Υποστηριξε το militaire
Πρώτη Γραμμή
19/03/2020 | 06:00 (ενημερώθηκε 4 έτη πριν)
Militaire News

Η ανεξήγητη απόφαση κατάργησης της Δημόσιας Αρχής Λιμένων που ζημιώνει το δημόσιο

Η ανεξήγητη απόφαση κατάργησης της Δημόσιας Αρχής Λιμένων που ζημιώνει το δημόσιο

Μια τροπολογία με την οποία ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ,κατήργησε τη Δημόσια Αρχή Λιμένων, έχει προκαλέσει αίσθηση, γιατί όπως προκύπτει με στοιχεία, η απόφαση αυτή ζημιώνει το δημόσιο.

Πως γίνεται αυτό εξηγεί η  δημοσιογράφος της ΕΡΤ Μ. Δεμερτζιάν @marinademer που δημοσίευσε την τροπολογία.

Η Μ.Δεμερτζιάν γράφει ότι η Δημόσια Αρχή Λιμένων, συστάθηκε το 2017
προκειμένου το δημόσιο να συνεχίσει να έχει την εποπτεία του λιμανιού μετά την πώληση του ΟΛΠ στην COSCO.

“Για όσους δεν γνωρίζουν η ΔΑΛ εδώ και 1,5 χρόνο ανελκύει δεκάδες ναυάγια που ρύπαιναν για δεκαετίες την ευρύτερη περιοχή του Λιμένα Πειραιά, μόνο που μαζί με τα κουφάρια των πλοίων ανασύρθηκαν και πολλά “μυστικά” για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε και ακόμα λειτουργεί το λιμάνι”,γράφει και συνεχίζει με ένα από τα “σκανδαλάκια” που όπως λέει εντόπισε όταν έκανε ρεπορτάζ για τις ναυαγιαιρέσεις . Σύμφωνα με όσα γράφει:

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ/COSCO ζητούσε τον Μάρτιο του 17, 1,5 εκατομμύριο από το ελληνικό δημόσιο προκειμένου να ανελκυστούν 2 ναυάγια της δεκαετίας του 80 από την προβλήτα του Περάματος. Η σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού αναγνώριζε πως η απομάκρυνση των παλιών ναυαγίων (από την εποχή που ο ΟΛΠ ήταν ΔΕΚΟ) βάρυνε το κράτος και έδινε το δικαίωμα στο νέο ιδιοκτήτη να αναθέσει το έργο της ανέλκυσης σε εργολάβο της αρεσκείας του και να στείλει το λογαριασμό στο Υπουργείο Οικονομικών.

Η νεοσυσταθείσα τότε Δημόσια Αρχή Λιμένων που κλήθηκε να εγκρίνει το αίτημα της COSCO έκανε το λογαριασμό και υπολόγισε ότι δεδομένου πως τα ναυάγια που είχαν παρατηθεί (για δεκαετίες) στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα Πειραιά ήταν 64, αυτό αντιστοιχούσε σε μια πίτα απευθείας ανάθεσης τουλάχιστον 60 εκατομμυρίων ευρώ με κρατικό χρήμα. Και αποφάσισε να βγάλει τα ναυάγια η ίδια. Εδώ και 1 χρόνο η ΔΑΛ έχει συνάψει συμβάσεις (με διαγωνισμό, όπως προβλέπει ο νόμος 2881) για την ανέλκυση και των 64 ναυαγίων με συνολικό κόστος 0,3 ευρώ για ΟΛΑ. Ήδη έχουν ανελκυστεί τα μισά και μέχρι το Μάιο θα απομακρύνονταν όλα.

Το ξαναγράφω για να είναι καθαρό: Η ΔΑΛ ξεκίνησε από το σημείο που η COSCO της ζητούσε 1,5 εκ ευρώ για την ανέλκυση 2 ναυαγίων και εκτελεί την ταυτόχρονη ανέλκυση 64 με συνολικό κόστος 3 λεπτά του ευρώ. Πώς; Γνωρίζοντας ότι ο εργολάβος θα έχει κέρδος από την πώληση του σκραπ και ομαδοποιώντας τα “πολύτιμα” ναυάγια μαζί με αυτά που δεν είχαν μεγάλη αξία, έριξε το κόστος και γκρέμισε την “παράγκα” του λιμανιού. Μια παράγκα με πολλούς ορόφους (στο ρετιρέ κάποιοι εφοπλιστές) με κεντρικό όμως ρόλο του κρατικού κυρίως αλλά και του ιδιωτικοποιημένου πλέον ΟΛΠ. Πριν από ένα μήνα, η ΔΑΛ ήρθε σε σύγκρουση με το Υπουργείο για το θέμα του Sea Diamond.
Ο Υπουργός ακύρωσε το διαγωνισμό για την ανέλκυση του (συμμετείχαν δύο κινέζικες εταιρείες) επικαλούμενος θέμα αναρμοδιότητας. Υποστήριξε πως μόνο αρμόδιο για την εκτέλεση του διαγωνισμού ήταν το λιμενικό ταμείο Θήρας, που σημειωτέον έχει μόνο έναν υπάλληλο και αυτό ενώ πρόσφατα το ΣτΕ είχε γνωμοδοτήσει ότι το έργο της ανέλκυσης του Sea Diamond (που κάποιοι υποστηρίζουν ακόμα πως είναι ανέφικτο) είναι πολύ μεγάλο για να το σηκώσει ένα τοπικό λιμενικό ταμείο και πως πρέπει να το αναλάβει η πολιτεία.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης