Υποστηριξε το militaire

ΧΡΙΣΤΙΝΑ: Η ιστορία της από τον πόλεμο , τον Ωνάση κι ένα εντυπωσιακό βίντεο

Militaire News

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Υπήρξε ανεκαθεν η επιτομή του πλούτου, της χλιδής και της κομψότητας.

Αποτελούσε το «μυστικό όπλο» του Αριστοτέλη Ωνάση, προκειμένου να εντυπωσιάζει, να προκαλεί και να κρύβει στις πολυτελείς κρεβατοκάμαρες και σαλόνια του, τους έρωτες του και να σχεδιάζει τα επιχειρηματικά του σχέδια!

Φιλοξένησε τους πιο διάσημους και ισχυρούς ανθρώπους και ταξιδέψε στα ωραιότερα μέρη της γης.

Μετά τον θάνατο του δαιμονίου Σμυρνιού, η θαλαμηγός «Χριστίνα» πέρασε στην κόρη του και όταν και κείνη έκλεισε τον κύκλο της κατάρας της δυναστείας, δωρίθηκε στο κράτος για να χρησιμοποιείται από τον εκαστοτε πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Την φύλαξη και συντήρηση του πλοίου, ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό.

Σε μια λιτή και σύντομη τελετή στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αβέρωφ, ο υπουργός Οικονομικών Αθανάσιος Κανελλόπουλος και ο αρχηγός Ναυτικού Σ. Κονοφαος, υπέγραψαν τα σχετικά πρωτόκολλα παραλαβής του πλωτού ανακτόρου και το γιότ έδεσε σε μια απόμακρη προβλήτα.

ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΟΕΔΡΟΙ

Ο Καραμανλής, αν και είχε προσκεκλημένους αρχηγούς κρατών αρνήθηκε- με την συμβουλή και του πιστού του συνεργάτη Πέτρου Μολυβιατη- να την χρησιμοποιήσει γιατί θα αποτελούσε πρόκληση και θα ξεσήκωνε αντιδράσεις.

Μάλιστα ούτε από περιέργεια δεν την επισκέφθηκε ποτέ.

Μόνο ο επόμενος Πρόεδρος Χ. Σαρτζετάκης την χρησιμοποίησε μια φορά.

Η αδιαφορία και τα έξοδα συντήρησης που βάρυναν τον προϋπολογισμό του ΓΕΝ, οδήγησαν το πλοίο-θρύλος σε απραξία.

Τα σημάδια του χρόνου και της αλμύρας ήταν πλέον ορατά στο σκαρί του.

Έτσι εγκαταλείφθηκε για χρόνια, έως ότου βρέθηκε μισοβυθισμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας.

Το 1998,  αγοράστηκε από τον εφοπλιστή Ιωάννη-Παύλο Παπανικολάου, ο οποίος δαπάνησε 50.000.000 ευρώ για την ανακαίνισή της, με σκοπό τη χρήση της ως  τουριστικό σκάφος πολυτελείας. Μετά το θάνατό του το 2012, πωλήθηκε από τους κληρονόμους του έναντι 25.000.000 ευρώ.

ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του κοινωφελούς ιδρύματος Ωνάση, όλα τα έπιπλα και τα αντικείμενα που υπήρχαν στην προσωπική καμπίνα του Ωνάση αφαιρέθηκαν, ενώ το ελληνικό δημόσιο είχε το δικαίωμα να κρατήσει όσα από τα υπάρχοντα αντικείμενα της θαλαμηγού ήθελε, τα  υπόλοιπα θα τα αγόραζε το Ίδρυμα Ωνάση.

Εξ αυτών τη συλλογή από μινιατούρες πολεμικών πλοίων της εποχής του Ναπολέοντα που διατηρούσε ο Ωνάσης, εκτός από δύο κομμάτια,  έγιναν δωρεά στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος. 

Τα υπόλοιπα αντικείμενα συσκευάστηκαν και στάλθηκαν στον Σκορπιό προς φύλαξη για λογαριασμό της Αθηνάς Ωνάση, όπου πιθανώς βρίσκονται ακόμα.

Ορισμένα από τα αντικείμενα που αγόρασε το Ίδρυμα Ωνάση βρίσκονται στο νεοκλασικό κτίριο της λεωφόρου Αμαλίας. 

Ανάμεσά τους, η τραπεζαρία της θαλαμηγού, το πιάνο που χρησιμοποιούσε η Μαρία Κάλλας, ορισμένα όπλα του Ωνάση, μικροέπιπλα, διακοσμητικά αντικείμενα και πίνακες ζωγραφικής.

Η θαλαμηγός του Αριστοτέλη Ωνάση, ήταν αρχικά η καναδική φρεγάτα HMCS Stormont (K327), του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού, η οποία έλαβε μέρος στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η φρεγάτα HMCS Stormont (K327), ανήκε στην κλάση  “River-class” του Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού.

 Κατασκευάστηκαν συνολικά 151 τέτοιες φρεγάτες στο διάστημα μεταξύ 1941 και 1944, για αποστολές ανθυποβρυχιακής συνοδείας νηοπομπών στο Βόρειο Ατλαντικό, κατά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η πλειοψηφία τους υπηρέτησε στο Καναδικό ναυτικό, ενώ ένας αριθμός υπηρέτησε και στο Πολεμικό Ναυτικό της Αυστραλίας, της Ολλανδίας, της Γαλλίας και της Ν. Αφρικής.

Η φρεγάτα HMCS Stormont (K327) συμμετείχε αρχικά στη μάχη του Ατλαντικού και στη συνέχεια στον Αρκτικό ωκεανό.

Καθελκύστηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1942 στα καναδικά ναυπηγεία της Vickers στο Μόντρεαλ του Καναδά και εντάχθηκε στην υπηρεσία του Καναδικού Βασιλικού Ναυτικού στις 27 Νοεμβρίου 1943, με την ονομασία HMCS Stormont K327

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, συμμετείχε σε αποστολές συνοδείας νηοπομπών στον Ατλαντικό, ενώ έλαβε μέρος και στην απόβαση της Νορμανδίας τον Ιούνιο 1944.

Μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, αποσύρθηκε από την ενεργό υπηρεσία και  τέθηκε σε εφεδρεία στις 9 Νοεμβρίου 1945.

Το 1951 την αγόρασε ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο οποίος δαπάνησε 4.000.000 δολάρια για την ανακατασκευή και μετατροπή της σε πολυτελή θαλαμηγό με την ονομασία “Χριστίνα Ωνάση”.

 Οι εργασίες ανακατασκευής έγιναν στα ναυπηγεία του Κίελου της Γερμανίας.

ΘΑΛΑΜΗΓΟΣ ΓΙΑ VIPS

Σήμερα  η «Χριστίνα Ο» διατίθεται για κρουαζιέρες έναντι 455.000 ευρώ τη βδομάδα μέσω του παλαιότερου οίκου ναυλώσεων Camper & Nicholsons International.

Πρόσφατα,, το σούπερ μόντελ Χάιντι Κλουμ πραγματοποίησε εκεί τον γάμο της με τον Τομ Κάουλιτς, καθώς και τη γαμήλια δεξίωση. Ακόμα και σήμερα, τοσα χρόνια μετά την κατασκευή του, το «Christina O» είναι το 45ο μεγαλύτερο γιοτ στον κόσμο. 

Μπορεί να φιλοξενήσει 34 άτομα σε 17 καμπίνες και να ταξιδέψει με 157 επιβάτες.

Τελευταίος επιβάτης του πλοίου ήταν ένας Βρετανός τραπεζίτης που έκανε τον Αύγουστο οικογενειακές διακοπές στα ελληνικά νησιά.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης