Υποστηριξε το militaire
Breaking News Απόστρατοι Πρώτη Γραμμή
12/01/2017 | 00:04 (ενημερώθηκε 7 έτη πριν)
Militaire News

Ενώσεις Αποστράτων: Η πρώτη ολοκληρωμένη πρόταση για αλλαγές στη λειτουργία τους

Ενώσεις Αποστράτων: Η πρώτη ολοκληρωμένη πρόταση για αλλαγές στη λειτουργία τους

Ο  Παναγιώτης Καράμπελας Σμηναγός ε.α. Επίτιμος Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ (ΣΑΣ),καταθέτει προς συζήτηση μια ολοκληρωμένη πρόταση για την οργάνωση και λειτουργία της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας. Υποθέτουμε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης και για τις υπόλοιπες Ενώσεις Αποστράτων. Η συζήτηση περί αναγκαίων αλλαγών στην λειτουργία τους δεν είναι μόνο επίκαιρη,αλλά και επείγουσα.

Η αναλυτική πρόταση:           

ΠΡΟΣ: ΕΑΑΑ                                                                         Βόλος 10 Ιανουαρίου 2017

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Βόλου

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Ηρακλείου

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Θεσσαλονίκης

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Κομοτηνής   

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Λάρισας

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Μεσσηνίας

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Πατρών

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Πρεβέζης

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Χαλκίδας             

            Παράρτημα ΕΑΑΑ Χανίων

Κύριε Πρόεδρε, κ.κ. Μέλη του ΔΣ, Αγαπητοί Συνάδελφοι, Χρόνια Πολλά και ο Καινούργιος Χρόνος με ΥΓΕΙΑ και κάθε άλλο καλό για τον καθένα σας και τις οικογένειές σας.

Ελπίζω να έχετε την υπομονή να διαβάσετε και πολύ περισσότερο να μελετήσετε τις παρακάτω απόψεις-προτάσεις, για ριζικές παρεμβάσεις-τομές, σε ό,τι αφορά στον αναχρονιστικό, αναποτελεσματικό και προβληματικό τρόπο Δομής, Οργάνωσης  και Λειτουργίας της ΕΑΑΑ.

Τελευταία με το Ν. 4407/16 προβλέφθηκε η θεσμική καθιέρωση μορφών συλλογικής εκπροσώπησης και των εν ενεργεία. Μια εκπροσώπηση, η οποία κατά την εκτίμησή μου ήταν απότοκο των δυσλειτουργιών-αδιαφορίας των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών ή και της μη πρόβλεψης στο Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας των, ενδιαφέροντος για θέματα τα οποία τους απασχολούσαν. Βέβαια, το πρώτο σχετικό μήνυμα είχε δοθεί με την διακοπή εισφοράς των εν ενεργεία υπέρ των Ενώσεων. 

Τα τελευταία χρόνια έχουμε βιώσει την αναποτελεσματικότητα, αλλά και δυσάρεστες καταστάσεις από τη λειτουργία της ΕΑΑΑ, με τις διάφορες αμφισβητήσεις περί του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας της, κάτι που ορίζεται από την Υπουργική Απόφαση υπ. Αριθμ. Φ.454/ΑΔ 452352, ΦΕΚ. 1142/2-9-2002 ¨Ρύθμιση Θεμάτων που αφορούν στην Εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας¨. Καταστάσεις που εκφράστηκαν με ακραίες και απαράδεκτες συμπεριφορές-αντιπαραθέσεις, οι οποίες μας εκθέτουν και στην κοινωνία που μας περιβάλλει, με τη μορφή που ενίοτε εκδηλώνονται.

Είναι σχεδόν προφανές, ότι για να υπάρχουν πιθανότητες συγκρότησης ενός ΔΣ με προσδοκίες επιτυχούς λειτουργίας του, θα πρέπει οι υποψήφιοι να έχουν σκεφτεί σοβαρά και υπεύθυνα ότι πράγματι ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ στους σκοπούς της ΕΑΑΑ, ότι ΜΠΟΡΟΥΝ-ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τους και να αφιερωθούν ειλικρινά και με εθελοντική διάθεση να υπηρετήσουν πρώτιστα τους συναδέλφους τους και ΟΧΙ άλλες σκοπιμότητες ατομικής προβολής, για απόκτηση επιρροής-αναγνωρισιμότητας προς επίτευξη άλλων σχεδιασμών τους! 

Πολλές είναι οι περιπτώσεις που διαβάζουμε ή επικαλούμαστε το ¨Εν τη ενώσει η ισχύς¨. Ένα αδιαμφισβήτητο ΑΞΙΩΜΑ, που συνήθως μένει στα λόγια. Προς τούτο πρέπει, όσοι προτίθενται να ασχοληθούν με τα κοινά μας, να σκεφτούν σοβαρά αν μπορούν να το μετουσιώσουν σε πράξη! Ότι θα μπορέσουν να φέρουν στην ΕΑΑΑ τη γαλήνη, την ομοψυχία, την ενότητα, τη συναδελφικότητα, την αγάπη και τη συσπείρωση όλων των αποστράτων. Να διαβεβαιώσουν ότι ΟΛΟΙ είναι αναγκαίοι να είναι δίπλα τους.

Να αποδείξουν ότι δεν θα πέσουν στην παγίδα του ¨συνδρόμου του στρατοπέδου¨, αλλά θα προσαρμοστούν στις επιταγές των σύγχρονων κοινωνικών δομών και λειτουργιών, για να δώσουν το ανάλογο σύγχρονο δημιουργικό και δυναμικό παρόν, που θα μας εντάξει στο κοινωνικό σύνολο και θα σταματήσουμε να ζούμε ως παρίες του.

Βιώνοντας μέχρι σήμερα, μια κατά το πλείστον κατώτερη των προσδοκιών μου λειτουργία της ΕΑΑΑ, έκρινα σκόπιμο να καταθέσω μια εργασία μου για ενημέρωση και προβληματισμό όλων των συναδέλφων, ώστε με τη δική σας πρωτοβουλία να ξεκινήσει μια ανοικτή συζήτηση, σε ότι αφορά στη Δομή, Οργάνωση και Λειτουργία της ΕΑΑΑ. Πιστεύω ότι είναι κάτι, που ενδιαφέρει άμεσα όλους τους αποστράτους της ΠΑ. 

Είναι μια μακρά και εμπεριστατωμένη μελέτη των παραμέτρων εκείνων που θα διευκολύνουν τη σύγχρονη, διαφανή και αποτελεσματική λειτουργία των Ενώσεων. Στην συγκρότηση της εργασία αυτής αρωγός μου ήταν η μακρά εμπειρία μου από υπερτριακονταετή ενασχόλησή μου με τα κοινά των αποστράτων, μέσα από συναφείς συλλογικούς φορείς και όχι μόνον. Η γενικότερη διαπίστωση και η προσπάθειά μου αυτή εξικνείται και από τη δική μου αδιαμφισβήτητη εκ των εμπειριών μου διαπίστωση ότι ενωμένοι έχουμε τεράστιες δυνατότητες να αλλάξουμε τη εικόνα μας και τη μίζερη κοινωνική μας παρουσία.

ΔΟΜΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΑΑΑ

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η διαχρονική δομή, οργάνωση και λειτουργία των Ενώσεων ορίζεται από νόμους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, το οποίο και ελέγχει δια των Επιτελείων την εύρυθμη λειτουργία τους. Σήμερα ο ισχύων νόμος είναι ένας νόμος της επταετίας (Ν. 1171/72).

Ο νόμος αυτός εφαρμόζεται και από την ΕΑΑΑ. Ευτυχώς, μετά από κάποιες προωθημένες από το ΓΕΑ προτάσεις, έχει εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση, ΦΕΚ 1142/2-9-02, με δημοκρατικότερες αντιλήψεις που ισχύει για την ΕΑΑΑ.

Σε ότι αφορά τις ισχύουσες διαδικασίες δομής, οργάνωσης και λειτουργίας της ΕΑΑΑ, εντούτοις κάποιες από αυτές αποτελούν αιτίες, που συντελούν στην ιδιαίτερα περιορισμένη συμμετοχή των μελών της στις διάφορες εργασίες της. Αιτία, αντιλήψεις-συμπεριφορές, που δεν συμβάλλουν στην ενότητα, στη συναδελφικότητα, στο συλλογικό προβληματισμό και γενικά στη μαζική συμμετοχή των μελών της στις λειτουργίες της. Ιδιαίτερα, με αφοπλιστικό-αποδεικτικό τρόπο, τούτο καταδεικνύεται και από τις κατά καιρούς εκλογές ανάδειξης νέων Διοικητικών Συμβουλίων, όπου μετά βίας συμμετέχει μόλις – ίσως και λιγότερο –  το 25% της δυνάμεως των μελών. Η κάποια σχετική προσέλευση-παρουσία διαπιστώνεται, συνήθως, για τη διεκδίκηση παραθερισμού σε κάποιο από τα λίγα διατιθέμενα – μετά την υπερβολική ένταξη νέων δικαιούχων και με τα έντονα αμφισβητούμενα κριτήρια επιλογής – αντίστοιχα κέντρα ή για απόκτηση δελτίου ταυτότητας μέλους. Κάποιοι, λίγοι, εμφανίζονται όταν έχουν ανακηρυχθεί εκλογές για να δηλώσουν υποψηφιότητα! Ίσως και χωρίς να είχαν καμία προηγούμενη επαφή με την ΕΑΑΑ ή διαπιστωμένο ενδιαφέρον τους για τα κοινά.

Με τη γενικότερη σημερινή εικόνα λειτουργίας της ΕΑΑΑ δίνεται η αίσθηση ότι το ¨κέντρο αποφασίζει και διατάσσει¨, ως μόνου χώρου υψηλού διανοητικού και ηγετικού επιπέδου προσώπων. Οι συνάδελφοι της περιφέρειας – ανεξάρτητα ειδικότητας ή προέλευσης – που είναι μέλη ¨Παραρτημάτων¨ – έμμεσα πλην σαφώς, θεωρούνται δεύτερης-κατώτερης κατηγορίας πνευματικού επιπέδου και δυνατοτήτων άτομα, όταν τα ΔΣ αυτών, σύμφωνα με τον υπόψη νόμο (1171/72) πρέπει να διορίζονται και όχι να εκλέγονται από τα μέλη τους! Βέβαια, εκείνο που για πολλά χρόνια έχει αμβλύνει την αίσθηση αυτή στην ΕΑΑΑ, είναι μια απόφαση ΔΣ της ΕΑΑΑ το 1992, με την οποία τα ΔΣ των Παραρτημάτων μπορούν να εκλέγονται από τα μέλη τους, την οποία, ωστόσο, κάποιοι προκλητικά αμφισβητούν, αν και αποτελεί εθιμικό δίκαιο, πλέον..

Τα παραπάνω, είναι ευνόητο, ότι σηματοδοτούν εύλογο πεδίο αντιπαράθεσης, αμφισβητούμενης ποιότητας σχέσεων, εμπόδιο στη μαζικότητα και σε κοινές προσπάθειες επίτευξης των τιθέμενων στόχων, διχασμό ακόμη και σκέψεις διάσπασης. Εκτιμώ ότι είναι καιρός να ξεπεράσουμε τις όποιες διασπαστικές, αλαζονικές ή κομπλεξικές αντιλήψεις, που δυστυχώς κάποιοι πρεσβεύουν, από όλες τις προελεύσεις και ιδιαίτερα από εκείνους που θέλουν να ταξικοποιούν τους συναδέλφους σε white collars, blue collars και workers. Δεν είναι δυνατόν, ακόμη και σήμερα, να συμμετέχουμε, συνειδητά ή όχι, σε τέτοια γελοία παιγνίδια-αντιλήψεις και να αδιαφορούμε για τα προβλήματά μας, που απαιτούν ενότητα, αγάπη, συναδελφικότητα και αγωνιστικότητα.

Πέραν των ανωτέρω, οι τότε συντάκτες των σκοπών του Ν. 1171/72, δεν θεώρησαν ως συνεκτικό-ενισχυτικό-ολοκληρωμένο στοιχείο την ένταξη και των μη συνταξιούχων-μερισματούχων αποστράτων Υπαξιωματικών, εφόσον οι λόγοι αποστρατείας τους δεν είχαν σχέση με σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα. Έτσι όλοι αυτοί, με ενίοτε σοβαρή προσφορά τους στην ΠΑ, αισθάνονται ιδιαίτερη πικρία, που κανένας δεν τους στεγάζει, ως ελάχιστη αναγνώριση και σύνδεσή τους με το παρελθόν, για επίλυση τυχόν θεμάτων υγείας, παραθερισμού, επικοινωνίας με πρώην συναδέλφους των, εισόδου σε καταστήματα προμηθειών αγαθών κ.α. που τους απασχολούν. Αντίθετα, κάτι ανάλογο προέβλεψαν, μόνο για Αξιωματικούς, μη συνταξιούχους-μερισματούχους, ως Προαιρετικά Μέλη!

Μπορούν, όμως, όλα αυτά να ξεπεραστούν με την οργάνωση των Ενώσεων σε νέα βάση και με σύγχρονες αντιλήψεις της κοινωνίας μας. Ως μια θεσμική υπόσταση, που θα συνδυάζει τις θετικές προβλέψεις οργάνωσης και λειτουργίας ανάλογων φορέων του Δημοσίου και του Ιδιωτικού δικαίου.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Το περίγραμμα των προτάσεών μου περιλαμβάνει τα παρακάτω βασικά στοιχεία:

1. ΣΤΟΧΟΣ:

  • Κατά προτεραιότητα, θα πρέπει να αποφασιστεί να γίνει αντικατάσταση του ισχύοντος Ν. 1171/72, ώστε οι διατάξεις του νέου νόμου να είναι προσαρμοσμένες στις δημοκρατικές διατάξεις και αρχές του ισχύοντος καταστατικού χάρτη της χώρας μας, με βάση την αρχή της ισότητας και της πλειοψηφίας, που καθιστούν σεβαστή την επιθυμία των πολλών, χωρίς να αδιαφορούν και για τους λίγους.
  • Οι Ενώσεις να συνεχίσουν να είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και να υπάγονται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Το ΓΕΑ να μεσολαβεί για προβολή σε ΥΕΘΑ τυχόν θεμάτων ΕΑΑΑ, ιεραρχικής διεκπεραίωσης, κατά το πνεύμα της εκάστοτε ισχύουσας Υπουργικής Απόφασης.
  • Οι Ενώσεις των τριών όπλων να διατηρούν την αυτοτέλειά τους ως προς τον τρόπο Οργάνωσης και Λειτουργίας των, ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ιδιαίτερες αντιλήψεις-παραδόσεις του κάθε όπλου. Προς το σκοπό αυτό κάθε Ένωση Όπλου να διέπεται από το γενικό πνεύμα-διατάξεις του νέου νόμου, αλλά να εφαρμόζει ιδιαίτερη Υπουργική Απόφαση, η οποία θα ορίζει τη Δομή, Οργάνωση και Λειτουργία αυτής, σύμφωνα με τις εκάστοτε εισηγήσεις εκσυγχρονισμού εκάστης των Ενώσεων και των ηγεσιών των αντίστοιχων Όπλων.

2. ΣΚΟΠΟΙ ΕΑΑΑ

  • Οι σκοποί της ΕΑΑΑ πρέπει να έχουν σαφείς προσανατολισμούς για την πραγματική προβολή, διεκδίκηση και ικανοποίηση θεμάτων-προβλημάτων που απασχολούν τα μέλη της.
  • Να περιληφθεί στους σκοπούς της και η μέριμνα για θέματα-προβλήματα που απασχολούν τους εν ενεργεία συναδέλφους, η εμπεριστατωμένη μελέτη τους και παρουσίαση τούτων στην στρατιωτική και πολιτική ηγεσία, με σχετικές προτάσεις και η παρακολούθησή τους για επίλυση. Όχι μόνο για τυπικούς λόγους. Η εμπειρία και γνώση των μελών του ΔΣ της ΕΑΑΑ είναι δυνατόν να συμβάλλει σημαντικά και με νηφαλιότητα στη σωστή προβολή και επίλυση θεμάτων των ε.ε. Έτσι και η υπηρεσία θα βοηθηθεί, αλλά και θα ενισχυθούν οι αναγκαίες σχέσεις αποστράτων– εν ενεργεία, κατάσταση που ενισχύει την αποτελεσματικότητα προσαρμογής σε πιθανή έκτακτη επιστράτευση ή ανάκληση στην εφεδρεία. Άλλωστε, όπως προαναφέρθηκε, η ανυπαρξία ανάλογου ενδιαφέροντος ΕΑΑΑ στο παρελθόν, εύλογα οδήγησε να ζητηθεί από την ηγεσία και τελικά να γίνει διακοπή καταβολής της σχετικής συνδρομής των ε.ε. υπέρ ΕΑΑΑ, περιορίζοντας έτσι και τους πόρους της!
  • Να περιληφθεί ως σκοπός η κατά προτεραιότητα, μετά τους ε.ε., υγειονομική κάλυψη και βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων από 251 ΓΝΑ και ΝΙΜΙΤΣ υγειονομικών υπηρεσιών, στα μέλη της και στα μέλη των οικογενειών τους.
  • Να περιληφθεί ως σκοπός η υποβοήθηση προβολής του έργου της Π.Α. (κοινωνικού και Εθνικού), με ημερίδες, διαλέξεις, συνεντεύξεις-ενημερώσεις μέσα από ΜΜΕ, κείμενα σε διαδικτυακή παρουσίαση, ανάληψη κοινωνικού ή φιλανθρωπικό ενδιαφέροντος πρωτοβουλίες κ.α.
  • Να περιληφθεί η δυνατότητα χρησιμοποίησης των λεσχών των Ενώσεων και από τους ε.ε. συναδέλφους για σύσφιξη σχέσεων και συνέχεια της συνάφειας των γενεών.
  • Να εξεταστεί η περίπτωση ενίσχυσης των εσόδων των Ενώσεων, με την επαναφορά μικρής εισφοράς στους ε.ε., για ενίσχυση των λειτουργικών δαπανών ΕΑΑΑ και προσφορά αντίστοιχων προς αυτούς υπηρεσιών-μέριμνας προβολής και επίλυσης θεμάτων τους.
  • Να περιληφθεί ως σκοπός η ενίσχυση του φρονήματος και της κοινωνικής καταξίωσης των μελών της και των μελών των οικογενειών τους.
  • Να περιληφθεί ως σκοπός η επικοινωνία και συνεργασία με συναφείς συλλογικούς φορείς εσωτερικού και εξωτερικού, για υποβοήθηση πραγμάτωσης των σκοπών τους, σε συλλογικό ή και εθνικό επίπεδο.

2. ΟΡΓΑΝΩΣΗ

  • Η (κεντρική) ΕΑΑΑ και τα εδρεύοντα στην περιφέρεια, μέχρι σήμερα, Παραρτήματα να γίνουν ισότιμες Αυτοτελείς Ενώσεις. (Ενδεικτικό παράδειγμα η οργάνωση και λειτουργία της εκκλησίας της Ελλάδας). Με αυτή την διάρθρωση θα εκλείψουν οι επί χρόνια συνθήκες απόλυτης εξάρτησης και αδράνειας των Παραρτημάτων. Ιδιαίτερα με την καταχρηστική δυνατότητα του Προέδρου της ΕΑΑΑ να διορίζει (συνήθως ημετέρους αμφιβόλων ικανοτήτων-δυνατοτήτων) Προέδρους και ΔΣ Παραρτημάτων, ως νέος Καίσαρας ή πεφωτισμένος, αγνοώντας τυχόν μη αποδοχή αυτών και παραβλέποντας την ικανότητα, ακόμη και Ανωτάτων Αξιωματικών, από τους διαμένοντες στην περιοχή τους. Και τούτο με την, συνήθως, σκανδαλώδη αντίληψη χρηματοδότησης-οικονομικής ενίσχυσης κάποιων συνεργάσιμων και για τις επόμενες εκλογές Παραρτημάτων (προφανής μορφή διαπλοκής-συναλλαγής), προκαλώντας σοβαρές αδικίες και έντονα παράπονα διακριτικής μεταχείρισης. Παράλληλα τα Παραρτήματα λειτουργούν χωρίς δυνατότητα ουσιαστικής συμμετοχής στη διαμόρφωση προγραμμάτων και λήψης αποφάσεων. Εκτελεστικά, μόνο, όργανα. Ήτοι, αδρανοποίηση των 3/4 περίπου των μελών της ΕΑΑΑ και αποστέρηση δυνατότητας αξιοποίησης ικανοτήτων-δυνατοτήτων-προσφοράς των!!
  • Η Ένωση που εδρεύει στην Αθήνα, αν και ισότιμη με τις υπόλοιπες Ενώσεις, να έχει τον τιμητικό τίτλο-προβάδισμα της Εξάρχου Ενώσεως, ως συντονιστή του συνολικού έργου των Ενώσεων.
  • Οι Ενώσεις να διαθέτουν Ανώτατο Όργανο Διοίκησης, το οποίο να συγκροτούν όλοι οι κατά καιρούς εκλεγμένοι Πρόεδροι των Ενώσεων, που θα αποφασίζει για τους κύριους στόχους και τις τυχόν σημαντικές ή ιδιαίτερες κατά περίπτωση αρμοδιότητες και θέματα κοινού ενδιαφέροντος των Ενώσεων.
  • Το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης, μετά την συγκρότησή του σε σώμα, θα συνέρχεται τακτικά ή έκτακτα σε χρόνους που θα ορίζονται με κοινή συμφωνία των Προέδρων.
  • Γραμματεία στα γραφεία της Εξάρχου Ενώσεως να εξυπηρετεί και τηρεί πρωτόκολλο αλληλογραφίας και αρχεία του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης.
  • Οι Ενώσεις να διαθέτουν Κεντρικό Τμήμα Νομικών Υπηρεσιών, το οποίο να εδρεύει στην Έξαρχο Ένωση (Αθήνα). Να αποτελείται από έναν έμπειρο στα θέματα του χώρου  αμειβόμενο Νομικό απόστρατο Αξιωματικό της ΠΑ, ο οποίος θα επιλέγεται με απόφαση του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης για διάρκεια ίση με την θητεία του αντίστοιχου υπόψη Οργάνου, ο οποίος θα παρίσταται ενώπιον των δικαστικών και άλλων αρχών για νομικά θέματα, ως νομικός εκπρόσωπος Ενώσεως (ν). Θα παρέχει νομικής φύσεως συμβουλές σε ομάδες μελών (όχι ατομικά) για συναφής φύσεως προβλημάτων ή και για τη σύνταξη αναγκαίων εγγράφων για κάλυψη σχετικών αναγκών Ενώσεως(ν). Η εκ νέου επιλογή του από το νέο ΔΣ να είναι δυνατή, εφόσον συμφωνηθεί από το νέο Ανώτατο Όργανο Διοίκησης. 
  • Οι Ενώσεις θα διαθέτουν Κεντρικό Τμήμα Οικονομικού Ελέγχου και Διαφάνειας, το οποίο θα εδρεύει στην Έξαρχο Ένωση (Αθήνα). Να αποτελείται από έναν έμπειρο αμειβόμενο Οικονομικό απόστρατο Αξιωματικό της ΠΑ, ο οποίο θα εκτελεί τακτικούς ή έκτακτους οικονομικούς ελέγχους σε όλες τις Ενώσεις. Μετά από κάθε έλεγχο θα υποβάλλει έκθεση στην οικεία Ένωση, με κοινοποίηση στο Ανώτατο Όργανο Διοίκησης.
  • Η Έξαρχος Ένωση, επειδή ως εκ της γεωγραφικής θέσεώς της θα επιβαρύνεται με περισσότερες δαπάνες (δημόσιων σχέσεων, εκπροσωπήσεων, συσκέψεων-λειτουργιών του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης, στέγασης και των  υπηρεσιών του νομικού τμήματος και του τμήματος οικονομικού ελέγχου και διαφάνειας, κ.λ.π,), να επιδοτείται με αναλογικές ετήσιες ή και σε ειδικές περιπτώσεις, έκτακτες δαπάνες, από το σύνολο των ετήσιων εσόδων (εισφορών) μελών, μέσω ΜΤΑ, σε ποσοστό το οποίο θα αποφασίζεται από το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης.
  • Η Οργάνωση και Λειτουργία Ενώσεως να περιγράφεται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας Ενώσεως, ο οποίος συγκροτείται από το Κεντρικό Τμήμα Νομικών Υπηρεσιών, συμφωνείται από Ανώτατο Όργανο Διοίκησης και εγκρίνεται από τη Συνέλευση των Μελών της Ένωσης (Σ.Μ.Ε.).   
  • Ο Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας Ενώσεως περιλαμβάνει τα πρόσθετα απαιτούμενα αναλυτικά, κατ’ άρθρο της ισχύουσας Υπουργικής Αποφάσεως, στοιχεία – που δεν αναλύονται σε αυτήν – ως και τυχόν πρόσθετες απαραίτητες λειτουργικές οδηγίες-διατάξεις, οι οποίες πάντοτε θα συνάδουν με τις γενικές διατάξεις της Υπουργικής Απόφασης.   
  • Ο Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας Ενώσεως και τυχόν τροποποιήσεις αυτού, τηρούνται από τις Ενώσεις και αναρτώνται, υποχρεωτικά, στην ιστοσελίδα της Ενώσεως.
  • Ο Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ένωσης ορίζει τις κατηγορίες μελών και τους δικαιούμενους εγγραφής σε καθεμιά από τις κατηγορίες.
  • Ως μέλη Ενώσεως μπορούν να εγγράφονται, με σχετική αίτησή τους, οι διαμένοντες στην περιοχή κάθε διαμερισματικής Ενώσεως ή οι εξυπηρετούμενοι από γειτνιάζουσα στην περιοχή διαμονής των άλλη Ένωση,  εντασσόμενοι αντίστοιχα σε κατηγορίες, ως εξής:

α.Τακτικά Μέλη. Ως Τακτικά μέλη γίνονται όλοι οι απόστρατοι που λαμβάνουν μέρισμα από το Μετοχικό Ταμείο, πλην των υπαγομένων σε πολεμική κατάσταση, καθώς και όσων έχουν τεθεί σε απόταξη ή έχουν διαγραφεί από Στελέχη Εφέδρων Αξιωματικών εξαιτίας καταδίκης. Τα τακτικά μέλη υπόκεινται σε μηνιαία παρακράτηση εισφοράς από το μέρισμά τους. Έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

β. Προαιρετικά Μέλη. Ως Προαιρετικά μέλη μπορούν:

   (1). Οι ορφανικές οικογένειες των τακτικών μελών μετά το θάνατό τους, με αίτησή τους και έγκριση από το ΔΣ της Ενώσεως (σύζυγος, τα τέκνα, οι γονείς και τα άγαμα αδέλφια), εφόσον λαμβάνουν μέρισμα από το Μετοχικό Ταμείο. Μόνον ένας από κάθε ορφανική οικογένεια έχει δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, εκτός των θέσεων Προέδρου, Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου .

  (2). Μέλη ορφανικών οικογενειών τακτικών μελών, που δεν λαμβάνουν  μέρισμα από το Μετοχικό Ταμείο, μετά από αίτησή τους και έγκριση από το ΔΣ της αρμόδιας Ενώσεως. Μόνον ένας από κάθε ορφανική οικογένεια έχει δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι, εκτός των θέσεων Προέδρου, Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.

   (3). Οι απόστρατοι Αξιωματικοί, Ανθστές και Υπαξιωματικοί οι οποίοι δεν λαμβάνουν μέρισμα από το Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας και δεν βαρύνονται με ποινικά αδικήματα και καταδίκες,  μετά από αίτησή τους και έγκριση από το ΔΣ της αρμόδιας Ενώσεως. Έχουν δικαίωμα εκλέγειν.

        * Το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης των Ενώσεων ορίζει τους οικονομικούς όρους συμμετοχής, για κάθε περίπτωση Προαιρετικών Μελών, καθώς και τον τρόπο είσπραξης της σχετικής συνδρομής. 

       * Προαιρετικό μέλος με την εγγραφή του, εάν επιθυμεί να λαμβάνει την εφημερίδα της Ενώσεως, θα πρέπει να αναφέρει αυτό στην αίτησή του, ώστε να ρυθμιστεί και ενημερωθεί για τη συνδρομή του και τον τρόπο καταβολής της.

γ. Επίτιμα Μέλη. Μετά από τεκμηριωμένη εισήγηση-πρόταση του ΔΣ και έγκριση της Συνέλευσης Μελών της Ενώσεως (Σ.Μ.Ε), ανακηρύσσονται άτομα εντός ή εκτός του στρατιωτικού χώρου, που έχουν διακριθεί για το ήθος, την ξεχωριστή κοινωνική, εθνική ή και προς την Π.Α προσφορά τους. Δεν υπάρχει οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση. Δεν έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

δ. Συνδρομητές, Μπορούν να γίνουν φίλοι της Π.Α. ή και της Ενώσεως, ανεξάρτητα ιδιότητας, μετά από αίτησή τους και έγκριση από το ΔΣ της Ενώσεως. Εφόσον επιθυμούν να λαμβάνουν την εφημερίδα της Ενώσεως (ΗτΑ), δηλώνουν τούτο στην αίτησή τους και καταβάλλουν μηνιαία συνδρομή οριζόμενη από το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης των Ενώσεων. Δεν έχουν δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι.

  • Κατάσταση των εγγραφόμενων σε κάθε Ένωση μελών διαβιβάζεται από κάθε Ένωση στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, το οποίο μεριμνά για την παρακράτηση της αναλογούσης εισφοράς μέλους, η οποία αποδίδεται, κάθε μήνα ή όπως άλλως αποφασίσει το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης των Ενώσεων, στην αντίστοιχη Ένωση. Σε περίπτωση μετακίνησης μέλους και εγγραφής του σε άλλη Ένωση, εφόσον η εισφορά του μηνός εγγραφής είχε παρακρατηθεί από την προηγούμενη Ένωση, η παρακράτηση θα άρχεται από τον επόμενο μήνα για λογαριασμό της νέας Ένωσης όπου εγγράφηκε. 
  • Απόστρατοι μερισματούχοι, οι οποίοι δεν εγγράφονται σε κάποια Ένωση εντός μηνός από της ημερομηνίας αποστρατείας των, θα τους γίνεται κανονική παρακράτηση αναλογουσών εισφορών από το ΜΤΑ και εντός του Ιανουαρίου του επόμενου έτους, το συνολικό ποσό θα επιμερίζεται σε όλες τις Ενώσεις, κατ’ αναλογία του αριθμού των μελών τους, σύμφωνα με απόφαση του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης. 
  • Οι Ενώσεις τηρούν όμοια σφραγίδα. Η μόνη διαφορά θα είναι η αναφορά της επωνυμίας της Ενώσεως ανάλογα με την διαμερισματική της περιοχή όπου εδρεύουν.
  • Τα μέλη, μετά την εγγραφή τους στα οικεία μητρώα μελών, εφοδιάζονται από την Ένωσή τους με ειδικό δελτίο ταυτότητας με την φωτογραφία τους, υπογραμμένου από τον Πρόεδρο της Ενώσεως και επικυρωμένου με την σφραγίδα της Ενώσεως.
  • Σε περίπτωση διαγραφής μέλους, το μέλος υποχρεούται να παραδώσει, εντός μηνός, το δελτίο ταυτότητας στην Ένωση. Σε μη συμμόρφωσή του υπόκειται σε ποινικές ευθύνες.
  • Σε περίπτωση μετακίνησης μέλους σε Ένωση άλλης διαμερισματικής περιοχής, το μέλος θα παραδίδει την ταυτότητα στην εκδότρια Ένωση και θα αιτείται την έκδοση νέας ταυτότητας μέλους από την Ένωση όπου εγγράφεται.
  • Όλα τα μέλη της Ενώσεως οφείλουν να τηρούν όλους τους, γραπτούς και λοιπούς κανόνες δεοντολογίας, τις διατάξεις του Κανονισμού Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως, ώστε να εξασφαλίζεται η μεγίστη δυνατή αρμονική λειτουργία, η αρίστη εικόνα της Ενώσεως και αποτελεσματικότητά της, προκειμένου να επιτυγχάνονται οι αντικειμενικοί της σκοποί, να ενδυναμώνεται το κύρος της, η αναγνωρισιμότητά της και των μελών της, να προβάλλεται επαρκώς το παραγόμενο από την Π.Α. και τις Ε.Δ. έργο, προς όφελος της κοινωνίας και της πατρίδας, γενικότερα. Παρέκβαση από αυτά αποτελούν λόγο κυρώσεων, οι οποίες θα περιλαμβάνονται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως.
  • Πόροι της Ένωσης. Η προέλευση και είσπραξή τους ορίζεται στον Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως. Έσοδα από δωρεές χρημάτων, δωρεές ακινήτων, κληροδοτήματα  κ.λ.π. μη οριζόμενα από τον διαθέτη για συγκεκριμένη Ένωση, θα ελέγχονται-διαχειρίζονται  από το ΜΤΑ και θα αποτελούν κοινό περιουσιακό στοιχείο όλων των Ενώσεων. Τα έσοδα από αυτό θα επιμερίζονται ανάλογα στις Ενώσεις, με απόφαση του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης. Δωρεές οριζόμενες για συγκεκριμένη Ένωση θα ανήκουν και θα διαχειρίζονται από την οριζόμενη από τον διαθέτη Ένωση.

3. Όργανα της Ενώσεως:

α. Η Συνέλευση των Μελών Ένωσης (Σ.Μ.Ε.). 

β. Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.).

Συνέλευση των Μελών Ένωσης (Σ.Μ.Ε.). 

  • Η Συνέλευση Μελών Ένωσης (Σ.Μ.Ε.) δυνατόν να είναι Τακτική ή Έκτακτη. Η Τακτική συνέρχεται μια φορά το χρόνο και κατά μήνα Ιανουάριο. Ο χρόνος και ο τόπος σύγκλησης ορίζεται από το  ΔΣ κάθε Ένωσης. Τούτο γνωστοποιείται στα μέλη της δύο (2) μήνες νωρίτερα και αναγγέλλεται με τα διατιθέμενα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα της Ένωσης. Η Έκτακτη είναι δυνατόν να συγκληθεί από Ένωση, για σημαντικό επείγον θέμα, με απόφαση του οικείου ΔΣ.
  • Η Συνέλευση Μελών της Ένωσης είναι το Ανώτατο Όργανο Λήψης Αποφάσεων.
  • Η Τακτική Συνέλευση των Μελών των Ενώσεων – εκτός της Εξάρχου Ενώσεως – γίνονται την ίδια ημερομηνία και ώρα.
  • Η Τακτική Συνέλευση Μελών της Εξάρχου Ενώσεως γίνεται, τουλάχιστον δύο (2) εβδομάδες μετά τη Συνέλευση των Μελών των υπολοίπων Ενώσεων.
  • Στη Συνέλευση των Μελών της Εξάρχου Ένωσης, εφόσον υπάρχουν θέματα κοινού ενδιαφέροντος των Ενώσεων, τα οποία πρέπει να συζητηθούν για λήψη απόφασης και ενιαία εφαρμογή, τότε με μέριμνα του Εξάρχου Προέδρου καλούνται να συμμετέχουν και όλοι οι Πρόεδροι των Ενώσεων-Ανώτατο Όργανο Διοίκησης.
  • Το ΔΣ κάθε Ένωσης καταθέτει στη Συνέλευση Μελών Ένωσης (ΣΜΕ) Απολογισμό Πεπραγμένων, Οικονομικό Απολογισμό, Ισολογισμό και Προϋπολογισμό του νέου έτους, καθώς και τους Στόχους του.
  • Η Συνέλευση Μελών της Ένωσης, ανά τρία χρόνια, είναι εκλογική και απολογιστική. Η διαδικασία περιγράφεται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας Ενώσεως.
  • Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.).
  • Το τυπικό Διοικητικό Συμβούλιο Ένωσης, της οποίας τα μέλη του υπερβαίνουν τα οκτακόσια (800), να συγκροτείται από εννέα (9) Μέλη, ως εξής:
  1. Πρόεδρος
  2. Αντιπρόεδρος
  3. Διευθύνων Σύμβουλος
  4. Γραμματέας.
  5. Ταμίας
  6. Τέσσερα (4) Μέλη.
  • Το Τυπικό Διοικητικό Συμβούλιο Ένωσης της οποίας τα μέλη του δεν υπερβαίνουν τα οκτακόσια (800), να συγκροτείται από πέντε (5) Μέλη, ως εξής:
  1. Πρόεδρος
  2. Αντιπρόεδρος
  3. Γραμματέας
  4. Ταμίας
  5. Ένα (1) Μέλος

3.  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

  • Η ανάδειξη των οργάνων των ΔΣ θα γίνεται ανά τριετία, με εκλογές, όπως θα ορίζεται από την Υπουργική Απόφαση περί Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας, με τη σχετική διαδικασία που θα περιγράφεται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ένωσης.
  • Ο Πρόεδρος θα μπορεί να εκλέγεται μέχρι δύο (2) θητείες. Τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ μέχρι τρεις (3) θητείες. Οι ανωτέρω θα μπορούν να εκλεγούν για ακόμη μια (1) θητεία, εφόσον μεσολαβήσει μια θητεία μετά την ολοκλήρωση της τελευταία θητείας τους.
  • Οι εκλογές των ΔΣ γίνονται με κοινό ψηφοδέλτιο, στο οποίο καταχωρούνται σε χωριστά μέρη οι υποψήφιοι για Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος (όπου απαιτείται) και Μέλη.
  • Για την θέση του Προέδρου της εξάρχου Ενώσεως, τόσο ως ένδειξη ειδικής τιμής-προβαδίσματος, όσο και ως αντίληψη μεγαλύτερης αναγνωρισιμότητας, οι υποψήφιοι να φέρουν αποστρατευτικό βαθμό Ανώτατου Αξιωματικού. Σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιότητας Ανώτατων Αξιωματικών, τότε θα είναι αποδεκτή υποψηφιότητα με αποστρατευτικό βαθμό Σμηνάρχου. Η Ανάδειξη των λοιπών μελών του ΔΣ να γίνεται με πλειοψηφικό σύστημα, ανεξάρτητα βαθμού, ειδικότητας, προέλευσης μέλους της Ένωσης. Οι μη εκλεγέντες υποψήφιοι θεωρούνται ως αναπληρωματικοί κατά σειρά αριθμού ψήφων.
  • Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγονται οι πρώτοι σε αριθμό ψήφων υποψήφιοι για την αντίστοιχη θέση. Οι μη εκλεγέντες υποψήφιοι θεωρούνται ως αναπληρωματικοί κατά σειρά αριθμού ψήφων.
  • Διευθύνων Σύμβουλος εκλέγεται ο πρώτος σε αριθμό ψήφων υποψήφιος για Διευθύνων Σύμβουλος. Οι μη εκλεγέντες υποψήφιοι θεωρούνται ως αναπληρωματικοί κατά σειρά αριθμού ψήφων.
  • Τα υπόλοιπα τακτικά Μέλη ΔΣ κάθε Ενώσεως εκλέγονται από τους κατά σειρά αριθμού ψήφων υποψηφίους που πλειοψήφησαν στο χωριστό τμήμα του ψηφοδελτίου για Μέλη του ΔΣ. Οι μη εκλεγέντες υποψήφιοι θεωρούνται ως αναπληρωματικοί κατά σειρά αριθμού ψήφων.
  • Γραμματέας εκλέγεται με ειδική μυστική ψηφοφορία, κατά την σύγκληση και συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου, ο πρώτος κατά σειρά ψήφων υποψήφιος στη μυστική ψηφοφορία.
  • Ταμίας εκλέγεται κατά την σύγκληση και συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου, με την αυτή για τη θέση του Γραμματέα εκλογική διαδικασία, ο πρώτος κατά σειρά ψήφων υποψήφιος. Σε περίπτωση μη ύπαρξης υποψηφιότητας θα ορίζεται από τον Πρόεδρο, σε συνεννόηση με το ΔΣ.
  • Σε περίπτωση ισοψηφίας, για οποιαδήποτε των παραπάνω θέσεων, με μέριμνα του Προέδρου της Ένωσης να γίνεται κλήρωση παρουσία των ισοψηφισάντων, σε κοινή συνεδρίαση όλου του ΔΣ.
  • Με μέριμνα του νέου Προέδρου κάθε Ένωσης υποβάλλεται στην Έξαρχο Ένωση πρακτικό των εκλογών και των ονομάτων του νέου ΔΣ.
  • Η Έξαρχος Ένωση υποβάλλει στο ΓΕΑ, εντός είκοσι (20) ημερών από την ημερομηνία ολοκλήρωσης των εκλογών, σε κάθε Ένωση, το επίσημο πρακτικό εκλογών κάθε Ένωσης, καθώς και τη σύνθεση του νέου ΔΣ αυτής.
  • Η έναρξη της θητείας του νέου ΔΣ γίνεται μετά την υποβολή από το ΓΕΑ των ονομάτων του νέου ΔΣ στον ΥΕΘΑ, την έγκριση του ΥΕΘΑ και την καταχώρηση σε ΦΕΚ. 
  • Οι Ενώσεις θα αποστέλλουν κάθε μήνα τυχόν νέες εγγραφές ή διαγραφές στο Μετοχικό Ταμείο Αεροπορίας, για εγγραφή ή διαγραφή στους ή από τους  εκεί καταλόγους, για τακτική παρακράτηση ή διακοπή παρακράτησης από το μέρισμα του μέλους της οριζόμενης εισφοράς-συμμετοχής μέλους στην Ένωση.
  • Οι τακτικές αμοιβές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου Ένωσης, καθώς και τα έξοδα για εκτός έδρας μετακινήσεις, διατροφή και διαμονή, αποφασίζονται από το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης, εγκρίνονται από Τακτική Συνέλευση των Μελών (Σ.Μ.Ε.)  της Εξάρχου Ένωσης, με την παρουσία και του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης και περιλαμβάνονται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας Ενώσεως. Ισχύουν οι ίδιες αμοιβές για όλες τις Ενώσεις.
  • Η εφημερίδα ΗΧΩ των ΑΙΘΕΡΩΝ (ΗτΑ) είναι κοινό όργανο ενημέρωσης όλων των Ενώσεων. Εδρεύει στην Εξάρχουσα Ένωση και ελέγχεται από τριμελή Συντακτική Επιτροπή, η οποία θα συγκροτείται από Μέλη του ΔΣ της Έξαρχου Ένωσης, κοινής αποδοχής των Ενώσεων (Ανώτατο Όργανο Διοίκησης).
  • Κάθε Ένωση θα ελέγχει – πριν την αποστολή για δημοσίευση στην ΗτΑ – την τήρηση των όρων συνεργασίας, την ποιότητα και επικαιρότητα των προς δημοσίευση κειμένων, με έγκριση του Προέδρου της. Ο Πρόεδρος της Συντακτικής Επιτροπής θα επικοινωνεί με τους Γραμματείς κάθε Ενώσεως για έγκαιρη διαβίβαση των προς δημοσίευση κειμένων της και συνεννόηση για την ανάλογη εφικτή σελιδοποίηση αυτών. Η χρήση της ΗτΑ για καταχωρήσεις κειμένων από μέλη θα είναι λελογισμένη και τα κείμενα εντός των πλαισίων των όρων συνεργασίας της Εφημερίδας. Δεν θα αποκλείεται κανένας για δημοσίευση κειμένων του, για τα οποία θα φέρει ακεραία την ευθύνη ο συντάκτης αυτών, εφόσον είναι εντός των όρων συνεργασίας. Οι δαπάνες έκδοσης θα επιβαρύνουν αναλογικά όλες τις Ενώσεις.
  • Οι Ενώσεις οργανώνουν ιστοσελίδα, με βάση τις γενικές οδηγίες και κανόνες δεοντολογίας, ποιότητας αναρτήσεων και διαδικασίες που περιέχονται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως, ώστε να επιτυγχάνεται η ανταπόκριση στη σωστή και έγκαιρη ενημέρωση. Κάθε Ένωση ορίζει υπεύθυνο διαχειριστή της ιστοσελίδας της. Τα κείμενα που αναρτώνται θα πρέπει να τυγχάνουν της έγκρισης ΔΣ ή και του Προέδρου της Ένωσης, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Τα καθήκοντα-αρμοδιότητες του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης, του Κεντρικού Τμήματος Νομικών Υπηρεσιών, του Κεντρικού Τμήματος Οικονομικού Ελέγχου θα συγκροτηθούν με μέριμνα της Εξάρχου Ενώσεως αρχικά να εγκριθούν από το Ανώτατο Όργανο Διοίκησης και στη συνέχεια από την Τακτική Συνέλευση Μελών της Εξ κάθε Μέλους ΔΣ Ενώσεως με την παρουσία του Ανώτατου Οργάνου Διοίκησης. Μετά την έγκρισή τους να καταχωρηθούν με τυχόν ερμηνευτικές διατάξεις στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως,
  • Τα καθήκοντα-αρμοδιότητες του Προέδρου Εξάρχου Ενώσεως, Προέδρου, Αντιπροέδρου, Διευθύνοντος Συμβούλου και λοιπών Μελών του ΔΣ Ενώσεων και της Συντακτικής Επιτροπής (ΗτΑ), συγκροτούνται με μέριμνα του Κεντρικού Τμήματος Νομικών Υπηρεσιών και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εξάρχου Ενώσεως και εντάσσονται με κάθε λεπτομέρεια στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως, ώστε να αποφεύγονται τυχόν παραλείψεις ή επικαλύψεις αρμοδιοτήτων.
  • Αντισυμβατικές-αντιδεοντολογικές συμπεριφορές μελών του ΔΣ ή της Ενώσεως υπόκεινται σε κυρώσεις οριζόμενες στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως.
  • Τιμητικές διακρίσεις που κρίνεται σκόπιμο να αποδίδονται από το ΔΣ Ενώσεως ορίζονται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως.
  • Μέλη ΔΣ Ενώσεως που εκλείπουν, παραιτούνται ή αποδεδειγμένα δεν μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους αντικαθίστανται, όπως προβλέπεται στον Κανονισμό Οργάνωσης και Λειτουργίας της Ενώσεως. Σε ένδειξη τιμής και αναγνώρισης της προσφοράς θανόντων διατελεσάντων Μελών ΔΣ Ενώσεως, αλλά και ως κίνητρο συμμετοχής σε εκλογικές διαδικασίες για ΔΣ της Ένωσης, κατά την εξόδιο ακολουθία του θανόντος υπόψη μέλους, τέσσερα Μέλη του ΔΣ της οικείας Ενώσεως συμμετέχουν ως παραστάτες στο φέρετρο του αποβιώσαντος.

4. ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Είναι άμεση ανάγκη να απελευθερωθούμε από ταξικές αναμνήσεις για να δράσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ δημιουργικά, να συνεργαστούμε αρμονικά και με συνεκτικά στοιχεία από το μετερίζι πλέον του απόστρατου. Τότε και μόνο θα μπορούμε δούμε να συσπειρώνονται περισσότεροι ικανοί και άξιοι συνάδελφοι γύρω από τις Ενώσεις και να μπορούμε να εκλέγουμε τους καλλίτερους, τους πιο δραστήριους, τους πιο συγκροτημένους και αποφασισμένους, χωρίς ιδιοτέλεια ή σκοπιμότητες, αλλά με πνεύμα γνήσιου εθελοντισμού και αγάπης για τους συναδέλφους, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ βαθμού, ειδικότητας και προελεύσεως, ώστε σαν μια γροθιά να προβάλλουμε επισταμένα αρμοδίως τα συσσωρευμένα κοινά ή ανά προέλευση, βαθμό θέματα, με σκοπό την επίλυσή τους.

Η απλούστευση και ο εκδημοκρατισμός του τρόπου σκέψης και λειτουργίας μας, είναι απόλυτα βέβαιο ότι θα μας ενώσει περισσότερο, θα ομογενοποιήσει τη συνεργασία, θα μας απαλλάξει από σύνδρομα και θα ενδυναμώσει τη συναδελφικότητα, την ενότητα και μαζικότητα, τη συνεργασία για ουσιαστική αποτελεσματικότητα.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση και την προσδοκία για την καλόπιστη κριτική σας και ενεργοποίησή σας για δημιουργικό διάλογο.

Παναγιώτης Καράμπελας

Σμηναγός ε.α.

Επίτιμος Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ (ΣΑΣ)

         

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης