Υποστηριξε το militaire
Αυτοκίνητο
25/04/2021 | 20:52
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Λύκος με ένδυμα προβάτου: Για το σπάνιο Golf 928

Λύκος με ένδυμα προβάτου: Για το σπάνιο Golf 928

Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν ότι αυτό το Golf είναι διαφορετικό απ΄τα άλλα πριν καν σηκώσουν το καπό. Ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εσωτερικό δανεισμένο απ΄το supercar της εποχής, την Porsche 928. ΟΚ, αλλά έχει και συνέχεια

Ο Günter Artz ήταν επικεφαλής ενός ντίλερ στο Ανόβερο. Παίδευε επίσης το μυαλό του με αξιοπερίεργες μετατροπές

Μία από αυτές ήταν η πρόθεσή του να φτιάξει ένα ιδιαίτερο VW Golf. Όχι όμως με την κλασική συνταγή της μεταμόσχευσης (swap) ενός μεγαλύτερου κινητήρα.

Στην περίπτωση του Golf 928 χρησιμοποιήθηκε μία τρακαρισμένη Porsche 928 ως αυτοκίνητο-δότης. Στο σασί και τα μηχανικά μέρη της 928 τοποθετήθηκε το αμάξωμα του Golf.

Το εξώφυλλο του γερμανικού Auto Motor und Sport με το 8-κύλινδρο Golf και τη σχετική δοκιμή

H ιστορία πίσω από το μαύρο Golf Mk1

Το 1979 που το κατασκεύασε, o Artz είχε την πρόθεση να παράγει κάποια περιορισμένα αντίτυπα. Ωστόσο η δουλειά που απαιτήθηκε για τις επεμβάσεις θα άξιζε μόνο για μία τιμή πώλησης κοντά στα 150,000 μάρκα και μία τέτοια θα ήταν απαγορευτική

Το Artz Golf 928 είναι 21 εκατοστά φαρδύτερο και 30 μεγαλύτερο σε μήκος. Και όλο αυτό πριν καν τεθεί σε λειτουργία ο V8 κινητήρας της Porsche 928 που προδίδει ότι εδώ βρίσκεται κάτι διαφορετικό

To μοτέρ απ΄το Τσουφενχάουζεν αποδίδει 240 ίππους. Χρειάστηκε πολύς κόπος ώστε να «κουμπώσει» πάνω στο σασί της Porsche 928 το αμάξωμα του Golf

Έξι χρόνια αργότερα από αυτήν την ιδιότυπη μετατροπή, ο ιδιοκτήτης της Pannhorst Classics το αγόρασε. Το χρησιμοποιούσε ως καθημερινό αυτοκίνητο. Ο γιος του θυμάται σήμερα ότι πήγαιναν μάλιστα οικογενειακές διακοπές στην υπέροχη Λίμνη Γκάρντα, στην Ιταλία, περίπου 1,000 χιλιόμετρα μακριά. Βάλε κι άλλα 1,000 για την επιστροφή. Το Golf 928 δούλευε ρολόι

Αποκλείεται να συναντήσεις αυτό το ταμπελάκι σε ένα VW Golf Mk1

Στο ενδιάμεσο του χρόνου, το Golf 928 άλλαξε χέρια. Το εντόπισε ξανά πολλά χρόνια αργότερα ο διάδοχος της Pannhorst Classics. O Dino Pannhorst το αγόρασε αμέσως. Πλέον, όπως λέει, το χρησιμοποιεί ελάχιστα, σεβόμενος τη σπανιότητά του

Σήμερα το αυτοκίνητο βρίσκεται στην έκθεση της εταιρείας δίπλα σε άλλες, «κανονικές» Porsche. Δείχνει παλιό, ο V8 του θέλει το σωστό μάστορα αλλά έχει μία τόσο ιδιαίτερη ιστορία να διηγηθεί

Photos: Rémi Dargegen / Classic Driver

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης