῶν. Πρόκειται γιά ὑπόθεση πού βρίσκεται σήμερα στήν κρίση τῆς Δικαιοσύνης.

Αυτό πού οφείλει νά πράξει η Ελληνική κυβέρνηση γιά νά διευκολύνει τήν Δικαιοσύνη,είναι νά δώσει εντολή σέ δύο πραγματικά ανεξάρτητες Ξένες Επιτροπές,χωρών,πού δέν επηρεάζονται από τήν Τρόϊκα καί νά ερευνήσουν επιστημονικά τό θέμα,γιά νά βρεθεί η αλήθεια,σχετικά μέ τίς Στατιστικές τού κ.Γεωργίου,ο οποίος ενήργησε χωρίς τήν συμμετο χή τών υπολοίπων μελών τού Δ.Σ. τής ΕΛΣΤΑΤ(κυρίας Γεωργαντά, κ.Λογοθέτη,κλπ.).
 

10.Χρέος  καί Ανάπτυξη(Μελέτη  ΟΟΣΑ-ΔΝΤ)

*Με δεδομένη την παραμονή μας στην Ευρωζώνη,αν υποτίθεται ότι κα ταφέρναμε να γίνουμε,ως διά μαγείας,Σουηδία η Δανία,και πάλι το μόνο πού θα είχαμε πετύχει θα ήταν μια ανάπτυξη της τάξης του 1%–2%, ετησίως.

*Στην περίπτωση πού οι μεταρρυθμίσεις δεν συνοδεύονται  από επεκτα τική αναπτυξιακή πολιτική,μπορεί βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρό θεσμα,να έχουν ακόμα και αρνητικές συνέπειες.Αυτό σημαίνει ότι και αν γίνουμε υπερσύγχρονο κράτος,με την σημερινή υφεσιακή πολιτική (πόλεμος της Ουκρανίας,ενεργειακή κρίση,επισιτιστική κρίση,κλπ),οι μεταρρυθμίσεις μπορεί να έχουν και αρνητικές συνέπειες.

*Είναι προφανές ότι η Ελληνική οικονομία δεν σώζεται με Διοικητικές μεταρρυθμίσεις μέσα στην Ευρωζώνη,όπου δεν υπάρχει πρόθεση αντιμε τώπισης του τεράστιου Χρέους της Χώρας,το οποίο,περίπου, έχει διπλα σιαστεί μετά την ένταξή μας.

11. Αυτός ήταν ο τελικός στόχος
Πολλές μελετες αποδεικνύουν ότι ολόκληρο το πρόγραμμα προσαρμογής στο οποίο καθυποτάχθηκε η χώρα μας,ήταν και παραμένει ένα πρόγραμμα με σαφείς πολιτικές στοχεύσεις.
Ο τεχνικός χαρακτήρας των Μακροοικονομικών Μεταβλητών και των προ βλέψεων για την εξέλιξη του Δημόσιου Χρέους,εστράφη,τεχνηέντως,μόνο,  στη συζήτηση για την διευκόλυνση της αποπληρωμής του Χρέους,παρά το γεγονός ότι αυτοί οι αριθμοί επηρεάζουν  άμεσα τήν επιβίωση τού Ελλη νικού Λαού.

Όλα τά στοιχεία των Μελετών αυτών καταδεικνύουν ότι η Ελλάδα,όχι μόνο δεν μπορεί να πληρώσει αυτό το Χρέος αλλά και δεν πρέπει να το πληρώ σει. Πρωτίστως,διότι το Χρέος πού δημιουργήθηκε από τις ρυθμίσεις πού επέβαλε η Τρόϊκα(διάβαζε Γερμανία),παραβιάζει ευθέως τά θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα των Ελλήνων.Ως εκ τούτου,η χώρα μας δέν πρέπει νά πληρώσει αυτό το δυσθεώρητο Χρέος διότι είναι παράνομο,αθέμιτο καί επονείδιστο.Επ αυτού,η δήλωση του Σόϊμπλε,ότι<<θα μειώσουμε το Χρέος σας, αρκεί να αποδεχθείτε πρώτα ολόκληρο το ποσό>>,τά λέει όλα.

12. Ο Διεθνής Διασυρμός  τής Ελλάδας  από τόν ίδιο τόν Πρωθυπουργό

Η  μη  βιωσιμότητα του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους ήταν πολύ γνωστή στους Διεθνείς Δανειστές,τις Ελληνικές κυβερνήσεις και τά διαπλεκόμε να  ΜΜΕ.Παρά ταύτα,όλοι αυτοί,συνωμότησαν κατά της Αναδιάρθρωσης του Χρέους,προκειμένου να προστατεύσουν τις Γερμανικές,Γαλλικές και Ολλανδικές τράπεζες.Τά δε διαπλεκόμενα ΜΜΕ των ολιγαρχών έκρυψαν την αλήθεια,παριστάνοντας,ότι δήθεν,η διάσωση αφορούσε την Ελλάδα και όχι τις Ξένες Τράπεζες,αφ ετέρου,αναμεταδίδοντας το αφήγημα,πού κακό βουλα δημιούργησαν κάποια ΜΜΕ  στην Γερμανία,κλπ, περί<<τεμπέληδων και διεφθαρμένων Ελλήνων>>πού αξίζουν αυτά πού τους επιβάλλουν,αφού ο ίδιος ο πρωθυπουργός της χώρας, Γιώργος Παπανδρέου, συκοφαντούσε τους Ελληνες,με αποτέλεσμα η κερδοσκοπική επίθεση κατά της Ελλάδας να φουντώσει πιο πολύ.Εκτοτε,Σόϊμπλε και Μέρκελ,αξιοποιούσαν την απίστευ τη αυτή δήλωση του Ελληνα πρωθυπουργού για να υλοποιήσουν τά σχέδιά τους του Δ Ράϊχ.

13.Πώς μεθοδεύτηκαν τά Μνημόνια

Τά ποσά πού διατέθηκαν μέσω των προγραμμάτων Διάθεσης(των Μνημονί ων) του 2010,2012 και μετά,ελέγχοντο από το εξωτερικό,μέσα από περίπλο κες διευθετήσεις,οι οποίες απέκλειαν, κάθε Δημοσιονομική Αυτονομία.Οι Δανειστές  υπαγόρευαν αυστηρά τον τρόπο Διάθεσης  των Δανειακών Κεφα λαίων <<Διάσωσης>>.Τελικά κατευθύνθηκαν για την κάλυψη των τρεχου σών Δημόσιων Δαπανών λιγότερα από το 10% των κεφαλαίων πού εισπράχθηκαν.

14.Τά Αίτια τής Ελληνικής Υπερχρέωσης

Η διόγκωση του Δημόσιου Χρέους από την δεκαετία του 1980 και εντεύθεν δεν οφειλόταν στις δήθεν Δημόσιες  Κοινωνικές  Δαπάνες,πού άλλωστε, πα ρέμεναν συγκριτικά,χαμηλότερες,από τις άλλες χώρες της ΕΕ. Η διόγκωση του Δημόσιου Χρέους οφειλόταν,μάλλον :

*Στην πληρωμή εξαιρετικά υψηλών επιτοκίων Δανεισμού στους πιστωτές.

*Στις υπερβολικά υπερκοστολογημένες,αλλά και πολλές φορές,άχρηστες προμήθειες πολεμικού υλικού,πού δυστυχώς,γίνονται καί σήμερα, με την λογική του<<supermarket>>,δηλαδή,αγορά από μεγάλες Χώρες, προκειμέ νου να έχουμε ευνοϊκή διπλωματική υποστήριξη,πράγμα πού ποτέ δέν είδα με να υλοποιείται..

*Στην απώλεια φορολογικών εσόδων,εξ αιτίας των αθέμιτων και παράνο μων εκροών στο εξωτερικό,σημαντικών κεφαλαίων,πού όχι μόνο δεν ελέ χθηκαν από την Τράπεζα της Ελλάδας,αλλά απεκρύβησαν επιμελώς (υπόθε ση  λίστας  Lagard με υπουργό Οικονομικών τον Ευάγγελο Βενιζέλο,τά pa pers  Παναμά,κλπ,και το εσκεμμένο ναυάγιο για συμφωνία με την Ελβετι κή κυβέρνηση, απόκτησης λιστών ονομάτων Ελλήνων μεγαλοκαταθετών στην Ελβετία,κλπ).

*Στις 3(τρείς)ανακεφαλαιώσεις Τραπεζών,όπου,τά ποσά αυτά,επιβάρυναν το Δημόσιο Χρέος, σε αντίθεση με Ιταλία και Ισπανία,όπου τά ποσά ανακε φαλαιοποίησης των Τραπεζών τους,δεν επιβάρυναν το Δημόσιο Χρέος τους, αλλά έγινε ξεχωριστός διακανονισμός,με την ΕΚΤ. Εδώ,οι Ελληνικές κυβερ νήσεις <<ποιούν την νήσσαν>>!…

*Στις Διεθνείς ανισορροπίες πού δημιουργήθηκαν από την προβληματική λειτουργία της ΟΝΕ.

*Η υιοθέτηση του ευρώ από την χώρα μας το 2001,οδήγησε στην δραστική αύξηση του Ιδιωτικού Χρέους στην Ελλάδα,στο οποίο βρέθηκαν εκτεθειμέ νες,όχι μόνο,οι Ελληνικές αλλά και οι  μεγάλες Ευρωπαϊκές  Ιδιωτικές Τρά πεζες.Αυτό κλιμάκωσε τήν  τραπεζική κρίση του 2009, πού αλυσιδωτά, επι βάρυνε το Δημόσιο Χρέος.

Η κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου,υπερτονίζοντας την σημασία των Δημό σιων Ελλειμμάτων και του Χρέους,συνέτεινε να παρουσιαστεί η εν εξελίξει Τραπεζική κρίση αποκλειστικά,ως κρίση Χρέους.

15. Κατασκευή Μηχανισμών Δημόσιου Χρέους

Οι μηχανισμοί αυτοί δημιούργησαν  ένα βαρύ φορτίο νέου Χρέους προς άλλα κράτη της ΟΝΕ και τον EFSF(Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας),ενώ,ταυτοχρόνως,παρήγαγαν καταχρηστικά κόστη, οξύνο ντας περισσότερο την κρίση.Ετσι,αντί να ωφελήσουν την Ελλάδα,αντίθετα, επιτάχυναν,με την χρήση χρηματοπιστωτικών εργαλείων(πού οι Ελληνες διαπραγματευτές είχαν πλήρη άγνοια),τις διαδικασίες των Ιδιωτικοποιήσε ων (ΤΑΙΠΕΔ),αφού το μεγαλύτερο μέρος των Δανειακών Κεφαλαίων  μετα βιβάστηκε απ ευθείας στους <<θεσμούς>>.

16.Κατά συρροή παραβιάσεις τών Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

*Οι Δανειστές επέβαλαν μαζί με τις Δανειακές Συμβάσεις και αιρεσιμότη τες (προϋποθέσεις)  παραβιαστικές,πού,κυριολεκτικά,μηδενίζουν,τις προο πτικές βιωσιμότητας του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους.Οι Δανειστές εμμέ νοντας στις παραπάνω αιρεσιμότητες,προκάλεσαν σημαντική μείωση του ΑΕΠ και σοβαρή αύξηση του Χρέους,επιδεινώνοντας,έτσι,την αναλογία ΔΧ/ΑΕΠ καθιστώντας,έτσι,το Δημόσιο Χρέος,ακόμη λιγότερο βιώσιμο.

