Υποστηριξε το militaire
Αυτοκίνητο
14/11/2020 | 21:32 (ενημερώθηκε 3 έτη πριν)
Γιάννης Κωνσταντόπουλος

Και με τα τέλη (μη) κυκλοφορίας, δηλαδή τι;

Και με τα τέλη (μη) κυκλοφορίας, δηλαδή τι;

Λοκντάουν σε φάση ντόμινο, περιορισμένη χρήση αυτοκινήτου και τέλη μη κυκλοφορίας. Δηλαδή πόσο δύσκολο είναι το reset;

Προχθές μπήκα στην πλατφόρμα γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας για να ανανεώσω τη σχετική ασφάλεια του ταπεινού μου αυτοκινήτου

Στο κάτω μέρος υπήρχε ένας κέρσορας με μία οριζόντια μπάρα. Τον έσυρα προς τα δεξιά και άμεσα εμφανίστηκε στην οθόνη το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ασφάλισης. Μαζί με το σχετικό ποσόν.

Το σκρόλαρα μια προς τα δω, μια προς τα ‘κει και, ω του θαύματος, ανεβοκατέβαινε με ακρίβεια.

Θα θυμάστε ίσως ότι στα χρόνια των παλαιολιθικών συμβολαίων ασφάλισης, λίγο-πολύ είχαμε ταυτίσει στο μυαλό μας ετήσια συμβόλαια για τα αυτοκίνητά μας – άντε, εξάμηνα, αν υπήρχε στενότης (sic).

Όμως οι καιροί αλλάζουν και τα συμβόλαια-μπετόν είναι παρελθόν στον ιδιωτικό τομέα. Θες να το ασφαλίσεις για λίγες μόνο μέρες; Γίνεται. Θες, για όποιο λόγο (πας ταξίδι, βρε αδερφέ, και το χεις να «κοιμάται» σε κλειστό γκαράζ) μέχρι κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία; Εννοείται

Αναρωτιέμαι, λοιπόν, εν μέσω μιας τέτοιας χλαπαταγής που βιώνουμε, με αυτοκίνητα-ακίνητα και ελάχιστη πλέον χρήση, γιατί δεν μπορεί να γίνει ένας επαναπροσδιορισμός του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας.

Δηλαδή πόση λογική;

Ναι, πόση λογική συνεχίζει να έχει ένα φιξαρισμένο ποσόν σε μια χρονιά που επί σοβαρό χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο, ουσιαστικά, δεν κινείται;

Και, κατ΄αντιστοιχία, γιατί δηλαδή δε γίνεται ένας αυτοματοποιημένος συμψηφισμός αφαίρεσης του αντίστοχου κόστους των ημερών/εβδομάδων που δεν μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε;

Μετά συγχωρήσεως αλλά αυτό είναι ένα κοινό οικονομικό νταβατζιλίκι. Και προφανώς η κουβέντα δε γίνεται για τα όποια είκοσι, πενήντα, εκατό ευρώ θα είχες δικαίωμα να πλήρωνες λιγότερα.

Έχει να κάνει με την αίσθηση δικαίου. Τις βασικές έννοιες παροχής και αντιπαροχής. Και θα μπορούσε να ισχύει σε πολλά επίπεδα όπως, για παράδειγμα, στη χρήση εθνικού δικτύου ή Αττικής Οδού με το χιλιόμετρο. Δηλαδή γιατί αν θες να βγεις στην επόμενη έξοδο να χρεώνεσαι το ίδιο με το αν έβγαινες Ελευσίνα;

Η έννοια «τόσο χρησιμοποιώ-τόσο χρεώνομαι» είναι βασική ως αίσθηση αντιμισθίας. Μπείτε, κύριοι ιθύνοντες, σε μια απλή πλατφόρμα ασφάλισης και το διαστημικής δυσκολίας δείγμα ήδη κυκλοφορεί ανάμεσά μας.

Czinger 21C

Πολύ περισσότερο;

Σε μια ψηφιακή εποχή που όλα μπορούν να συστηματοποιηθούν.

Εδώ κατασκευάζονται κοτζάμ υπεραυτοκίνητα από εκτυπωτή, αλλά εμείς ακόμη υποχρεούμαστε να εκτυπώνουμε το σήμα τελών κυκλοφορίας. Αλλά, σόρι, ξέχασα, μένουμε Ελλάδα. Σωστά;

* Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχουν γίνει εισηγήσεις προς το Υπουργείο Οικονομικών για παράταση εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας.

Αντί δηλαδή οι ιδιοκτήτες των ΙΧ να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας 2021 στις 31 Δεκεμβρίου, να έχουν τη δυνατότητα να τα εξοφλήσουν δύο μήνες αργότερα.

Photo: Creative 4Drivers.gr

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης

01/05/2024 | 14:04

Μάιος στην COSMOTE TV