Την έξοδο της ναυπηγοεπισκευής από το μαρασμό, σηματοδοτεί η έναρξη λειτουργίας της «Πλωτής Δεξαμενής Πειραιάς 1», του ΟΛΠ, στο Πέραμα, σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο οποίος παράλληλα έριξε ”βόμβα” αποκαλύπτοντας κυβερνητικό σχέδιο για αποδέσμευση του Σκαραμαγκά και των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Νεωρίου Σύρου ”από διάφορες δουλείες”.

Παρόλο που ο κ Κουρουμπλής δεν έδωσε  διευκρινήσεις , φαίνεται από τα συμφραζόμενα και τους συσχετισμούς που έγιναν  με ναυπηγοεπισκευαστικά ζητήματα (Πέραμα κ.α.)  ότι η κυβέρνηση έχει συγκεκριμένο σχέδιο για τα δυο Ναυπηγεία που έχουν ”δουλείες” όχι μόνο ιδιοκτησιακές  αλλά και άλλες ( πχ.ο Σκαραμαγκάς από ΕΕ). Πληροφορίες για κινητικότητα τουλάχιστον σχετικά με Ελευσίνα/ Νεώριο έχουν προέλευση και από το Υπουργείο Άμυνας, παρόλο που δεν έχει διαρρεύσει κάτι συγκεκριμένο…Αλλωστε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μίλησε για συνεργασία συναρμόδιων υπουργείων, ενω από το όλο σκηνικο δεν φαινεται να λείπει η κινεζική Cosco….

Πληροφορίες που έχουν ήδη δει το φως της δημοσιότητας (mononews.gr) σχετικά με την υπόθεση εξυγίανσης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) θέλουν την κυβέρνηση να ετοιμάζεται  να καταθέτει ταχέως στο αρμόδιο δικαστήριο την αίτηση υπαγωγής της ΕΝΑΕ σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης – αίτηση που θα κατατεθεί πιθανώς από κοινού με την Τράπεζα Πειραιώς, τον βασικό δηλαδή πιστωτή της ΕΝΑΕ.

Το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να κινηθεί επιθετικά, επιλέγοντας να μην περιμένει την απόφαση της διαιτησίας στη διαμάχη που έχει με τον νυν μέτοχο των Ναυπηγείων, όπως αρχικά σχεδίαζε.Εκτιμάται ότι η απόφαση του διεθνούς δικαστηρίου αναμένεται, αφού καθαρογραφεί, προς το τέλος Αυγούστου.Σύμφωνα με πληροφορίες του εν λόγω σάιτ, η κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει και τη σύμφωνη γνώμη των Βρυξελλών, οι οποίες επιθυμούν να επιλυθεί ένα πρόβλημα που σέρνεται εδώ και πολλά χρόνια.Μάλιστα, λέγεται πως είναι ανοιχτές να συζητήσουν ακόμη και τη διαγραφή των παράνομων ενισχύσεων ύψους 650 εκατ. ευρώ που υποστηρίζουν πως έδωσε το ελληνικό Κράτος στην εταιρεία τα προηγούμενα χρόνια.

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τον διαχωρισμό του στρατιωτικού και εμπορικού σκέλους των Ναυπηγείων και κατόπιν την πώλησή τους, μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού σε νέους επενδυτές.Ενδιαφέρον για την απόκτηση του εμπορικού σκέλους φέρεται να έχει εκφράσει ήδη η κινέζικη Cosco.Αυτό το τελευταίο έρχεται να ενισχυθεί εμμέσως με την όλη παρουσίαση και ”σύνδεση” που έκανε χθες ο κ Κουρουμπλής…

Συγκεκριμένα ο κ Κουρουμπλής δήλωσε : <<Έπειτα από 10 και πλέον χρόνια εγκληματικών λαθών, που ουσιαστικά αφαίρεσαν από τη χώρα την τεράστια δυνατότητα να διαθέτει σύγχρονη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, που να συμβάλλει στην ανάπτυξη της χώρας και μετά τη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης και της Cosco, για την ανάπτυξη του Λιμανιού στον Πειραιά, μια από τις δεσμεύσεις της σύμβασης είναι και η προσπάθεια ανάπτυξης της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης. Αυτή η δέσμευση υλοποιείται. Η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, εκπονούμε ένα συνολικό αφήγημα που ξεκινάει από την εκπαίδευση, την αναβάθμιση της εκπαίδευσης, στο χώρο της ναυτιλίας και φτάνει στην ανάπτυξη του λιμανιού ως ένα μεγάλο ναυτιλιακό κέντρο. Αυτή είναι η φιλοδοξία μας και ο στόχος μας.
Στην πρώτη συνάντηση που είχαμε με την Cosco, ζητήσαμε προκριματικά να ξεκινήσουν οι επενδύσεις που αφορούν τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη. Σήμερα είμαστε εδώ, μάρτυρες της ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης της προσπάθειας εκτεταμένων επισκευών στις τέσσερις δεξαμενές, που βάζουν τις βάσεις για τη νέα προσπάθεια στο χώρο αυτό. Η δέσμευση, ώστε το πολύ μέχρι τέλους του χρόνου, να έχουμε μια ακόμα έτοιμη δεξαμενή, την 80.000 τόνων, θα προσθέσει τη δυνατότητα νέων δραστηριοτήτων εργασιακών στο συγκεκριμένο χώρο. Η προσπάθεια θα ολοκληρωθεί με την πολύ μεγάλη δεξαμενή των 350.000 τόνων.>>.

Για να προσθέσει με νόημα  στο σημείο αυτό:<<Με το ίδιο ενδιαφέρον προσπαθούμε να αποδεσμεύσουμε τη μεγάλη μάνα των ναυπηγείων της Ελλάδας, που ήταν ο Σκαραμαγκάς. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να απελευθερώσουμε από διάφορες δουλείες αυτό το κύτταρο, που μπορεί να δημιουργήσει νέα ώθηση στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.


Η ίδια προσπάθεια έχει εκδηλωθεί και σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου, αλλά δεν σταματάμε εκεί. Προσπαθούμε να ενεργοποιήσουμε μικρά ναυπηγεία σε ολόκληρη τη χώρα για την κατασκευή παραδοσιακών σκαφών, γιατί η χώρα πρέπει να έχει δημιουργικό παρόν σε όλους αυτούς τους τομείς, που έχουν να κάνουν με την επισκευή μικρών, μεσαίων και μεγάλων πλοίων>>.

Κατέληξε δε με αναφορά στα εργασιακά :<<Θέλω να τονίσω ότι οι εργασιακές σχέσεις πρέπει να κρατηθούν σε επίπεδο αμοιβαίων σεβασμών των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εργαζομένων, με στόχο την παραγωγική συνεργασία. Η Ναυπηγοεπισκευή είναι ένας τομέας που μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη μέσα από την εργασιακή ειρήνη. Θέλω να διαβεβαιώσω ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό στα πλαίσια μιας αμοιβαίας συνεννόησης και συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με την Cosco. Είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε στην απελευθέρωση προβλημάτων που προκύπτουν στην προσπάθεια ανάπτυξης των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι, αλλά και αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου. Σ’ ένα τέτοιο πνεύμα είμαι βέβαιος ότι τα αποτελέσματα θα είναι πάντα θετικά, όταν και από τις δύο πλευρές υπάρχει αμοιβαία συνεννόηση και αμοιβαία κατανόηση. Με αυτές τις σκέψεις θέλω να ευχαριστήσω για την πρόσκληση και θέλω να διαβεβαιώσω ότι η σχέση θα είναι σταθερή και παραγωγική ανάμεσά μας».