Το “εξοπλιστικό χάσμα” μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας δεν είναι μόνο αριθμητικό. Ο μεγάλος κίνδυνος στον οποίο οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν έχουν δώσει σημασία, είναι πως διαμορφώνεται ένα τεχνολογικό προβάδισμα της Τουρκίας στον τομέα των εξοπλισμών. Η Άγκυρα, ειδικά επί ημερών Ταγίπ Ερντογάν δαπανά τεράστια ποσά για έρευνα,σχεδιασμό και παραγωγή οπλικών συστημάτων. Από φθηνά αλλά πολύ χρήσιμα μη επανδρωμένα οχήματα μέχρι επιθετικά ελικόπτερα και άρματα μάχης. Κι απ΄ ότι φαίνεται έχει πάρει πολύ σοβαρά την υπόθεση της παραγωγής “εθνικού μαχητικού αεροσκάφους”.

Μεγαλεπήβολο σχέδιο, αλλά όπως φαίνεται η Άγκυρα υλοποιεί το σχέδιο βήμα,βήμα.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Aviationweek.com η τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI), προχωρά προγράμματα,που ο διευθύνων σύμβουλός της  Temel Kotil πιστεύει ότι θα ανοίξουν το δρόμο για την ανάπτυξη του πρώτου εγχώριου μαχητικού αεροσκάφους.

Το πρώτο πρόγραμμα έχει να κάνει με το εκπαιδευτικό αεροσκάφος.

Οι δοκιμαστικές πτήσεις του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hurkus B  θα ξεκινήσουν από το τέλος του έτους  ενώ προγραμματίζονται σύντομα οι παραδόσεις του μη επανδρωμένου αεροσκάφους Anka S.

Ταυτόχρονα όπως δηλώνει το “αφεντικό” της TAI,οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν αρχίσει να δουλεύουν για την κατασκευή ενός αεριωθούμενο εκπαιδευτικό αεροσκάφος με την ονομασία  Hurjet.

Επίσης έχουν σε φάση ανάπτυξης ένα ακόμη μη επανδρωμένο αεροσκάφος το YFYK αλλά κι ένα ακόμη “βαρύ” επιθετικό ελικόπτερο.

“Όλα αυτά τα προγράμματα θα μας οδηγήσουν στην ανάπτυξη και παραγωγή του μαχητικού μας αεροσκάφους”, λέει ο επικεφαλής της TAI.

Το τουρκικό μαχητικό αεροσκάφος έχει την κωδική ονομασία TF-X. O Temel Kotil λέει πως “η εταιρεία πρέπει να αναπτυχθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, ιδιαίτερα όσον αφορά τις ικανότητες της μηχανικής, ώστε να καταστεί δυνατή η ανάπτυξη αεροσκάφους”.

Ωστόσο, η προσπάθεια  υποστηρίζεται από την BAE Systems της Βρετανίας.

Το εκπαιδευτικό αεροσκάφος  Hurjet θα αποτελέσει “οδηγό” για το μαχητικό της Τουρκίας.

Ο σχεδιασμός του αεροσκάφους έχει κάποιες ομοιότητες με το εκπαιδευτικό που η TAI και η Sierra Nevada Corp. πρόσφεραν ως πιθανή πλατφόρμα για το πρόγραμμα T-X της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, αλλά ο Kotil λέει ότι δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ των δύο. Το Hurjet θα είναι μεγαλύτερο, ικανό για χαμηλές υπερηχητικές ταχύτητες,περίπου 1,2 Mach και μπορεί να εξοπλιστεί για  αποστολές, με ωφέλιμο φορτίο περίπου 6.600 λίβρες.

Όλα αυτά την ώρα που στην Ελλάδα έχουμε “κολλήσει” στην εποχή των αναβαθμίσεων. Κατορθώσαμε,γιατί περί κατορθώματος πρόκειται, με τόσα δισεκατομμύρια που έχουμε δαπανήσει, να κυνηγάμε την ουρά μας και να ΄χουμε φθάσει στο σημείο να είναι οι αναβαθμίσεις και οι εκσυγχρονισμοί, μονόδρομος.

Google News

Ακολουθήστε το Militaire.gr στο Google News για να ενημερώνεστε για όλα τα τελευταία άρθρα μας.

Avatar
Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016