*Tά<<προγράμματα Διάσωσης>> έχουν παραβιάσει τά ανθρώπινα Δικαιώ ματα του Ελληνικού Λαού,τά οποία ωστόσο,τόσο οι Ελληνικές κυβερνήσεις όσο και οι Ευρωπαίοι Εταίροι μας,όφειλαν να σέβονται,να τά προστατεύουν και να τά προαγάγουν,σύμφωνα με το Εσωτερικό,το Ευρωπαϊκό και το Διε θνές Δίκαιο. Οι δραστικές<<προσαρμογές>>πού επιβλήθηκαν  στην Ελλη νική κοινωνία και οικονομία,προκάλεσαν ραγδαία υποβάθμιση του επιπέ δου ζωής και παραμένουν ασύμβατες προς την Κοινωνική Δικαιοσύνη,την απαραίτητη Κοινωνική Συνοχή (ενόψει επαπειλούμενων σοβαρών εθνικών κινδύνων),την Δημοκρατία και τά Ανθρώπινα Δικαιώματα.Καί όμως,ακόμη και σήμερα,άνθρωποι,πού πρέπει να ντρέπονται και να μην ομιλούν, προκα λούν,εξοργίζοντας,τον Λαό μας.Παράδειγμα,ο περιβόητος υπουργός Οικονο μικών της Γερμανίας Σόϊμπλε,ο οποίος δήλωσε,πρόσφατα,ότι για όσα έγι ναν,στην Ελλάδα,δεν<<έχει τύψεις>> εκφράζοντας,έτσι,τά  συναισθήματα <<νίκης>>,ενός φανατικού ζηλωτή της Λουθηρανικής πίστης  πού πιστεύει. Αραγε,ποιές,τελικά,είναι οι αξίες της πολυθρύλητης Ευρωπαϊκής Ενωσης;

Παράλληλα,όλες αυτές οι πολιτικές,επέφεραν δραματικές αλλαγές στην Ελληνική κοινωνία(Brain  Drain), μέ τήν μετανάστευση 600.000  νέων Επι στημόνων και ταλαντούχων Ελλήνων,πού οι οικογένειές τους και τό κρά τος,επένδυσαν  πολλά για την εκπαίδευσή τους και πού τώρα  τους<<χαρί ζουμε>> για να αυξήσουν,ακόμη περισσότερο, τον Δημόσιο πλούτο τους οι πλούσιες Βορειοκεντρικές Ευρωπαϊκές χώρες,κλπ.

Επίσης,χιλιάδες ήσαν οι Ελληνες πού βρέθηκαν σε τραγικά οικονομικά αδιέξοδα και έδωσαν τέλος στη ζωή τους.Εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις έκλεισαν από τά απηνή φορολογικά μέτρα,σαν αποτέλεσμα των Μνημονια κών πολιτικών,με χιλιάδες  εργαζομένους να μένουν άνεργοι,χωρίς μέλλον, και μόνο λιγοστοί να λαμβάνουν τά γλίσχρα επιδόματα ανεργίας. Ποιά κοινωνική  συνοχή να υπάρξει,όταν ,σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 49% των Ελληνικών νοικοκυριών, πλησιάζει η είναι κάτω από το όριο της φτώχειας; Επίσης,πολύ σημαντικές είναι και οι επιπτώσεις στο Δημογραφικό, αφού, σχεδόν,όλοι όσοι μετανάστευσαν,είναι σε αναπαραγωγική ηλικία.Ομως, καμμία κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έπραξε τίποτε σημαντικό, τόσο για να ανακόψει την φυγή αλλά και να πείσει τους νεομετανάστες μας να γυρίσουν να εργαστούν και να κάνουν οικογένειες στην Ελλάδα.Γιά να υπάρξουν, όμως, οι  κατάλληλες προϋποθέσεις χρειάζεται να υπάρξει μια ριζική αλλαγή πορείας,με πραγματική οικονομική ανάπτυξη,πράγμα πού εμποδί ζουν οι Δανειστές,αλλά και η εγχώρια ελίτ.

Σήμερα το Δημόσιο Χρέος είναι εξαιρετικά ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΟ.Αρκεί μια απλή σύγκριση για να το διαπιστώσει κανείς: έτος 2009: 126% του ΑΕΠ, έτος 2022: 235%.Η κυβέρνηση μέ διάφορες αλχημείες προσπαθεί νά παρουσιά σει μικρότερο Χρέος.

17.Τά Νομικά Ζητήματα μέ τά Μνημόνια καί τίς Δανειακές Συμβάσεις

*Υπήρξε παραβίαση των  Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων τόσο από τις Ελληνι κές κυβερνήσεις όσο και από τους Δανειστές,της Ευρωπαίκής Επιτροπής, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ,πού επέβαλαν τά μέτρα αυτά στην χώρα μας.Οι ανω τέρω παρέλειψαν σκοπίμως να εκτιμήσουν τις παραβιάσεις αυτές,οι οποίες καταρρακώνουν,επίσης,και το Ελληνικό Σύνταγμα.

*Οι Συμφωνίες περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους,όπου,η Ελλάδα, πα ρέδωσε,για τά 100(εκατό), τουλάχιστον,επόμενα χρόνια,την Εθνική της κυ ριαρχία,στους Δανειστές. Επίσης,εφαρμόζεται,πλέον,η ρήτρα πού προβλέ πει το Αγγλικό Δίκαιο,(μέσω του PSI).ώς εφαρμοστέου Δικαίου, καταργώ ντας, έτσι,καί πάλι,το Ελληνικό Σύνταγμα.

*Οι παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και του Εθιμικού Δικαίου, πολλά φαινόμενα κακόπιστης,εκδικητικής και ταπεινωτικής συμπεριφοράς των Δανειστών,πχ,δηλώσεις από την ΥΠΕΞ  Σκανδιναβικής χώρας,ότι<<η Ελλάδα είναι ο καρκίνος της Ευρώπης>>,επίσης, ότι<<Δάνεια θα δώσουμε στην Ελλάδα,μόνο αν μας δώσει για εγγύηση,τά όποια αποθέματα χρυσού πού διαθέτει>>, και πολλά οργισμένα τηλεφωνήματα από τον πρόεδρο τών ΗΠΑ Ομπάμα προς την Καγκελάριο Μέρκελ<<να σταματήσουν,άμεσα, τό σο αυτή  όσο και ο Υπουργός της των Οικονομικών Σόϊμπλε,την συκοφα ντική δυσφήμιση κατά της Ελλάδας>>,πού.πάντως,τέτοια διαμαρτυρία από Ελληνική κυβέρνηση δεν υπήρξε ποτέ,καθιστούν,επίσης, αυτές τις συνα φθείσες Συμβάσεις,Ακυρες,το δε Χρέος,παράνομο,αθέμιτο και επονείδιστο. Αλλωστε,η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να το εξυπηρετήσει χωρίς να πλήξει  καίρια την ικανότητά της να ανταποκρίνεται στις βασικές υποχρεώσεις του Λαού της. Η  δέ,κατά 35%,πτώση τού Ελληνικού ΑΕΠ,τά καταμαρτυρά όλα.

18.ΠΟΙΑ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΡΑΤΕΣΤΕΡΗ 

Η  Άποψη  πού φαίνεται να επικρατεί είναι μια λύση, η οποία  θα περι λαμβάνει νέα περίοδο χάριτος και επιμήκυνση των Δανείων,ώς και ένα <<πλαφόν>>στο ποσό πού θα πληρώνει κάθε χρόνο η Ελλάδα για την εξυπηρέτηση των Δανείων.Τό ΔΝΤ υπολογίζει το <<πλαφόν>>αυτό  ότι θα ανέρχεται στο 15% του ΑΕΠ.Αυτό ήδη το είχε αναφέρει  η Μέρκελ για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2018.Τό ποσοστό,όμως,αυτό θεωρεί ται υψηλό και υπάρχει διάθεση να ξανασυζητηθεί από όλες τις εμπλεκό μενες πλευρές.

Πάντως,το μεγάλο πρόβλημα με το Δημόσιο Χρέος,εντοπίζεται, κυρίως, στα έτη 2022, 2023 και 2024,οπότε οι Δαπάνες Εξυπηρέτησης είναι ιδιαίτερα υψηλές(από 33Δίς το 2022 έως 24 Δίς το 2024).Γι αυτό πρέπει να  δοθεί νέα περίοδος χάριτος και ουσιαστική επιμήκυνση.

19. Επίλογος

* Ένα Σχέδιο σωτηρίας έχει πιθανότητες και δυνατότητες να συμβεί, μόνο αν ανακτηθεί η απωλεσθείσα Εθνική Κυριαρχία,η εθνική αξιο πρέπεια των Ελλήνων αλλά και ο απωλεσθείς σεβασμός της πατρίδας μας από τις άλλες χώρες,πού έχει τρωθεί καίρια.Θά χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια για να μεταπείσουμε εκατομμύρια απελπισμένους συμπολίτες μας.Πρέπει να το προσπαθήσουμε.Δέν υπάρχει μόνο ο Μνημονιακός μονόδρομος.Θά τά καταφέρουμε μέσα από μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση αυτής της πατρίδας,με νέες και άφθαρτες πολιτικές δυνάμεις,πού αντιστάθηκαν και δεν παραδόθηκαν στους Δα νειστές και στις Μνημονιακές Σειρήνες.

*Αλλωστε,ελλειψη συγκροτημένου και σαφούς  Σχεδίου και Στρατηγι κής,συνιστά,εκ των πραγμάτων,αποδοχή των Μνημονιακών πολιτικών πού μας έχουν επιβληθεί. Ας συγκρίνουμε μόνο την διαπραγματευτική πολιτική της Τουρκίας με την επιδεικτική όσο και απόλυτη προβλεψι μότητα και υποταγή των Ελληνικών  πολιτικών ηγεσιών,τόσο της κυβέρνησης όσο και Αντιπολίτευσης. Γιατί μια μικρή χώρα πρέπει να είναι απρόβλεπτη.

*Σήμερα στην ΕΕ διαθέτουμε,ακόμη,μια σειρά θεσμικών και πολιτι κών<<όπλων>>,πού απορρέουν  από την συμμετοχή μας και τά οποία δεν έχουμε χρησιμοποιήσει.

*Μία Επιτροπή,λοιπόν,για το Ελληνικό Δημόσιο Χρέος,(Ομάδα Διαπραγμάτευσης)αποτελούμενη από μία ισχυρότατη ομάδα Ελλήνων και Ξένων επιστημόνων και  εμπειρογνωμόνων,εγνωσμένου κύρους,με ένα εξονυχιστικά καταστρωμένο λεπτομερές Σχέδιο,με βιώσιμες και ρεαλιστικές εναλλακτικές προτάσεις,  πρέπει να προετοιμάσει  το έδα φος για μια τέτοια,ουσιαστική και σοβαρή διαπραγμάτευση με τους Δανειστές.

Είδαμε και το κατάντημα των,υποτιθέμενων εκπροσώπων,του σημερι νού πολιτικού κόσμου. Γιατί,όπως έλεγε και ο πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας,Ιωάννης Καποδίστριας<<ο φιλήκοος των ξένων  προδότης εστί>>.Γιατί,επίσης,όπως έλεγε από το 1923  καί ο Κέϋνς<< είναι προτιμότερο να δυσαρεστήσουμε τον ραντιέρη πού ζεί από τους τόκους,παρά να προκαλέσουμε εκτίναξη της ανεργίας σε ένα πληθυσμό πού υποφέρει από την φτώχεια>>.

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης