Υποστηριξε το militaire
Militaire News

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ: OMERTA κι απ΄ Αριστερά; Άρθρο του Κ.Φράγκου

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ: OMERTA κι απ΄ Αριστερά; Άρθρο του Κ.Φράγκου

(Αφιερωμένο στον Υπουργό κ. Δ. Παπαγγελόπουλο)

Tου Κωνσταντίνου Φράγκου*

“Υπάρχουν στο ΥΕΘΑ υποκυκλώματα

που ελέγχουν και δρομολογούν τους εξοπλισμούς.

Γύρω από τα’ αντισταθμιστικά έχει στηθεί πανηγύρι”.

                                                  Π. Μπεγλίτης

                                                    -τ.ΥΕΘΑ-

Έχω κουρασθεί αλλά και έχω κουράσει να μιλάω για τα όργια ΠΑΣΟΚ-ΝΔ στους Εξοπλισμούς. Οι μεν αυτουργοί οι δε συγκαλύπτοντες, θάπτοντες. Σημίτης-Καραμανλής οι όψεις του ίδιου νομίσματος.

Η επωδός μου ήταν ότι σε όλους τους τομείς η έρευνα προσέκρουε σε ένα τοίχο σιωπής που χαρακτηρίζεται από την λέξη OMERTA, σκληρός κανόνας των νονών της Σικελίας και του Σικάγου. Δηλαδή ΒΟΥΛΩΣΤΕ ΤΑ ΣΤΟΜΑΤΑ ΣΑΣ.

Ακόμη και σήμερα η Ομάδα των Αδιαφθόρων Ανακριτών με το τέρας της OMERTA παλεύει και δύσκολα τα καταφέρνει. Είναι τα διαπλεκόμενα μεταξύ των Κρατικών Αξιωματούχων, βασικά πολιτικών, και των Εμπόρων Όπλων, που την επιβάλλουν. Δεν γενικεύω ούτε για τους πρώτους, ούτε για τους δεύτερους.

Οι μέχρι τούδε έρευνές μου στα σκάνδαλα των εξοπλισμών προσέκρουαν σε δύο τείχη. Το πρώτο είναι η OMERTA  και το δεύτερο το άρθρο 86 του Συντάγματος (δεν υπάρχει σε κανένα άλλο Σύνταγμα του Κόσμου, Ελληνική εφεύρεση) που το επινόησαν δύο κορυφαίοι Συνταγματολόγοι μας κ. Π. Παυλόπουλος και Ε. Βενιζέλος εκπροσωπούντες το σύνολο της κλεπτομανούς συντεχνίας των πολιτικών. Το 86 συγκαλύπτει δια της λεγόμενης παραγραφής τις αρπαχτές και ληστείες Υπουργών, και ουδείς προθυμοποιείται να καταργήσει.

Τα ελικόπτερα SUPER-PUMA

  Ο Θεός έδωσεν εις τον Υπουργόν

κ. Παγκράτην εν στόμα ίνα τρώγει

και δύο χείρας, ίνα δωροδοκείται

                                         Εμμ. Ροΐδης

Δεν θ’ αναφερθώ καθόλου στις διαδικασίες απόκτησής τους. Τις ερευνά ήδη η Δικαιοσύνη και στοιχηματίζω ότι δεν θα βρει άκρη. Εξήγησα γιατί. Η τελευταία προμήθεια δύο (2) τέτοιων Ελικοπτέρων έγινε το 2007 από τον κ. Ε. Μεϊμαράκη με μια διακρατική συμφωνία η οποία δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια Λεόντειος σύμβαση.

Θ’ αφήσω, λοιπόν, τους ανακριτές να κάνουν τη δουλειά τους και θα προχωρήσω σε μια ειδική περίπτωση. Τα στοιχεία που θα παραθέσω μου εδόθηκαν από υπηρεσιακούς παράγοντες. Εάν υπάρχουν ανακρίβειες είμαι πρόθυμος να διορθώσω και να ζητήσω συγγνώμη. Το ΓΕΑ και η ΓΔΑΕΕ έχουν υποχρέωση και λόγο.

Η μικρή, φαιδρά ιστορία (Α΄ φάση)

Η Π.Α. διαθέτει 12 ελικόπτερα SAR τύπου Super Puma AS 332 C1. Ο τρόπος και μεθόδευση προμήθειας επί Σημιτοκρατίας είναι ωραίο θέμα για επιθεώρηση. Ελέγχεται όπως προανέφερα από τους Εισαγγελείς…

Ο τύπος ελικοπτέρου αυτός προβλέπει βαριά συντήρηση (Grand Visite), κάθε 12 χρόνια (έναρξη το 2011).

Η Π.Α. με απόφαση του τότε Υπουργού Άμυνας Ε. Βενιζέλου αποφάσισε να αναθέσει την διεξαγωγή διεθνούς διαγωνισμού για όλων των ειδών επιθεωρήσεις στον νατοϊκό οργανισμό NAMSA (νυν NSPA). Πράγματι, ο διαγωνισμός έγινε, συμμετείχαν πολλές εταιρείες από το εξωτερικό, τον κέρδισε, όμως, ελληνική εταιρεία, «AEROSERVICES SΑ», η οποία πρόσφερε σημαντικά χαμηλότερες τιμές. Είναι εξουσιοδοτημένη από την EUROCOPTER.

Έκτοτε η Π.Α. έστειλε 4 Super Puma για συντήρηση στην AEROSERVICES S.Α. τα οποία και παρέλαβε νωρίτερα (;) της συμβατικής υποχρέωσης και χωρίς παρατηρήσεις ή προβλήματα. Έμεινε η ΠΑ ικανοποιημένη από την ποιότητα επισκευών; Κι αυτό άγνωστο.

Όμως, όλως περιέργως, αλλά όχι ανεξηγήτως, στην σύμβαση αυτή μεταξύ NAMSA και AEROSERVICES S.Α. για λογαριασμό της Π.Α. περιλαμβάνονταν όλες ανεξαιρέτως οι επιθεωρήσεις των Super Puma εκτός της 12-ετούς επιθεωρήσεως. Γιατί; (ισπανιστί PORQUE?)

Όταν λοιπόν προέκυψε η ανάγκη 12-ετούς επιθεωρήσεως για τα πρώτα 4 Super Puma, η Π.Α. απευθύνθηκε και πάλι στη NAMSA η οποία πρότεινε η επιθεώρηση να γίνει στην Ισπανία. Τιμή 900.000 ευρώ, χρόνος 6 μήνες.

Η Ελληνική AEROSERVICES S.Α. υπέβαλε, ακριβώς, ή περίπου την ίδια προσφορά. (Λεπτομερή στοιχεία δεν διαθέτω)

Ο τότε Υφυπουργός κ. Κ. Σπηλιωτόπουλος αντέδρασε στην πρόταση γιατί τα οφέλη θα ήταν τεράστια αν η σύμβαση δινόταν σε ελληνικά, δοκιμασμένα ήδη, χέρια. Το ΓΕΑ ή η ΓΔΑΕΕ όμως δήλωσε ότι ένας νέος κύκλος διαπραγματεύσεων με τις δύο ισοψηφούσες εταιρείες θα μασούσε το χρόνο και το Ε/Π ήταν αναγκαίο σε 6 μήνες. Λόγω επείγοντος το Ε/Π όδευσε προς Ισπανία.

Το ελικόπτερο πέταξε στην Ισπανία στις 5 Σεπτεμβρίου 2011 με προσδοκία να επιστρέψει μετά έξι μήνες και με συνολικό κόστος (Βασική Επιθεώρηση συν ανταλλακτικά και επιπλέον πιθανές βλάβες) 1.259.000 ευρώ. Για το ποσό αυτό υπήρξε και γραπτή δέσμευση της NAMSA ότι δεν θα ξεπεραστεί.

Τέσσερις μήνες αργότερα στις 5 Ιανουαρίου 2012 μετά από νέο διεθνή διαγωνισμό που διεξήγαγε πάλι η NAMSA, αυτή τη φορά για τα ελικόπτερα της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού Σώματος, υπογράφεται νέα Σύμβαση μεταξύ NAMSA ΚΑΙ AEROSERVICES η οποία μειοδότησε στον διαγωνισμό. Στην Σύμβαση αυτή προβλέπεται αυτή τη φορά και η 12-ετής Επιθεώρηση για τα Supper Puma του Π.Σ. με χρόνο υλοποίησης 6 μήνες και κόστος Βασικής Επιθεώρησης 700.000.

Η AEROSERVICES SΑ υλοποίησε 12-ετή Επιθεώρηση στα δύο Super Puma της Πυροσβεστικής, το πρώτο σε 4 (αντί 6 συμβατικής υποχρέωσης) μήνες και συνολικό κόστος (Βασική Επιθεώρηση συν επιπλέον εργασίες συν ανταλλακτικά) 800.000 ευρώ, το δε δεύτερο σε 8 μήνες και 1.100.000 ευρώ λόγω δομικών βλαβών. Ήταν επιτυχής; Να μας το πει η Πυροσβεστική.

Δύο χρόνια μετά την έναρξη (05.09.2011) της 12-ετούς Επιθεώρησης στο ελικόπτερο της Π.Α. οι Ισπανοί έχουν σταματήσει τις εργασίες και το κρατούν δέσμιο αν δεν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις τους για καταβολή 3.700.000!

Λέγεται ότι η Ελληνική πλευρά όταν αντελήφθηκε το φιάσκο έστειλε, εν κρυπτώ και ταχέως, ένα α/φ C-130 της ΠΑ να παραλάβει αρκετά απάρτια των PUMA, στα οποία είχαν «κολλήσει» οι Ισπανοί, να επισκευασθούν στο ΚΕΑ (Κρατ. Εργ. Αεροπλάνων) και να επιστραφούν με χρέωση της «λυπητερής» στην… Ψωροκώσταινα! Λέγεται… Επίσης, λέγεται, ότι η ΠΑ, κατόπιν σκληρών διαπραγματεύσεων επέτυχε τη μείωση της τιμής στα 2,4εκ.€

Από εδώ και μετά ακολουθούν ιλαροτραγικές φάσεις με πρωταγωνιστές Υπουργούς Άμυνας – ΓΕΑ – NAMSA – AEROSERVICES S.Α.

Η τελευταία προτείνει, τα ώτα μη ακουόντων, την ανάληψη συντήρησης των υπολοίπων Ε/Π (είχε ήδη δώσει εξετάσεις) με την χαμηλότερη τιμή της αγοράς. Επίσης πρότεινε να αναλάβει τη μεταφορά, με νταλίκες του PUMA από Ισπανία, συμπλήρωση επισκευής στις εγκαταστάσεις της (Μέγαρα) ΔΩΡΕΑΝ και πληρωμή μόνο των ανταλλακτικών! Η πρόταση απορρίφθηκε.

Τα «πλυντήρια» πολλών υπόπτων υποθέσεων εξοπλισμών είναι το ΚΥΣΕΑ και η Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής.

Το ότι ελέχθη εκεί (26.04.13) προκαλούν κλαυσίγελω και θρήνο συνάμα, για να συγκαλυφθεί το φιάσκο. Περιορίζομαι να παρουσιάσω 2 αράδες μόνο από την αγόρευση του Υφυπουργού, Υπουργού, Προέδρου Επιτροπής.

– Υφυπουργός (Καράμπελας) Εξοργισθήκαμε και στεναχωρηθήκαμε με το θέμα (ΣΣ Κάποιος έπρεπε να στεναχωρηθεί όταν άρχιζε αυτό το χορό…).

– Υπουργός (Παναγιωτόπουλος): Όταν σκέφτομαι την περίπτωση των S.Ρ. πετάγομαι από την καρέκλα μου!

– Πρόεδρος (Μ. Βαρβιτσιώτης): Είμαι εξοργισμένος με την υπόθεση… Υπάρχουν ευθύνες με ονομαστικό επίπεδο.

Αποτέλεσμα των συζητήσεων; Μια οπή στο ύδωρ ή στον αέρα αφού πρόκειται για αεροπορικό υλικό.

Και μετά;

         Της σκοτεινής πλάνης η κεντημένη πλευρά είναι η αλήθεια

                                                                       – Β. Ουγκώ.

Αμήχανοι, αι αξιωματούχοι, προχώρησαν σε κάτι ανεξήγητο.

Το 2ο PUMA παραδίδεται στο ΚΕΑ (ουδόλως εξουσιοδοτημένο) για 12ετή συντήρηση και το τρίτο στην ΕΑΒ, ομοίως μη εξουσιοδοτημένης.

Η ασφάλεια πτήσεων τι γίνεται;

Το θρυλικό «Ισπανικό» Ε/Π ξεκίνησε να επιστρέψει ύστερα από 3 χρόνια αντί 6 μήνες ξενητειάς, αλλά στο δρόμο «τά φτυσε». Παρουσίασε βλάβη στην Ίμπιθα όταν προσγειώθηκε για ανεφοδιασμό. Το ίδιο συνέβη στη Νάπολη όπου το ΓΕΑ έστειλε EMBRAER με Έλληνες τεχνίτες να το επισκευάσουν. Σήμερα πώς ίπταται; Τελικό κόστος συντήρησης 3,28 εκατομμύρια ευρώ. Απίστευτο!

Αν θεωρήσουμε αυτά με μεγάλη επιείκεια, παρελθόν, το πρόβλημα είναι η συντήρηση των υπολοίπων πολύτιμων PUMA. Το ένα στο ΚΕΑ, το άλλο στην ΕΑΒ και τα υπόλοιπα δεν ξέρω που.

Αν ΕΑΒ, ΚΕΑ είναι εξουσιοδοτημένες, καλώς. Αλλά αν ήταν γιατί δεν τους έδιναν από την αρχή τη δουλειά και απευθύνθηκαν σε ιδιώτες; Έχει δίκαιο ο κ. Μίλτος Βαρβιτσιώτης. Ζήτω το Έθνος!

Όλα τα παραπάνω, βέβαια, δεν αποτελούν δογματικές αλήθειες. Αν υπάρχει αντίλογος, καλοδεχούμενος.

Η Συνέχεια … (Β΄ φάση)

Την παραπάνω ιστοριούλα δημοσίευσα στην ΕΛΕΥΕΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (14-08-14) και ανάρτησα στα ιντερνοκάναλα ON ALERT και ORGI.Gr (29.10.14)

Επίσης το θέμα καταγγέλθηκε από τα εξής ΜΜΕ

  • ΠΑΡΟΝ 21/12/14, 04/01/15, 11/01/15
  • Καθημερινή 04/01/15

Ουδεμία συγκίνηση στην Εξουσία. OMERTA. Το παράτησα απογοητευμένος από την αλαζονεία και οίηση της Εξουσίας.

Περίμενα να έλθει η … για πρώτη φορά Αριστερή Κυβέρνηση, μήπως αλλάξει κάτι. Σκέφθηκα ν’ αρχίσω από ένα βασικό τεκμήριο που μέχρι τότε κρυβόταν επιμελώς. Την απόφαση του ΚΥΣΕΑ με την οποία το SUPER-PUMA οδηγήθηκε στην Ισπανία και καθόριζε επίσης, όπως με είχαν πληροφορήσει, και την τύχη, των άλλων προς συντήρηση Ε/Π.

Είμαι διαπιστευμένος δημοσιογράφος στο ΥΕΘΑ και το πρώτον απευθύνθηκα στο Γραφείο Τύπου και Δημ. Σχέσεων του Υπουργού κ. Π. Καμμένου ο οποίος προσωπικά κόπτεται για την διαφάνεια.

Αφού ελάμβανα υποσχέσεις περί παραλαβής, μετά 3 μήνες μου δήλωσαν ότι το ΥΕΘΑ είναι αναρμόδιο. Μου υπέδειξαν ν’ απευθυνθώ στην Γραμματεία ΚΥΣΕΑ/ Γεν. Γραμματεία Κυβέρνησης.

Περί τα μέσα Οκτωβρίου 2015 μετέβην στο Γραφείο 130 της Βουλής όπου εξέθεσα το αίτημά μου. Αντιμετώπισα ένα ψυχρό, αρνητικό κλίμα και, κοντολογίς, μου αρνήθηκαν ισχυριζόμενοι ότι πρόκειται για απόρρητο έγγραφο. Μάταια προσπάθησα να τους πείσω ότι αναφέρεται σε προμήθεια δεν είναι απόρρητο. Όταν αντελήφθησαν ότι ουδόλως με έπειθαν μου συνέστησαν να υποβάλλω πλήρως αιτιολογημένη, γραπτή αίτηση.

Επανερχόμενος στις 26.10.15 με το γραπτό αίτημά μου αντιμετώπισα ψυχρότερη συμπεριφορά. Η άρνηση ήταν κάθετη και οι δύο κυρίες που δέχτηκαν να με ακούσουν αμφισβήτησαν ακόμη αν μου είχε δοθεί άδεια να επανέλθω γραπτώς και δεν έκανα του κεφαλιού μου.

Έφυγα οργισμένος και επανήλθα, πάλι γραπτώς, την 04-11-15. Σημειώνω ότι δεν μου επέτρεψαν να εισέλθω στη Βουλή για να την επιδώσω. Μου επέβαλαν να την αφήσω στην Πύλη. Ανεπιθύμητος και ενοχλητικός! Και πάλι αντιμετώπισα σιωπή, OMERTA. Ουδεμία απάντηση στον ταλαίπωρο πολίτη!

Στις 06-12-15 επέμεινα με νέα επιστολή στην οποία επισύναψα απόφαση του Αρείου Πάγου (1535/2008) με την οποία καθορίζεται σαφώς ποια κρατικά έγγραφα θεωρούνται απόρρητα. Πριν την υποβάλλω ζήτησα την νομική συμβουλή του διαπρεπούς νομικού κ.Αντ. Βγόντζα ο οποίος με διαβεβαίωσε ότι μια απλή ανάγνωση της απόφασης πείθει ότι δεν υπάρχει απόρρητο στις αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ που αναφέρονται σε υλικό και μάλιστα σε επισκευή του.

Παρήλθε ακόμη 1,5 μήνας χωρίς απάντηση, ενώ είχε ήδη παρέλθει το όριο του άρθρου 10 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο το Κράτος οφείλει ν’ απαντά στον πολίτη εντός 60 ημερών. Περιφρόνησαν και το Σύνταγμα οι κύριοι και κυρίες της Γεν. Γραμματείας.

Αναφέροντας αυτή την οικτρή κατάσταση σε ευαίσθητο πολιτικό του ΥΕΘΑ, οργίστηκε και επενέβη. Τελικά, η Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης με το από 25/01/16 έγγραφό της (υπογραφή κ. Μιχ. Καλογήρου) με πληροφορούν ότι … τα πρακτικά των συνεδριάσεων των συλλογικών οργάνων είναι απόρρητα για 30 χρόνια … Μα εγώ ζήτησα απόφαση για προμήθεια και όχι πρακτικά.

Πέραν της απόφασης, με πληροφόρησαν, ότι υπάρχει μια περίεργη επιστολή της NSPA προς το ΓΕΑ που ρίχνει κάποιο φως στην υπόθεση. Δεν γνωρίζω αν, όντως, υφίσταται.

Αυτά και μένω …

Σημ.1. Ελπίζω στην επέμβαση του κ. Δ. Παπαγγελόπουλου αλλά και του ΥΕΘΑ

   2. Εκπλήσσομαι κι απογοητεύομαι που ο κ. Μιχ. Καλογήρου, άθελά του, φαίνεται να υπονομεύει την πρόθεση του κ. Πρωθυπουργού για διαφάνεια.

   3. Τώρα, αν και ο ΣΥΡΙΖΑ είναι της αυτής σχολής, τι να προσδοκώ; Να επανέλθουν οι ΝΔ-Πασόκοι ή οι Αντωνομπένηδες να σωθούμε;

   4. Ως πότε οι της ιδιωτικής αμυντικής Βιομηχανίας (ΣΕΚΠΥ και άλλως αξιοπίστων φορέων) θα αγνοούνται; Κι αυτοί έχουν προσωπικό και πληρώνουν φόρους.

   5. Μετά ιδιαιτέρας ευφροσύνης αναγγέλλω ότι ο κ. Γιάννος Παπαντωνίου, τ. διαπρεπής Υπουργός Οικονομικών (Χρηματιστήριο) και Άμυνας (Εξοπλισμοί) και νυν Πρόεδρος του ΚΕΠΠ (Κέντρο Ερευνών Προοδευτικής Πολιτικής) οργανώνει ημερίδα την 04-3-16 στο KING-GEORGE με ομιλητές σημαντικές προσωπικότητες Εξωτερικού και Εσωτερικού, με θέμα «Οπισθοδρόμηση ή Πρόοδος;». Κύριος ομιλητής ο κ. Γ. Σταθάκης. Στέκομαι στον κ. Γ. Σταθάκη Υπουργό Οικονομικών και Ανάπτυξης που μάλλον δεν θα γνωρίζει ότι ο συνάδελφός του κ. Π. Καμμένος διεξάγει αυτή τη στιγμή διεξοδική έρευνα για το σκάνδαλο προμήθειας των Ε/Π ΝΗ-90 και APACHE, επί Υπουργού Παπαντωνίου, και ότι από την ομάδα Αδιαφθόρων διεξάγεται ανάκριση για άλλα θέματα εποχής Παπαντωνίου (Άρματα, εκσυγχρονισμός φρεγατών κλπ). Φυσικά ουδείς μπορεί να ισχυρισθεί ότι υπάρχουν ούτε καν υπόνοιες εις βάρος του κ. Γ.Π. Αλλά… Απλά σημειώνω ότι η παρουσία ως ομιλητή του κ. Σταθάκη μαρτυρά ότι η «για πρώτη φορά» αριστερή κυβέρνηση προσαρμόζεται στο κλίμα.

*Ο Κων. Φράγκος

είναι Υπτγος εα – Αναλυτής

Αμυντ. Θεμάτων – Συγγραφέας

DEA Σορβόννης στα Αμυντικά Θέματα    

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης