Υποστηριξε το militaire
Αμυντική Βιομηχανία Ιστορία
13/04/2016 | 10:00 (ενημερώθηκε 8 έτη πριν)
Φ. Καρβουνοπούλου

Τα 10 αεροσκάφη που άφησαν ιστορία

Τα 10 αεροσκάφη που άφησαν ιστορία

Το warhistoryonline.com συγκέντρωσε μέσα απο τις “σελίδες” της ιστορίας τα 10 μεγαλύτερα, πιο βαριά, πιο περίεργα και εντυπωσιακά αεροσκάφη που σχεδιάστηκαν ποτέ.
Antonov An-225 Mriya

1

 

 

Με συνολικό ύψος 84 μέτρα και με ανώτερο όριο βάρους απογείωσης τους 64 τόνους, το An-225 σχεδιάστηκε απο τον Antonov Design Bureau ως μέσο για το διαστημικό αεροσκάφος Buran, αλλά μετά το τέλος του προγράμματος Buran, το αεροσκάφος An-225 μετατράπηκε σε εμπορικό αεροσκάφος.

Το 2009, το An-225 έκανε ρεκόρ με τη μεταφορά του βαρύτερου αντικειμένου που μπορεί να μεταφερθεί μέσω των εμπορικών αεροσκαφών. Το αντικείμενο ήταν μια γεννήτρια για τον αρμενικό σταθμό ηλεκτροπαραγωγής φυσικού αερίου, και ζύγιζε 189 τόνους.
Messerschmitt Me 323 Gigant

2

 

Αυτό το γερμανικό μέσο χρησιμοποιήθηκε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Κανονικά σχεδιάστηκε ως ανεμόπλανο μεταφοράς.

Το Gigant χρησιμοποιήθηκε ευρέως κατα τη διάρκεια των εκστρατειών των Ρομέλ στην Αφρική, αλλά η αργή κίνηση του αεροσκάφους υπέφερε απο βαριές απώλειες των αντιπάλων.
Tupolev ANT-20

3

 

Σχεδιασμένο από τους Σοβιετικούς στις αρχές της δεκαετίας του 1930 ως «Voice in the Sky” ,το οποίο χρησιμοποιήθηκε ως σταλινική προπαγάνδα. Το πρώτο ολοκληρωμένο μοντέλο, που ονομάστηκε από τη Σοβιετική συγγραφέα Μαξίμ Γκόρκι, συμπεριελάμβανε ένα ραδιοφωνικό σταθμό, τυπογραφείο, βιβλιοθήκη και ένα προβολέα ταινιών με ήχο.

Το πρώτο αεροσκάφος συγκρούστηκε ατα τη διάρκεια μιας επίδειξης σκοτώνοντας 45 ανθρώπους.

XC-99

4

 

Το XC-99 ήταν το μεγαλύτερο χερσαίο εμβολοφόρο με κινητήρα που κατασκευάστηκε ποτέ. Κινούμενο με έξι κινητήρες, αυτό το αεροσκάφος ήταν γνωστό για τη μεγάλη ανύψωση του. Παρά το γεγονός ότι μόνο ένα αεροσκάφος σαν αυτό κατασκευάστηκε, χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά βαριών φορτίων καθόλη τη διάρκεια του Κορεατικού πολέμου.

Το αεροσκάφος αυτό βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Αριζόνα όπου αναμένεται να συντηρηθεί για να εκτεθεί σε μουσείο.

Linke-Hoffman R.II

5

 

Ένα απο τα πιο ξεχωριστά αεροσκάφη αποτελεί το R.II, που ήταν λίγο πιο μικρό απο ένα κλασσικό αεροπλάνο και συγκεκριμένα 3 φορές μικρότερο απο το κανονικό μέγεθος. Με τέσσερις κινητήρες να τροφοδοτούν έναν έλικα, το μεγαλύτερο έλικα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα αεροσκάφος, το R.II ήταν το μεγαλύτερο ενιαίο αεροπλάνο που πέταξε ποτέ.

Σχεδιάστηκε απο Γερμανούς για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ωστόσο το αεροσκάφος δεν ήταν έτοιμο για πτήση παρά μόνο μετά τη τέλος του πολέμου.
Tupolev Tu-160

6

To Τu-160 είναι το μεγαλύτερο πολεμικό αεροσκάφος και το μεγαλύτερο υπερηχητικό αεροσκάφος που κατασκευάστηκε ποτέ. Το σύστημα βομβαρδιστικού ήταν το τελευταίο της τάξης του και εκπλήρωνε ένα παρόμοιο ρόλο με αυτό του American B-1 Lancer. Αυτό το βομβαρδιστικό σύστημα χρησιμοποιείται ακόμη απο τη ρωσική ομοσπονδία και διεξάγει επιθέσεις εναντίον του ISIS στη Συρία.

Mil V-12

7

Ένα πραγματικά εντυπωσιακό αεροσκάφος, το Mil V-12 είναι πραγματικά το μεγαλύτερο ελικόπτερο που έχει ποτέ κατασκευαστεί. Με δύο τεράστιους ρότορες να τροφοδοτούνται από τέσσερις στροβιλοκινητήρες, το V-12 ήταν σε θέση να σηκώσει πάνω από 40.000 κιλά φορτίου. Αποτελώντας μια αντισυμβατική ιστορία επιτυχίας, το V-12 εκτέλεσε πάνω και πέρα από τις προδιαγραφές σχεδιασμού του και τα πρωτότυπα του αποτέλεσαν πολλά παγκόσμια ρεκόρ για την ανύψωση φορτίων.

Οι αεροπορικές δυνάμεις της Σοβιετικής Ένωσης δεν ακολούθησαν την παραγωγή του αεροσκάφους επειδή η αποστολή μεταφοράς βαλλιστικών πυραύλων δεν αποτελούσε πλέον προτεριαότητα.

Hughes XH-17

8

Σχεδιασμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’50 ως βαρύ ελικόπτερο ανύψωσης για το στρατό των ΗΠΑ, το XH-17 ήταν ένα αεροσκάφος-“αξιοθέατο” που σίγουρα έπρεπε να δείτε. Ένας ενιαίος- 39,6 μήκους- ρότορας οδηγείται από πίδακες αντί του συμβατικού άξονα κίνησης που επιτρέπει στο XH-17 να σηκώσει περισσότερα από 4.500 κιλά.

Το μοναδικό σύστημα οδήγησης του μειώνει τη ροπή αλλά το υποβαθμίζει επίσης τόσο πολύ έτσι ώστε το ελικόπτερο θα μπορούσε να ταξιδεύει μόνο 40 μίλια.
LZ 129 Hindenburg

9

Η λίστα αυτή δεν θα μπορούσε να τελειώσει χωρίς αναφορά στο μεγαλύτερο αεροσκάφος που κατάφερε να πετάξει ποτέ. Με 245 μέτρα ύψος, το περίφημο Χίντεμπουργκ είχε σχεδιαστεί ως ένα επιβατικό αερόπλοιο για τις υπερατλαντικές πτήσεις. Σχεδόν όλοι γνωριζουν την καταστροφή του Χίντενμπουργκ, όπου το μοιραίο αερόπλοιο έπιασε φωτιά, σκοτώνοντας 36.

Αυτό που πολλοί δεν γνωρίζουν είναι ότι το Hindenburg χρησιμοποιήθηκε ως εργαλείο των Ναζί, μεταδίδοντας ομιλίες στο ραδιόφωνο και μουσική.

Hughes H-4 Hercules

10

Επίσης γνωστό και ως το Spruce Goose, παρ ‘όλη τη κατασκευή του, το H-4 χτίστηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ως διατλαντικό σκάφος μεταφοράς. Παρόλα αυτά δεν είχε ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του πολέμου και πέταξε μόνο μία φορά.

Το θρυλικό Spruce Goose παραμένει το μεγαλύτερο ιπτάμενο “πλοίο” που κατασκευάστηκε ποτέ και διατηρεί το ρεκόρ για το μεγαλύτερο άνοιγμα φτερών στα 97,5 μέτρα.
ΠΗΓΗ: warhistoryonline.com

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης