Του Κωνστ. Φράγκου
Ένα κράτος για να είναι ελεύθερο, αξιοπρεπές και να ίσταται με υπερηφάνεια, πρέπει να είναι το ίδιο ισχυρό όσο οι γείτονές του.
Θουκυδίδης
Από 4μήνου έχω δημοσιεύσει από τον χώρο αυτό και την εφημερίδα Το Παρόν πέντε (5) αλλεπάλληλες μελέτες – αναλύσεις για το ορατό, ψηλαφιστό και προσεγγίζοντα κίνδυνο εξ Ανατολών, την εγκληματική εγκατάλειψη της Άμυνας και την τεράστια διαφορά δυναμικού – εξοπλισμών Ελλάδας – Τουρκίας Εξέπεμψα SOS. Κραύγασα: Hannibal Ante Portas. Το ίδιο κάνω, συνεχώς, από το 2008…
Μετά την Σημιτική λαίλαπα της λεηλασίας της Άμυνας και των εθνικών πόρων ακολούθησε η Καραμανλική εποχή της λήθης και συγκάλυψης. Αδελφάτο…
Από το 2006, όταν η Άμυνα ελεγχόταν από τον κ. Κων. Καραμανλή, τον επιλεγόμενο Ακάματο ή Σκανδαλοθάπτη, και τον κ. Ε. Μεϊμαράκη, παντελώς αδιάφορο και μοιραίο για την Άμυνα (το μόνο «καλό» που προσέφερε στο Στράτευμα είναι η ολέθρια μείωση της θητείας κατά τρεις μήνες, διαφωνούσης της Στρατιωτικής Ηγεσίας, λίγες ημέρες προ των εκλογών), η κατάρρευση της αποτροπής υπήρξε ραγδαία. Το εθνικό έργο Μεϊμαράκη – Καραμανλή συνέχισε το έτερο θλιβερό δίδυμο Παπανδρέου – Βενιζέλου. Την χαριστική βολή στο σύστημα έδωσε η Κυβέρνηση Αντωνομπενιμπαλτάκων. Είχαμε:
Βασικά, υπεύθυνα τα κόμματα, η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ενώ ο κυβερνών, σήμερα, ΣΥΡΙΖΑ, μειωμένο ενδιαφέρον ή άσκηση ελέγχου για τα’ αμυντικά επέδειξε αυτό το διάστημα.
Τα πέτρινα χρόνια της Αμυντικής Βιομηχανίας
Οι Ελληνικές Αμυντικές Βιομηχανίες αποτελούσες κομματικά παραρτήματα, ΝΔ- – ΠΑΣΟΚ φωλιές αρπακτικών, που τις διαχειρίζονταν σκώληκες τις κομματίλας και της συνδικαλαρίας: Ανεξέλεγκτη λεηλασία… Και πάλι ο τότε ΣΥΝ και μετέπειτα ΣΥΡΙΖΑ ενδιαφερόταν μόνο για τη στήριξη των συνδικαλιστών, χωρίς να ανησυχήσει που οι εργασίες λιγόστευαν και για τα ελλείμματα που πλήρωνε το κράτος, δηλαδή οι φορολογούμενοι.
Απέναντι, η Αμυντική Βιομηχανίας της Τουρκίας μεγαλουργούσε πλαισιωμένη με αυστηρά επιλεγμένα στελέχη και εκμεταλλευόμενη, πλήρως, τα ΑΩ. Εδώ οι αχρείοι διόριζαν μαιευτήρες, προϊσταμένους λαχαναγοράς και φροντιστηριάρχες ως επικεφαλής των Βιομηχανιών.
Τα αντισταθμιστικά Ωφελήματα (ΑΩ)
Είχαν παραδοθεί ως βορά σε κοράκια τα οποία διευκόλυναν και συνεργάζονταν αρμονικά εγκάθετοι των Υπουργών Άμυνας. Η λεηλασία συνεχιζόταν και επί κυβέρνησης Αντωνομπένηδων όταν η ΓΔΕΕ, αρμόδια υπηρεσία, αποτελούσε αποκλειστικό φέουδο του κ. Ε. Βενιζέλου.
Δυστυχώς μόνο ολίγες φωνές και έντιμα έντυπα επεσήμαιναν τον κίνδυνο, επί συνεχή χρόνια, προς δόξαν της κωφότητος της εξουσίας. Εγκληματικά αδιάφοροι, οδηγούσαν τη χώρα στην ευθανασία. Και ξαφνικά έπεσε κεραυνός εν αιθρία. Η επικείμενη παρουσία των πολυδιαφημισμένων F35 στο Αιγαίο και οι, ταυτόχρονες, απειλές του κ. Ερντογάν για νησιά και Λωζάννη. Εν αιθρία; Όχι, δα. Η παρουσία των F-35, που μεγαλοποιείται, ήταν γνωστή από το… 2000(!) και η απειλή είχε εκδηλωθεί με τα Ύμια!
Τα F-35
Όταν η Lockheed Martin κέρδιζε το πρόγραμμα μαχητικών stelth 5ης γενιάς, δηλαδή των F-35 η Αμερικανική κυβέρνηση, Γραφείο Διαχείρισης Προγράμματος (Joint Srike Fighter program office) απευθύνθηκε στους συμμάχους καλώντας τους να συμμετάσχουν, ως εταίροι, στο πρόγραμμα (θα ελάμβανε και η ΕΑΒ…. μερίδιο).
Οι προτάσεις υπεβλήθηκαν, διαδοχικά, στους Υπουργούς κ. Τσοχατζόπουλο, Παπαντωνίου και Μεϊμαράκη. Ουδεμία απάντηση έλαβαν. Η Τουρκία, όπως ο Καναδάς, Ιταλία, Αγγλία κ.λπ. δήλωσαν συμμετοχή.
Το πρόγραμμα έκλεισε και η USAF απευθύνθηκε στον κ. Βενιζέλο προτείνοντας τη συμμετοχή στο πρόγραμμα αγορών, πλέον, ώστε η Ελλάδα να εγγραφεί στον πίνακα προτεραιοτήτων. Και ο κ. ΕΒ εσιώπησε! Τώρα, εμείς γιατί φωνάζουμε ότι η Τουρκία παίρνει F-35 και εμείς όχι; Είναι στα καλά τους οι ανεπαρκείς ηγέτες μας; Μας φταίει ο Καμμένος; Όσον αφορά την Τουρκία, η γείτων και επιθετική χώρα μετέχει στην κατασκευή ως εταίρος και δήλωσε, από το 2010, ότι θα προμηθευτεί, τελικά, 100!
Η πρώτη παρτίδα αφορά σε 30 α/φ με χρόνους παράδοσης 2 (2018), 4 (2019), 8 (2020), 8 (2021), 8 (2022). Κοντολογίς, η Τουρκία το 2022 θα διαθέτει 30 F35 που θα τις επιτρέψουν να κυριαρχεί στο Αιγαίο. Να πούμε ότι αυτό είναι «του θανατά» για ‘μας; Θ’ απαντήσω, όχι, καίτοι δεν είμαι πιλότος μαχητικού. Απαιτούνται όμως ταχείες ενέργειες. Νυν υπέρ πάντων ο αγών. Εάν εφησυχάσουμε, χάσαμε, οδηγηθήκαμε, κατ’ ευθείαν, στην ευθανασία. Απλά, σημειώνω, για να προσγειώσω τους αιθεροβάμονες, ότι αν ακόμη και σήμερα εκδηλώναμε πρόθεση απόκτησης F-35 (κόστος εκάστου 100 εκ. $) το πρώτο θα το παραλαμβάναμε μετά το 2028. Για να είμαστε ρεαλιστές! Και τότε θα είχαμε απέναντι… 100 Τουρκικά! Είναι λύση αυτή του προβλήματος;
Τα F-16
Λαμβάνοντας υπόψη το επιχειρησιακό χώρο του Αιγαίου, είναι αντιληπτό και ομολογούμενο ότι σε μια πιθανή σύρραξη πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξει η Πολεμική Αεροπορία. Επομένως, αβίαστα καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι η διατήρηση μιας αποτρεπτικής δύναμης μαχητικών σε, όσον το δυνατόν, καλλίτερη αναλογία με την ισχύ του αντιπάλου είναι αναγκαία.
Σήμερα, οπωσδήποτε, η απόκτηση από την Τουρκία των F-35 δημιουργεί νέα δεδομένα.
Αυτά τα νέα δεδομένα καλείται η κυβέρνηση ν’ αντιμετωπίσει ΤΩΡΑ, πριν είναι αργά.
Η απάντησή μας θα είναι ο ταχύτατος εκσυγχρονισμός των F-16 που διαθέτουμε συνδυαζόμενος με αυτόν των τεσσάρων (4) φρεγατών ΜΕΚΟ, με τις οποίες θ΄ αντιμετωπιστεί επαρκώς η Τουρκική υπεροχή. Θα υπάρξει όμως αποτροπή. Τα F-16, δηλαδή τα εκσυγχρονισμένα, είναι τα μόνα που μπορεί ν’ αντιμετωπίσουν τα F-35, εκτός αν προμηθευθούμε καινούρια, άλλου τύπου. Αυτό το λέει η ΠΑ και όχι εγώ. Ας δούμε την σύνθεση του αεροπορικού μας στόλου των F-16.
PXI (Αγορά αιώνα – Παπανδρέου) 32
PXII (Μητσοτάκης – Βαρβιτσιώτης) 37
PXIII (Σημίτης – Τσοχατζόπουλος) 55
PXIV (Σπηλιωτόπουλος – Καραμανλής) 31
Σύνολον: 155
(Σημ. σημασία έχει πόσα απ’ αυτά είναι διαθέσιμα, μάχιμα δηλαδή γιατί, όπως πληροφορούμαι, μεγάλος αριθμός είναι καθηλωμένος λόγω έλλειψης ανταλλακτικών).
Ο εκσυγχρονισμός
Είναι παλαιά ιστορία. Μετά την απροθυμία του ΥΕΘΑ να συμμετάσχει στο κονσόρτσιουμ κατασκευής, η κατασκευάστρια εταιρεία L-M δέχθηκε αίτημα της ΠΑ για παροχή πληροφοριών εκσυγχρονισμού (2009). Η L-M υπέβαλε, σε μικρό χρόνο, ολοκληρωμένη πρόταση αναβάθμισης. Ο τότε Υπουργός κ. Ε. Μεϊμαράκης όχι μόνο ουδόλως ασχολήθηκε με το θέμα αλλά και περιέκοψε 10 μαχητικά OPTION της τελευταίας αγοράς ΡΧ4! Η L-B επανήλθε δις. Μία το 2010 και άλλη το 2011. Ουδεμία απόκριση. Φθάνουμε σήμερα, που «έσφιξαν, πλέον, τα γάλατα». Η ΠΑ έχει συγγράψει LOR (αίτημα για πρόταση) για εκσυγχρονισμό αριθμού ή όλων των F-16 σε F16V. Ταυτόχρονα εκδήλωσαν ενδιαφέρον και οι εταιρείες BOEING και BAE. Ενημερώνεται ο Υπουργός, ο οποίος, όπως πληροφορούμαι, αντιλαμβάνεται το πρόβλημα και ερευνά για την εύρεση ικανοποιητικής λύσης, δεδομένου ότι το αίτημα εγγίζει τα 2 δις $ (2,4 δις είναι το συνολικό κόστος F-16, φρεγατών). Η λήψη αποφάσεων, όμως, δεν παίρνει άλλες αναβολές και… βυζαντινολογίες. Η αδιαφορία, η αναβλητικότητα, η έλλειψη διορατικότητας των προκατόχων του, πνίγουν τώρα τον Καμμένο που βρίσκεται επί πυράς. Το θέμα των F-35 και του εκσυγχρονισμού δεν ήταν καθόλου άγνωστα στους ελληνικούς αμυντικούς κύκλους. Το να βγαίνουν σήμερα δημοσιογράφοι και να προκαλούν πανικό με πρωτοσέλιδα, εμπρηστικά δημοσιεύματα ήκιστα προσφέρουν στο συγκεκριμένο πρόβλημα.
Τα εκσυγχρονισμένα F-16 είναι τα μόνα που μπορούν να τ΄ αντιμετωπίσουν, ικανοποιητικά.
Πρέπει να γνωρίζουμε, όμως, ότι ακόμα και αν αύριο διαβιβαζόταν το σχετικό αίτημα εκσυγχρονισμού στην USAF, η απάντηση – πρόταση θα ληφθεί μετά από 6-8 μήνες και το πρώτο F16V θα παραδοθεί το 2020! Αν κανείς προτίθεται να σχολιάσει με την γνωστή φράση «καλά κρασιά», τότε θα πρέπει ν’ απευθυνθεί στους κ. Μεϊμαράκη – Βενιζέλο, βασικά.
Σε αρκετά ικανοποιητικό μέρος των εργασιών εκσυγχρονισμού θα συμμετέχει και η ΕΑΒ και άλλες μικρότερες εγχώριες εταιρείες.
Ο Εκσυγχρονισμός
Δει δη χρημάτων και άνευ τούτων ουδέν εστί γενέσθαι των δεόντων
Δημοσθένης – Ολυνθιακοί
Τα κόστος εκσυγχρονισμού πλησιάζει τα 2δις $, ανάλογα του αριθμού των α/φ. Υπολογίζεται ότι με την καταβολή 200 εκ. $ κατ’ έτος, θ’ απαιτηθούν 10 χρόνια για την αποπληρωμή τους. Σκέψεις, αντίλογοι και προτάσεις υπάρχουν πολλές, οι οποίες, όμως πρέπει να καταλήξουν σύντομα. Οι πάντες βλέπουν ότι ο ελάχιστος αριθμός θα είναι το σύνολο των PXIΙ, III, IV δηλαδή 37+55+31 = 123. Πού θα βρεθούν αυτές οι πιστώσεις σήμερα;
Και ολίγο… γιουσουρούμ
Πληροφορούμαι, χωρίς να μπορέσω να το επιβεβαιώσω ότι:
Ποιοι μπορούν να…. προσφέρουν;
Εφόσον ο Μακαριώτατος και το Ιερατείο φρίττουν επί τω ακούσματι διαχωρισμού κράτους – Εκκλησίας και θεωρεί ότι οι δύο πόλοι αποτελούν συμπαγές – δίπολο, οφείλει να προσφέρει στο ΥΕΘΑ τουλάχιστον το ήμισυ της δαπάνης, δηλαδή περί το 1 δις €. Έχει, άνετα, τις δυνατότητες. ΑΝ το κράτος ανυπεράσπιστο καταλυθεί από το Ισλάμ του κ. Ερντογάν η Εκκλησία θα υποστεί κι αυτή πλήγμα και προσβολή. Προχωρείστε, λοιπόν, Μακαριώτατε, και ιδού μια ευκαιρία εκδήλωσης στοργής της Εκκλησίας προς τις ΕΔ, την Άμυνα, την Αποτροπή. Υπενθυμίζω απλά ότι το κράτος μισθοδοτεί 10.000 ιερωμένους και μόνο 8.000 γιατρούς!
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ποτέ δεν σ’ ακούνε αν δεν έχεις δόντια. Αν δεν μπορείς να δαγκώσεις, δεν υπάρχεις.
Ν. Πεντζίκης
Σημ. 1) Η εσφαλμένη θεωρία τίνων επισήμων και αρκετών ΜΜΕ ότι η Τουρκική προκλητικότητα οφείλεται σε λόγους εσωτερικής κατανάλωσης αποπροσανατολίζει και ρίχνει στάχτη στα μάτια στην κοινή γνώμη.
Η Τουρκία ανοίγει ανύπαρκτα θέματα, όπως η συνθήκη της Λωζάννης, τα νησιά, η Θράκη, λειτουργούσα καθόλου παρορμητικά αλλά προγραμματισμένα, ακολουθούσα στρατηγική 10ετιών. Έχει στόχο την αμφισβήτηση της εθνικής μας κυριαρχίας και του καθεστώτος όλου του Αιγαίου.
Μια ισχυρή, Ελληνική Κυβέρνηση, με συμπαραστάτη στα εθνικά θέματα όλον τον πολιτικό κόσμο θα λειτουργούσε, οιωνεί. ως ένας τρόπος αποτροπής. Εμείς είμαστε όλο λόγια, θεατρικές παραστάσεις και πλέον ου αλλά και μια εσωτερική διαμάχη άνευ τέλους. Τα Εθνικά θέματα έχουν παραμερισθεί και κυριαρχεί μια λυσσαλέα μάχη για την κατάληψη και νομή της Εξουσίας.
Μαζεύτηκαν πότε οι Πολιτικοί Αρχηγοί, ΟΛΟΙ, να συζητήσουν τα εθνικά θέματα;
Σήμερα, πέραν πάσης αμφιβολίας ένα θερμό επεισόδιο αποτελεί κάτι περισσότερο από πιθανότητα. Τούτο δεν αποτρέπεται ούτε με ευχέλαια, ούτε με φαμφάρες, ούτε με “παραστάσεις” τύπου Καστελόριζου. Χρειάζεται στιβαρή στάση εδραιουμένη στον ρεαλισμό.
Δεν θα ήσαν αυτοί λύκοι αν εμείς δεν είμαστε πρόβατα.
2) Υπάρχει όμως, και είναι αναγκαία, και μια εύθυμη νότα. Είναι ο σπουδαίος Αρχηγός, όψιμος «πατριώτης» κ. Β. Λεβέντης. Κραυγάζει κι αυτός ζητώντας να παρακρατηθούν από τους συνταξιούχους ακόμα 200 ευρώ, μηνιαίως, για ν’ αγορασθούν F-35. Έτσι απλά πάμε στο Super Market να τα πάρουμε. Γιατί ο λεβέντης κ. Λεβέντης δεν άρχιζε τις κρατήσεις, αναλογικά, από τον Π.τΔ, βουλευτές, υψηλόβαθμους, αργόμισθους, συμβούλους κ.λπ. Μακριά τα χέρια από το συνδικάτο.
3) Τούτο το κείμενο τράβηξε σε μάκρος αλλά, αφού μιλάμε για εκσυγχρονισμό, δεν μπορώ ν’ αποφύγω τον πειρασμό ν’ αναφερθώ στον εκσυγχρονισμό των APACHE. Τα ελικόπτερα αυτά είναι τα κορυφαία και ακριβότερα παγκοσμίως. Είναι ο μοναδικός τομέας που υπερέχουμε έναντι της Τουρκία στο οπλοστάσιο. Πολλαπλασίαστης ισχύος. Τα πρώτα είκοσι (20) αγοράσθηκαν το 1992 (Μητσοτάκης – Βατβιτσιώτης) και το 2010 ήρθε η ώρα τους να εκσυγχρονισθούν. Το ΓΕΣ ζήτησε προτάσεις από την BOEING, επέλεξε και προώθησε τον φάκελο στον τότε ΥΕΘΑ, απαθέστατο αλλά πολυλογούντα, κ. Ε. Βενιζέλο. Τα Ε/Π αν δεν εκσυγχρονίζονταν θα κατέληγαν στο χυτήριο. Ο τότε Α/ΓΕΣ παρακαλούσε καθημερινώς τον Υπουργό να πάρει απόφαση. Αυτός ανέβαλε και υποσχόταν. Τελικά, ο φάκελος ανυπόγραφος βρέθηκε στον ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΙΝΔΟΥ από τον Αβραμόπουλο. Ήταν, όμως, αργά. Σήμερα τα πολύτιμα αυτά πολεμικά μέσα πνέουν τα λοίσθια. Ο BENI μετέχει σε δείπνα, συζητήσεις κ.λπ. μετά άλλων «συντρόφων» πουλώντας πατριωτισμό και επιδεικνύοντας την σωτηρία της Ελλάδος. ουδείς τον έλεγξε. Όλοι είχαν ξεχάσει το βίο και πολιτεία του ως ΥΕΘΑ.