Του Σαράντου Θεοδωρόπουλου *

Η  αφορμή  που  γίνεται  αυτή  η  εκδήλωση  είναι  η  έκθεση  της  διακομματικής  επιτροπής  της  Βουλής  για  τις  οφειλές  της Γερμανίας  προς  την Ελλάδα. 

Μεθοδικά  Προλεγόμενα για  την  Έκθεση

Πρόκειται  για  μια  πολυσέλιδη  έκθεση  η  οποία  περιγράφει  και  αποτιμά  τη  ζημία  της  Ελλάδας  κατά  το  δεύτερο  παγκόσμιο  πόλεμο , ενώ  περιέχει  αποτίμηση  και  για  τις  ζημίες  από  τον  Πρώτο  Παγκόσμιο  Πόλεμο , για  το  αναγκαστικό κατοχικό δάνειο , για  τις ατομικές  αξιώσεις  των  θυμάτων της θηριωδίας . Επίσης  περιέχει  μια  αποτίμηση  της  Μάχης  της  Κρήτης , της  αντίστασης  του  Κρητικού Λαού  και της  σφαγές  που  επακολούθησαν , ενώ  επίσης  αναφέρεται  και  στις σφαγές  του  Οκτωβρίου του 1941  από  τους  βούλγαρους  φασίστες  στην  ανατολική  Μακεδονία  και Θράκη , ενώ  παράλληλα περιγράφει και αποτιμά  τη  βουλγάρικη  κατοχή  στη  Βόρεια Ελλάδα.

ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ 

Α. ΣΕ  ΣΧΕΣΗ  ΜΕ  ΤΗΝ  ΜΈΘΟΔΟ  ΑΠΟΤΊΜΗΣΗΣ  ΤΟΥ  ΚΑΤΟΧΙΚΟΎ ΔΑΝΕΊΟΥ

Βλέποντας  κριτικά  το  πόρισμα  παρατηρείται ότι   κατά  το  μέρος  της  οικονομικής  αποτίμησης  το πόρισμα  υιοθετεί  πλήρως  το  από 31.12.2014 πόρισμα  της  ομάδας  εργασί ας  του  ΓΛΚ  που  συστάθηκε  με την απόφασή του της 29.5.2014  από τον τότε  Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα (ΑΔΑ: ΒΙΙΨΗ-901) με θέμα: «Σύσταση, συγκρότηση και ορισμός μελών Ειδικής Επιτροπής για τον προσδιορισμό τυχόν ποσού αξιώσεων του Ελληνικού Δημοσίου από τις γερμανικές επανορθώσεις και το κατοχικό δάνειο» και  επικεφαλής  τον  πρ. Πρόεδρο του ΓΛΚ  κ. Καρακούση. Επιμετρά  σε  ποσά από 286 δις ευρώ, βάσει αρχειακών στοιχείων, έως 309 δις, βάσει διεθνών συνθηκών, το μέγεθος  της  καταστροφής.  Εξ  αυτών  το  αναγκαστικό κατοχικό δάνειο αποτιμάται σε ποσό 11 δις ευρώ.

Το  προβληματικό  στην  οικονομική αυτή  επιμέτρηση   είναι  το ότι  ως  βάση  του  κατοχικού  δανείου  λαμβάνεται  υπ΄ όψιν ως  θέσφατο  το  ποσό  που  αποτιμούσαν οι Γερμανικές  υπηρεσίες  το  κατοχικό δάνειο , και  περιλαμβάνεται  στο περίφημο  σημείωμα , το  οποίο  όπως αναφέρει ο κ. Χάγκεν Φλάισερ, φέρεται   ότι  έδωσε  πριν  φύγει ο επιτετραμμένος  του Ράιχ κ. Άλτεμπουργκ στο δοσίλογο  πρωθυπουργό Ράλλη και   περιορίζει  το  ποσό  του αναγκαστικού κατοχικού δανείου  σε 292 εκ RM . Υπολογισμός  που σύμφωνα  με  τα  στοιχεία  της εφημερίδας Die Welt την άνοιξη  του 2015  είχε  γίνει  ήδη από  την  άνοιξη  του 194  από τις  υπηρεσίες  του Ράιχ  με  σκοπό να  μετριαστούν από τότε  οι μετέπειτα  επανορθωτικές  αξιώσεις  της Ελλάδας  , και περιέχεται  στα Γερμανικά Ομοσπονδιακά Αρχεία  με  αριθμούς R27320 Νο 120.

Καλό, επομένως, θα  ήταν  να  αναζητηθεί  ο σχετικός  φάκελλος  από  τα  Γερμανικά ομοσπονδιακά αρχεία  και να επανυπολογιστεί  το κονδύλι  του κατοχικού δανείου .

Το άρθρο της 28.10.2013

Πλήρες κείμενο εδώ 

Η  φημολογία περί των 9-11 δις  που  «διατίθεται» να  καταβάλει  η Γερμανία,  δεν  είναι  καινούργια.  Είχε  αρχίσει  από το 2013  μετά  το συνέδριο της Βιάννου  που  είχε  οργανώσει ο Δρ. Συγγελάκης  όπότε  η  βραβευμένη με Πούλιτζερ Αμερικανίδα δημοσιογράφο  Suzanne Daley  δημοσίευσε  στους New York Times της 5 Οκτ. 2013 άρθρο με τίτλο με τίτλο «As Germans Push Austerity, Greeks Press Nazi-Era Claims» . Ακολούθησε  διαρροή  με δημοσίευμα του πρακτορείου United Press (http://www.breitbart.com/system/wire/upiUPI-20131006-180252-3914) στις 6 Οκτ. 2013, στο περιθώριο της επίσκεψης του κ. Σαμαρά στις ΗΠΑ, ότι  οι  Γερμανοί  είχαν τη διάθεση  να καταβάλλουν ως «πακέτο» για να διευθετηθεί το όλο Ελληνογερμανικό ζήτημα , ποσό από 9-11 δις  ευρώ. Είχα  γράψει μάλιστα στις 26 Οκτ 2013  άρθρο στην εφημερίδα Χωνί  με  τίτλο τι αγοράζουν 9 δις ευρώ που  αναφερόμουν στο ζήτημα  και προειδοποιούσα. 

Β. ΑΝΤΙΡΡΗΣΕΙΣ  ΑΠΟ  ΤΗΝ  ΜΗ  ΕΠΙΜΕΛΗ  ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΟΥ ΖΗΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΛΕΜΜΕΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ .

Περαιτέρω  για  τους  Αρχαιολογικούς  θησαυρούς , η  έκθεση  της  διακομματικής  επιτροπής  μένει  στην  ενσωματωμένη  στο  πόρισμα  της  έκθεσης  της  ομάδας  εργασίας  του  ΓΛΚ , κατάθεση  της  Αρχαιολόγου  κ. Σουζάννας Χούλια – Καπελώνη  την  άνοιξη  του 2014 ,  δημοσιευμένης  στο  archaiologia.gr.gr τον  Αύγουστο  του 2014  και δεν  προχωρά  περαιτέρω. Μνημονεύεται  απλώς έγγραφο του Υπουργείου Πολιτισμού  το  οποίο αναφέρει ασφηρημένα  ότι  αναζητούνται  περί τα 1.208 αρχαία  αντικείμενα χωρίς  να  υπάρχει  υπόμνημα  για  τη  φύση  των  αρχαίων  αντικειμένων . Τέλος, το  πόρισμα  δεν  πληροφορεί ποια   είναι η  πρόοδος  των  εργασιών  που  της  ομάδας  που  είχε  συστήσει , το  2014  η κα Χούλια  για  την ανεύρεση των αρχαίων της  Κατοχής , ανασυστήνοντας  τους  φακέλλους  της  διεκδίκησης  των Αρχαίων  αντικειμένων  και  ανέβαζε  τις  αναζητήσεις  στους  οικείους  ιστοτόπους  της  Interpol, της Europol  και  της  UNESCO. Υπάρχει ακόμη  αυτή  η  ομάδα ; Λειτουργεί ¨Ποια  μέσα  και τι  προσωπικό  έχει ; Ποιος  είναι  ο απολογισμός  της ;

Η  πορισματική αυτή διαφώτιση είναι  άκρως  προβληματική , καθώς  θα  έπρεπε να  κληθεί εκ νέου ο Υπουργός Πολιτισμού, η κα Χούλια και ο τυχόν σημερινός αντικαταστάτης  της .

Γ. ΔΕΝ  ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ  Η  ΟΦΕΙΛΗ – ΠΑΘΗΤΙΚΟ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΓΙΑ  ΤΟ ΚΑΠΝΙΚΟ ΚΛΗΡΙΓΚ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ ’30

 Παραθεωρείται  εντελώς  η  Ελληνική  αξίωση  για  τις  αξιώσεις  από  το  συμψηφιστικό αντιπραγματιστικό διακρατικό εμπόριο , κυρίως καπνικό,   της  εποχής  του  μεσοπολέμου  με  το  σύστημα  αλληλοχρέου λογαριασμού, σύστημα κλήριγκ, που  αποτιμάται  σε  ποσό  περίπου  στο 1/6 του  κατοχικού δανείου .  Κι  όμως  στο  πόρισμα 

Το  άρθρο  από  τον Αύγουστο του 2013 για το καπνικό κληριγκ  εδώ 

της  ομάδας  εργασίας  του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, αναφέρεται ότι  για  το  Ελληνογερμανικό Κληριγκ της  δεκαετίας του 1930 υπάρχει χωριστό σωζώμενο αρχείο  αποτελούμενο  από  751  χαρτόδετους  τόμους, η  αξιολόγηση  του  οποίου  δεν  ζητήθηκε .

Δ.  ΔΕΝ  ΥΠΆΡΧΕΙ  ΘΈΣΗ  ΠΟΥ  ΝΑ  ΔΙΚΑΙΏΝΕΙ  ΤΗΝ  ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΉ – ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΉ ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ ΤΗΣ  ΕΘΝΙΚΉΣ ΑΝΤΊΣΤΑΣΗΣ , ΩΣ  ΔΙΚΑΊΟΥ  ΚΑΙ  ΠΑΛΛΑΪΚΟΎ ΠΟΛΈΜΟΥ  ΕΝΆΝΤΙΑ  ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΉ

Παρά  το  ότι  το  πόρισμα  αναφέρεται  στη  μάχη  της  Κρήτης  και  στην  εγκληματική  εθνοκάθαρση  που  έλαβε  χώρα  στη Βόρεια  Ελλάδα  από  το  μαναρχοφασιστικό – στρατοκρατικό καθεστώς  του Τσάρου Βόριδος , δεν  αναφέρεται   σχεδόν  καθόλου  στην Εθνική Αντίσταση . Αυτό  έχει  μεγάλη  σημασία διότι  αν  η  εθνική  αντίσταση , αυτή  η μεγάλη  πατριωτική αντιφασιστική προσπάθεια  του Ελληνικού Λαού , δεν  τεκμηριωθεί ως  νόμιμη  παλλαϊκή πολεμική προσπάθεια, αλλά ως  δράση  συμμοριών  ληστανταρτών , τότε  οι Γερμνικές  δυνάμεις  κατά  τα  ισχύοντα  στην εποχή , είχαν δικαίωμα κατ΄αρχήν  επιβολής  αντιμέτρων και αντιποίνων και θα  η  ναζιστική  αγριότητα  θα  πρέπει να  εξεταστεί  μόνο για  το  καθ΄υπέρβασιν του επιβαλλόμενου μέτρου  και το καθ΄υπερβολήν .

Ο Ηλίας Παπαστεργιόπουλος

Για  να  τεκμηριώσω  το  νόμιμο  της  Ελληνικής  Εθνικής  Αντίστασης , προσκόμισα  στη  Βουλή  το κλασικό  πόνημα , γραμμένο από το 1978 ήδη,  του  μεγάλου  επιστήμονα ,αγωνιστή , αντιστασιακού και δημοκρατικού δικηγόρου Ηλία Παπαστεργιόπουλου , « Η  νομική φύση και το δίκαιο της Εθνικής Αντίστασης 1941-1944», που  απαντά  σε  όλα  αυτά  τα  ερωτήματα. . Το  βιβλίο  του Κωνσταντίνου Δοξιάδη  « Καταστροφαί Οικισμών» του 1946 που  περιγράφει  το  μηχανισμό της σφαγής  , ως  γενοκτονική πολεμική του  μέθοδο του ναζισμού ενάντια  στο σύνολο του Ελληνικού Λαού , το βιβλίο «Καταστραφείσαι πόλεις» του 1946 με  επιμέλεια Δημ. Χ. Καραδήμα . με  τον  παραστατικό Χάρτη όπου περιγράφονται  όλα  τα  καμμένα  χωριά  της  Ελλάδας (εικ.6) .

Το Βιβλίο  του Κ. Δοξιάδη πλήρες κείμενο εδώ

Ο Χαρτης  των Καμμένων  Χωριών 

Το  έργο  Καταστραφείσαι Πόλεις 

                               

                                 Το μνημειώδες πόνημα του Ηλ. Παπαστεριόπουλου

  

Μερικές Νομικές  Επισημάνσεις 

 Στην Έκθεση  της  Επιτροπής  περιγράφεται  ένας  «οδικός χάρτης  της  Διεκδίκησης»  με  αρχή  τη  ρηματική  διακοίνωση  και  εν  τέλει  την κοινοβουλευτική  διπλωματία. Δεν  εξετάζω  τον  εκ  νέου  θα  πρέπει να  γίνουν  αυτές  οι κινήσεις. Υπενθυμίζω όμως  ότι  και  ρηματική  διακοίνωση  έχει γίνει  από το 1995 από  τον  Ανδρέα  Παπανδρέου , και  αποστολή  βουλευτών στο γερμανικό κοινοβούλιο , είχε  γίνει για  το ζήτημα, τη δεκαετία του 1990  και  δεν  είχε  αποδώσει. Γιατί θα  αποδώσει  σήμερα ;

Στο  ζήτημα  της  δικαστικής  επιδίωξης  της  απαίτησης  διαπιστώνεται  ότι  η  Γερμανία έχει  αποκλείσει  την  αυτόματη  χωρίς  συνυποσχετικό προσφυγή  στο Διεθνές Δικαστήριο της  Χάγης  για  γεγονότα  πριν το 2008 και  προτείνεται  η  προσφυγή  στο Δικαστήριο της  σύμβασης  του Λονδίνου του 1946. Χωρίς  να  διευκρινίζεται  για  το  ποιο από τα τρία  Δικαστήρια  που  αναγνωρίζει  η  Συνθήκη αυτή  θα  επιδιωχθεί  η  αποζημίωση  της  Ελλάδας .

 Τι άλλο  θα μπορούσε  να  γίνει 

Χωρίς  να   θέλω  να  μιλήσω  για  αποσιώπηση, γιατί δεν έχω  τέτοια στοιχεία  και οι θεωρίες συνομωσίας δεν μου ταιριάζουν , μπορώ βάσιμα να  πω  ότι  στην  έκθεση  δεν  υπάρχουν  νομικές  επεξεργασίες για τα  εξής  κορυφαία ζητήματα :

Για το  δικαίωμα  της  Ελλάδας  με  βάση  τον Κατ. Χάρτη ΟΗΕ, σε  ενδεχόμενη  άρνηση της Γερμανίας ,  να  ασκήσει  τα  δικαιώματά  της  ως  νικήτρια  δύναμη  του Β Παγκοσμίου Πολέμου   και  ιδρυτικού  μέλους  του  ΟΗΕ και  να  προσφύγει  έναντι  του  εχθρικού  γερμανικού  κράτους  ζητώντας   τα  μέτρα  που  προβλέπονται από τις συμβάσεις και τους κανονισμούς λειτουργίας του ΟΗΕ είτε  από τη Γενική Συνέλευση του Οργανισμού   ή  από το Συμβούλιο Ασφαλείας  , αλλά και να λάβει αυτοδυνάμως  τα προβλεπόμενα  νόμιμα  αντίμετρα  κατά της Γερμανίας, όπως  η  κατάσχεση  περιουσιών  Γερμανικών Εταιρειών όπως π.χ. η FRAPORT

Δεν  υπάρχει  νομική επεξεργασία για τη  δυνατότητα  να  προσφύγει η Ελλάδα, με  βάση  την  αρχή  της  καλόπιστης διεξαγωγής διαπραγματεύσεων  , στο ΔΔΧ  χωρίς  συνυποσχετικό , αφού  η  σημερινή  άρνηση της Γερμανίας σε ενδεχόμενη σχετική ρηματική διακοίνωση,  θα  είναι μεταγενέστερη του έτους 2008,  και να  επιδιώξει είτε  τη  λήψη  προσωρινών μέτρων  για  να  διαπραγματευτεί  η Γερμανία , είτε  την  αναγνώριση  της  διεθνούς Ευθύνης  της Γερμανίας  από  τη  μη  Διαπραγμάτευση.

Δεν   εκφράζεται  απερίφραστα  η  αναγκη  να  υπογράψει ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ο  Υπουργός  Δικαιοσύνης  την άδεια  για  να  εκτελεστούν  οι  τελεσίδικες  αποφάσεις  (Διστόμου, Αιγιου, Ρεθύμνου).

Δεν  υπάρχει  νομική  επεξεργασία  για  την  προβολή  από  την Ελληνική Κυβέρνηση των  ατομικών  αξιώσεων  των ιδιωτών , κατά το Διεθνές Δίκαιο,  όπως  αναφέρει  η  απόφαση  του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης  του 2012.

Αυτές  όμως  οι  επεξεργασίες  πρέπει  να  απηχούν  και  κυβερνητικές  θέσεις. Δυστυχώς  εκπεφρασμένες  κυβερνητικές  θέσεις  επί  του  ζητήματος , δεν  παρουσιάζονται  στην έκθεση , αλλά  ούτε  και  η  Κυβέρνηση  τοποθετείται ρητά  και  κατηγορηματικά  για   τα  ανωτέρω  ζητήματα , τα  οποία  είναι  άνευ  ουσίας  χωρίς  κυβερνητική πρωτοβουλία .

Πέρα  των  ανωτέρω  δεν  έχει  αναληφθεί  ακόμη  κυβερνητική  πρωτοβουλία ή  υποβολή  σχεδίου  νόμου  , και  παρά  το ότι  η  σχετική αβελτηρία  επισημαίνεται στο πόρισμα , για  τα  εξής  ζητήματα

Α) Για  την κατάθεση  σχεδίου νόμου  σχετικά με  την απαλλαγή  από το δικαστικό ένσημο των  αναγνωριστικών  αγωγών  των θυμάτων της θηριωδίας , ώστε  να  συζητηθούν  αγωγές  των  θυμάτων  της  θηριωδίας  κατά  του  Γερμανικού  δημοσίου  με  σκοπό  με  βάση  την  απόφαση  του  Οκτωβρίου του 2014  του  Ιταλικού  Συνταγματικού  Δικαστηρίου να  ανατραπεί  η  απόφαση  του ΑΕΔ  του 2006  που  αναγνωρίζει  το  προνόμιο της  Ετεροδικίας  στη  Γερμανία .  Και τούτο , παρά  το  ότι  είναι  αμείλικτος ο κίνδυνος της «βιολογικής» παραγραφής των αξιώσεων αυτών, λόγω  της μεγάλης  ηλικίας των θυμάτων .

Β)  Δεν έχει ακόμη έλθει ακόμη ούτε  το σχέδιο νόμου , ούτε οι   για  την  ανασύσταση  του Γραφείου Εγκληματιών Πολέμου .Το  γραφείο Εγκληματιών  Πολέμου , συστάθηκε  με  τον ΑΝ 385/1945 και τη Συντ. Πράξη 73/1945. Με τον ν. 3933/59 ανεστάλη η δίωξη κατ’ εκείνων οι οποίοι θεωρούνταν υπαίτιοι διάπραξης εγκλημάτων πολέμου σύμφωνα με τη Συντακτική Πράξη 73/1945. Στη συνέχεια σύμφωνα με το ν. 4016/59 ανεστάλη και η εκτέλεση ποινών που είχαν μέχρι τότε επιβληθεί σε βάρος αυτών των εγκληματιών πολέμου και αυτοί απελάθηκαν στη συνέχεια στη Γερμανία. Με  τους  Νόμους  αυτούς διαλύθηκε  το Γραφείο Εγκληματιών Πολέμου. Με  τον ν. 3849/2010  ο 4016/1959 και ο 3933/1959  καταργήθηκαν  μετά  από πιέσεις  της Εβραϊκής κοινότητας .  Δεν  έχει  αναληφθεί κυβερνητική πρωτοβουλία  για  την  ανασύστασή  του , ούτε  με  υπουργικές αποφάσεις ή προεδρικά  διατάγματα , ούτε  με  πρόταση  σχεδίου νόμου.

Γ) Επίσης, δεν  έχει  γίνει  τίποτα  για  την κύρωση  των  συμβάσεων  και  των  πρωτοκόλλων  για  τη  μη  παραγραφή  των   ναζιστικών  πολεμικών εγκλημάτων και των  εγκλημάτων  κατά  της  ανθρωπότητας , όπως  η  από 26.11.1968 Σύμβαση του Ο.Η.Ε, που υιοθετήθηκε  με  το ψήφισμα υπ. αρ. 2391/11.11.1970 της Γενικής Συνέλευση του Ο.Η.Ε.  Αν ένας ναζί σφαγέας όπως  ο Μπρύνερ  συλλαμβανόταν σήμερα στην Ελλάδα πιθανότατα  να  μη  μπορούσαμε  ούτε  να  τον δικάσουμε , ούτε  να  τον εκδώσουμε. 

 Θυμίζω  ότι , όπως  προκύπτει  από το αρχειακό υλικό των Γενικών Αρχείων του Κράτους ,   ο διάσημος διώκτης των Ναζί  Σιμόν Βίζενταλ έστειλε  στην Ελληνική Κυβέρνηση  καταγγελία  ότι  οι  απόστρατοι της αιματοβαμμένης 4ης Αστυνομικής Μεραρχίας των SS , οι σφαγείς του Διστόμου, της Κλεισούρας Καστοριάς , των Πύργων και του Μεσόβουνου Κοζάνης , οι ισοπεδωτές της Καλαμπάκας , έχουν  Γραφεία  σε συγκεκριμένη διεύθυνση στο Landau της Δυτ. Γερμανίας , συγκεντρώνονται  στην Πόλη Makt Heindenfeld της Δυτ. Γερμανίας , ενώ ο σφαγέας  του Διστόμου ανθυπασπιστής SS Χάινρχ Ρίκερτ , ζει στην πόλη Bad Ems της Δυτ. Γερμανίας. Ζητεί  από την Ελληνική Κυβέρνηση να  τους ζητήσει για να δικαστούν .

Το υπουργείο Εξωτερικών διαβιβάζει  την αναφορά με  το υπ αρ. Δ3Δ Φ.203.78/3/ΑΣ 397 /5.3.1980 σχετικό έγγραφο την καταγγελία  στο υπουργείο Δικαιοσύνης , το οποίο με  τη  σειρά  του  διαβιβάζει  κατεπειγόντως την υπόθεση με το ΕΠ364/Φ.20/29.3.1980 στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών . Η απάντηση  που  θα  λάβουν  με  την ΕΠ 122/15.4.1980 του αρμόδιου Αντεισαγγελέα Εφετών , ήταν ότι δυνάμει των ν. 4016 και 3933 του 1959 η δίωξη των συγκεκριμένων εγκλημάτων έχει ανασταλεί . Σήμερα τι απάντηση θα  είχαμε , ότι τα εγκλήματα έχουν παραγραφεί ;

Πορισματική  Κοινοβουλευτική αναζήτηση ή  Κυβερνητική Πρωτοβουλία

Παρατηρείται  λοιπόν  όλες οι   ανωτέρω  λύσεις, που  θα  μπορούσαν  να  αποτελέσουν  καταλύτη  για  τη  λύση  του  ζητήματος, σήμερα,   ανήκουν  στη  σφαίρα  των  εξουσιών , νομοθετική , πολιτική , εκτελεστική  κυβερνητική  της  Ελληνικής  Κυβέρνησης .

Κι  ενώ  δεν  προτείνεται  ένα  σχέδιο  εορτασμών  του μαύρου ιωβηλαίου  75 ετών  από τη Γερμανική Εισβολή και την Κατοχή, (γιατί, άλλο το ιωβηλαίω των 75 ετών και άλλο τα 74 ή τα 73 χρόνια από το γεγονός)  με  ανάδειξη  της  Εθνικής Αντίστασης , των  Θηριωδιών  και  των Ολοκαυτωμάτων , ενώ δεν προτείνεται  συγκρότηση και συντονισμός οργανωτικών επιτροπών, σε όλη την Ελλάδα,     για  την ανάδειξη του ιωβηλαίου των 75 ετών από την πατριωτική- αντιφασιστική προσπάθεια του Ελληνικού Λαού, εν τούτοις, προτείνεται η σύσταση Επιτροπής από «Προσωπικότητες» για την ανάδειξη των Γερμανικών Οφειλών , προφανώς  για  να  διοριστούν «ημέτεροι» .

Το  εξοργιστικό  είναι  ότι  δεν  υπάρχουν  κυβερνητικές  θέσεις  για  τη  Διεκδίκηση. Και  δεν  εκφράστηκαν  οι θέσεις  αυτές  ούτε  στην  διαδικασία  στην  επιτροππή  αναφορών ΕΚ  στις  8.9.2016 , ούτε  με  την  ερώτηση  του  βουλευτή  τυο ΚΚΕ κ. Παπαδάκη  , που  έγινε  με  πρωτοβουλία  της  Παγκόσμιας Ένωσης Αντιστασιακών οργανώσεων αντιπρ. Της  οποίας  είναι  το μέλος του τμήματος ιστορίας του ΚΚε Χρ. Τσιντζιλώνης .

Εντοπισμός  στο σήμερα

Τις  Γερμανικές  Επανορθώσεις  τις απαιτούμε  για να  αποκατασταθεί  η  τρωθείσα  από  το  ναζιστικό ιμπεριαλισμό  έννοια  του σεβασμού  της  αξίας  του  ανθρώπου. Για να ελεγχθεί αυστηρότατα η έννοια   του  δεσποτικού παντοδύναμου κράτους – υπερδύναμης  που  μπορεί  να  επεμβαίνει  σε  κυριαρχούμενα  κράτη . Για να μπει στο περιθώριο της Ιστορίας η έννοια  του δεσποτικού κράτους – οικονομικού κέντρου  που  «δικαιούται»  να  αντλεί   και  να  χρησιμοποιεί  όλα  τα  οφελήματα  που  του  προσφέρει  η  καταλήστευση  των  κυριαρχουμένων κρατών  της  οικονομικής  περιφέρειας. Κι αυτό έχει ιδιαίτερη  σημασία  για  όσους  από εμάς  θέλουν να  αποδράσει η  χώρα μας  από το στρατόπεδο συγκέντρωσης των Λαών που είναι η Ε.Ε. , και  από τη φυλακή του Ευρώ.

 Διεκδικούμε   τις  Επανορθώσεις επειδή  αποκρούουμε  το  ναζισμό  ως  ολότητα , δηλαδή  και  ως  απεχθές  και  ακραία  βάρβαρο  οικονομικοπολιτικό  σύστημα, και  όχι  ως  μία  θολή  περιστασιακή βίαια και εγκληματική συσσωμάτωση.

Ο ναζισμός  είναι  μια  ακραία  αντιδημοκρατική σκλήρυνση  της  Βιλελμίνιας ιμπεριαλιστικής πολιτικής , οι  πράξεις  της  γενοκτονίας, των εθνοκαθάρσεων , ή  των  ρατσιστικών, πολιτικών και σεξιστικών διώξεων που  εφάρμοσε υπακούουν  στο κορπορατιστικο , ιμπεριαλιστικό , οικονομικοπολιτικό του πρόγραμμα  το  οποίο  έδωσε  πολλά  οφέλη στην  αστική γερμανική τάξη  και το οπορτουνιστικό  συντεχνιακό  εθνικιστικό κράτος  που  δημιούργησε.

Η  Πατρίδα  μας  δεν  καταστράφηκε  επειδή  δεν  της  επιστράφηκε  ένα  δάνειο  αφηρημένως.

Η  πατρίδα  μας  καταστράφηκε  και  διότι έχασε  γύρω  στο 14%  του  πληθυσμού  της , το  μεγαλύτερο  μέρος  των  απωλειών  αυτών  προήλθε  από την  πείνα  που  προκάλεσε  η  πολιτική των Κατοχικών Στρατευμάτων.

Καταστράφηκε   διότι  έχασε  το 25% του οικιστικού  της  πλούτου . Καταστράφηκε  εντελώς η αγροτική παραγωγή της , η βιομηχανία της , και  οι εμπορικές  υποδομές  της.

Καταστράφηκε διότι κατά καταστράφηκε από τους  ναζί  το 75% των κρατικών υποδομών .

Καταστράφηκε  διότι  με  τον υπερπληθωρισμό  καταστράφηκαν  τα  Ασφαλιστικά Ταμεία  και  εξανεμίστηκε  η λαϊκή αποταμίευση.

Καταστράφηκε  διότι  μετά  την  Κατοχή  οι περισσότεροι  οικονομικά  ενεργοί  πολίτες  ήταν  ανάπηροι , ή φυματικοί , ή είχαν  υπέφεραν  από  νόσους , και ψυχικές , που είχε προκαλέσει η ναζιστική θηριωδία

Καταστράφηκε διότι η καταστολή της αντιστασιακής δράσης στόχευε  σε  θηριώδη τρομοκρατικά μέτρα ( εμπρησμοί , σφαγές , εκτελέσεις χωρίς δικαστήρια, αιχμαλωσίες , ομηρείες, ειλωτείες κ.λπ )  . Και  διότι  εξαναγκάστηκε  στο ζοφερό  τοπίο  και  ακριβώς  μετά  το λιμό του χειμώνα  του ΄41-’42  να  πληρώνει  ποσά  που  δε  δικαιολογούσε  το  Διεθνές  Δίκαιο  στο  στρατό  κατοχής  τα  οποία  θα  της  επιστρέφονταν ατόκως.  Οι  Γερμανοί δεν ήρθαν να υποβάλουν αίτημα δανειοδοτήσεως  και δεν  ευρίσκονταν στον  τόπο μας  σαν  τουρίστες.

Το  Αναγκαστικό  Κατοχικό Δάνειο , δεν  είναι  άλλο ένα  δάνειο .  Είναι  ληστεία  και  πλιάτσικο των ναζιζτικών κατοχικών δυνάμεων , που  η  αποκατάστασή του  είναι επί της  ουσίας  Επανόρθωση  και  αυτό  γιατί  ήταν μια  εξαναγκαστική  χρηματοδότηση προς  την  πολεμική οικονομία  του Ράιχ. Το  ότι  ως  μέγεθος  διεκδίκησης  επιλέγεται , για  καθαρά  νομικούς  λόγους, από την  αστική ελληνική διανόηση,   αμέσως μετά το 1953, αυτό  το  κομμάτι   της  επανόρθωσης  να  τυποποιηθεί  ως  αναγκαστικός  δανεισμός , προκειμένου να παρακαμφθεί η Συνθήκη του Λονδίνου, και να  αναζητείται  με  συμβατική ευθύνη  δεν  το  καθιστά  και  επί  της  ουσίας  δάνειο .

Γι΄ αυτό  και  το Κατοχικό «Δάνειο»  δεν  είναι  αποφορτισμένη  πολιτικά ποσότητα. είναι  και  αυτό  Επανόρθωση  και , κατά  νοηματική αλληλουχία,  δεν  μπορεί  να  προσεγγίζεται  μόνο με πολιτικά  ουδέτερο  τεχνοκρατικό  ρεβιζιονισμό.

Ο τεχνοκρατικός  ρεβιζιονισμός  αποπροσανατολίζει  από  το  πολιτικό βάθος  του  αιτήματος. Η  λήθη , δηλαδή  η  άρνηση  της  ιστορικής  Αλήθειας δεν  είναι  παράγοντας  συμφιλίωσης , αλλά  επιβράβευση  του  αμοραλισμού  και  της  ασυδοσίας και που  κατά  μαθηματική  βεβαιότητα τείνει  στην  επανάληψη της θηριωδίας , παρά  την  επίπλαστη  δυνατότητα  συνύπαρξης  που  πρόσκαιρα  δημιουργεί.

Η  αποπολιτικοποίηση  των  αξιώσεων  , καθώς  και  η  σαλαμοποίηση  τους  αφαιρεί   την  πολιτική  δικαιολόγηση  και  την  ηθική  νομιμοποίησή  τους.  Και  ακόμη  και  αν  πείσουμε  όλο  τον  κόσμο  ότι  νομικά  έχουμε  δίκηο , αν  για  λόγους διαφόρους , ηθικά  η  αξίωσή  μας  είναι  απονομιμοποιημένη  και ως τέτοια θα  ασκείται  καταχρηστικά .

Και  προσοχή , ο μεγαλύτερος κίνδυνος  είναι , με τους  σημερινούς φαιδρούς χειρισμούς  της  Κυβέρνησης ,  να  ευτελιστεί το ζήτημα  και η διεκδίκηση  να  εκπέσει  στο  επίπεδο  που  χλευάζουν οι Γερμανοί , ότι δηλαδή οι « Γερμανικές Επανορθώσεις  είναι για τους Έλληνες , ότι  τα  σκονισμένα  παλαιά  τεφτέρια για τους ανατολίτες εμπόρους , που τα ξεσκονίζουν όποτε  μπατιρίσουν μήπως  εκβιάσουν για κανένα δανειάκι» .

Εμείς  είμαστε  εδώ  για  να  μη  το επιτρέψουμε .

Σαράντος Θεοδωρόπουλος  είναι δικηγόρος.

Το κείμενο αποτελεί  την εισήγησή  στην Εκδήλωση της ΛΑΕ  της 5.10.2016 στο Ξενοδοχείο NOVUS με θέμα « Πόρισμα της Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής /. Διεκδίκηση ή Απεπμπόληση των Γερμανικών Επανορθώσεων και του Κατοχικού Δανείου

Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016