Τις ημέρες που το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ έπλεε προς Θεσσαλονίκη, οι νησιώτες μας έβγαιναν στις παραλίες να δουν,έστω από μακριά. Στην Άνδρο, μέσα στη νύχτα έτρεχαν να βρουν σκάφος για να προσεγγίσουν το Θρύλο! Πολλοί αναγνώστες έθεσαν το ερώτημα ,γιατί να μην πλεύσει το Θωρηκτό με δικές του μηχανές. Θεωρήσαμε το εγχείρημα πολύ δύσκολο σ΄ ότι έχει να κάνει με το οικονομικό ζήτημα.

Μαθαίνουμε ότι το κόστος για να γίνει αυτό έχει υπολογιστεί στα 8 εκατομμύρια ευρώ! Αν αναλογιστούμε που “πετάμε” λεφτά, φαίνεται λογικό το κόστος. Ποιος δεν θα ΄θελε να μπορεί το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ σε εξαιρετικές περιπτώσεις βεβαίως να μπορεί να δίνει το παρών σε κάποια νησιά του Αιγαίου; Ποιος δεν θα ΄θελε να το ξαναδεί στη Λήμνο, για παράδειγμα; Αφού τεχνικά μπορεί να γίνει,τα 8 εκατομμύρια νομίζουμε ότι μπορούν να βρεθούν. Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι πολλοί και θα μπορούσαν κάμποσοι απ΄ αυτούς να κάνουν το όνειρο πραγματικότητα. Το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ δεν έχει ναυπηγικά κανένα απολύτως πρόβλημα παρά το γεγονός ότι έχει ξεπεράσει τα 100 χρόνια ζωής.

Το Θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ όπως αποδείχτηκε στο πρόσφατο ταξίδι του στη Θεσσαλονίκη δεν είναι απλά ένα ιστορικό πλοίο, ούτε καν ένα πλωτό μουσείο. Είναι σύμβολο του Έθνους στο οποίο ο κόσμος σπεύδει να προσκηνύσει, για να πάρει δύναμη κι ελπίδα.

Νομίζουμε ότι πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο να υλοποιηθεί το σχέδιο το Θ/Κ ΑΒΕΡΩΦ να μπορεί να πλεύσει στο Αιγαίο με δικές του δυνάμεις.

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016