6 Μαίου 1937: Η τραγωδία του Χίντεμπουργκ

Στη δεκαετία του 1930, ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός ανάμεσα στο αεροπλάνο που έμπαινε ακάθεκτο στις εναέριες μεταφορές και στο πηδαλιουχούμενο ζέπελιν που είχε ανοίξει τους αιθέρες στην εμπορική εκμετάλλευση. Στα 1935, ένα νέο αεροπλάνο ήρθε να κυριαρχήσει στις μεταφορές: Το DC – 3, η θρυλική Ντακότα που έμεινε ασυναγώνιστη επί δεκαετίες. Η γερμανική κυβέρνηση απάντησε, τον Μάρτιο του 1936 με ένα νέο ζέπελιν, το τεράστιο «Χίντεμπουργκ», μήκους 245 μ., με απεριόριστη εμβέλεια, δίκλινες καμπίνες, ζεστό και κρύο νερό, εστιατόριο, μπαρ, σαλόνι με πιάνο και γέφυρες για βόλτα.

Στις 6 Μαΐου 1937, το καύχημα της γερμανικής αεροναυπηγικής συμπλήρωσε το 21ο του ταξίδι Γερμανία – ΗΠΑ. Ετοιμαζόταν να προσδεθεί στο Νιου Τζέρσεϊ, για την αποβίβαση των επιβατών, όταν έγινε το κακό. Ξαφνικά, φλόγες ξεπήδησαν στην πλώρη. Μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, η φωτιά μεταδόθηκε παντού. Το ζέπελιν γκρεμίστηκε στη γη. Η αιτία της πυρκαγιάς δεν διαπιστώθηκε ποτέ. Όμως, τα 36 θύματα του δυστυχήματος ήταν αρκετά για να σημάνουν το τέλος των πηδαλιουχούμενων.

Στον σκληρό ανταγωνισμό, το αεροπλάνο νίκησε τα ζέπελιν με τρόπο τραγικό.

ΠΗΓΗ: historyreport.gr

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016