Υποστηριξε το militaire
Breaking News Αμυντική Βιομηχανία Πρώτη Γραμμή
20/02/2017 | 06:04 (ενημερώθηκε 7 έτη πριν)
Militaire News

Ναυπηγεία ώρα μηδέν με τους εργαζόμενους σε απόγνωση! Όλα όσα ειπώθηκαν στη Βουλή

Ναυπηγεία ώρα μηδέν με τους εργαζόμενους σε απόγνωση! Όλα όσα ειπώθηκαν στη Βουλή

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

Την ώρα που παντού στον κόσμο η ναυπηγική βιομηχανία βρίσκεται σε τροχιά ανόδου, τα καλύτερα ναυπηγεία της Μεσογείου και από τα καλύτερα του κόσμου, δίνουν μάχη επιβίωσης! Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα παραμένουν σε καθεστώς απόλυτης αβεβαιότητας, με τους εργαζόμενους να μην γνωρίζουν τι θα τους ξημερώσει. Οι επόμενες εβδομάδες θα ΄ναι κρίσιμες.Αυτό προέκυψε από τη συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι των εργαζομένων με τον ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα και τον υφυπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιο Πιτσιόρλα.

Πρώτη ημερομηνία που θα μας απασχολήσει η 8η Μαρτίου. Εκείνη την ημέρα θα γίνει συνάντηση για το θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Όπως είπε ο κ.Πιτσιόρλας “έχει  οριστεί ένα ραντεβού στις Βρυξέλλες στις 8 Μαρτίου για να γίνει αναλυτικά η συζήτηση για το τι ακριβώς σχεδιάζουμε σχετικά με τα ναυπηγεία.

Η δική μας η  πρόθεση είναι να υπαγάγουμε τα ναυπηγεία σε ένα καθεστώς εκκαθάρισης, ναυπηγεία Σκαραμαγκά, χωρίς να κλείσουν, και να βρούμε μια οριστική λύση.

Θεωρώ ότι θα μπορώ να σας πω ποια πολλά και πιο συγκεκριμένα πράγματα, μετά την συνάντηση που θα γίνει στις 8 Μαρτίου στις Βρυξέλλες, ούτως ώστε να μπορέσουμε και το θέμα των κρατικών ενισχύσεων να επιλύσουμε, είναι μεγάλο το ποσό και πρέπει να απαλλαγούμε από αυτό, και ταυτόχρονα να ξανά-λειτουργήσουν κανονικά τα ναυπηγεία”.

Επί της ουσίας δεν πρόκειται για κάτι διαφορετικό απ΄ αυτό που όλες οι κυβερνήσεις είχαν ως σχέδο: “τεμαχισμός” του Ναυπηγείου σε “πολιτικό” και  “στρατιωτικό” με την ελπίδα ότι κάποιοι θα βρεθούν να τα αγοράσουν. Προς το παρόν οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να σφυρίζουν αδιάφορα, προτιμώντας οποιαδήποτε άλλα ναυπηγεία στον κόσμο, εκτός από τα ελληνικά. Οι προβλέψεις για το “διαχρονικό σχέδιο”; Το μεν “πολιτικό” ναυπηγείο θα “τεμαχιστεί” σε καρνάγια που θα τα πάρουν ομάδες ιδιωτών. Το “στρατιωτικό” ίσως να έχει περισσότερες πιθανότητες να τραβήξει το ενδιαφέρον κάποιου ιδιώτη.

Ο επόμενος σταθμός για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα΄ ναι η απόφαση της διατησίας στην οποία έχει προσφύγει ο τελευταίος ιδιοκτήτης τους, ο Ισκαντάρ Σάφα.

Όλα αυτά η κυβέρνηση προς το παρόν τα αντιμετωπίζει με μια προσπάθεια να επεκταθεί το πρόγραμμα “στήριξης¨ των Ναυπηγείων μέχρι το τέλος του 2017 . Η ΝΔ την καλεί να μιλήσει με τους εφοπλιστές με τους οποίους προφανώς είχε μιλήσει όταν ήταν κυβέρνηση μαζί με το ΠΑΣΟΚ ,εισπράττοντας το “σφυρίζω αδιάφορα” που προαναφέραμε.

Από τα πρακτικά της συνάντησης στη Βουλή έχει νομίζουμε μεγαλύτερη σημασία να διαβάσουμε τι είπαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που ζουν από πρώτο χέρι τη κατάσταση. Κυβερνητικό, συγκεκριμένο σχέδιο -ανεξαρτήτως κυβέρνησης- ακόμη δεν υπάρχει.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΑΡΑΚΙΤΣΙΟΣ (Πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά «Η Τρίαινα»):

“…Παρά το γεγονός ότι είμαστε για τόσο καιρό απλήρωτοι, αγωνιστήκαμε το δύσκολο διάστημα 2012 μέχρι το 2014 να κρατήσουμε το ναυπηγείο και τις εγκαταστάσεις σε ετοιμότητα για την άμεση επαναλειτουργία τους μόλις οι συνθήκες το επέτρεπαν. Με την καθημερινή μας παρουσία αποτρέψαμε την καταστροφή των εγκαταστάσεων, των υποδομών και κυρίως διατηρήσαμε τα υπό κατασκευή τότε υποβρύχια σε ικανοποιητικό επίπεδο συντήρησης.

Τον Απρίλιο του 2014 ψηφίστηκε από τη Βουλή ο νόμος 4258, με βάση τον οποίον ανέλαβε το Πολεμικό Ναυτικό τη συνέχιση της κατασκευής των υποβρυχίων στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων, με μειωμένο το μισθό μας, κατά 35%. Παίρνουμε 65% του μισθού μας, λοιπόν, και 35% είναι αυτό που διεκδικούμε.

Από το Μάιο του 2014 το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων υπό την καθοδήγηση και ευθύνη του Πολεμικού Ναυτικού και χάρη στην επαγγελματική μας επάρκεια και υπευθυνότητα καταφέραμε ήδη και παραδώσαμε στο Πολεμικό Ναυτικό αξιόπλοα τα υποβρύχια «Πιπίνος», «Ματρώζος», «Ωκεανός» και «Κατσώνης» συν το «Παπανικολής», που παραδόθηκε στο Σκαραμαγκά και κατασκευάστηκε στο Κίελο της Γερμανίας.

Το γεγονός αυτό νομίζουμε ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη για τις δυνατότητες που έχουν τα ναυπηγεία και οι εργαζόμενοι σε αυτά και ακόμη για το πόσο αναγκαίο για την εθνική άμυνα και εθνική οικονομία είναι να λειτουργούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και όλα τα ναυπηγεία της χώρας. Γι’ αυτό απαιτείται να συνεχίσουν τη λειτουργία τους και μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των υποβρυχίων. Είναι αναγκαίο το ναυπηγείο να συνεχίσει την παραγωγική του δραστηριότητα και μετά την ολοκλήρωση του έργου των υποβρυχίων και μάλιστα σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του.

Παράλληλα θα πρέπει να λυθεί το πρόβλημα με την Ε.Ε. και την απαγόρευση εμπορικών δραστηριοτήτων εκ μέρους ναυπηγείων. Πρέπει να βρεθεί τρόπος, να αρθούν οι όποιες απαγορεύσεις και το ναυπηγείο να λειτουργήσει ως πλήρης βιομηχανική μονάδα.

Με την ευκαιρία της σημερινής μας παρουσίας και ενόψει της περάτωσης του έργου κατασκευής των υποβρυχίων επαναφέρουμε σε επικεφαλίδες τα βασικά αιτήματα των εργαζομένων για τα οποία θα πρέπει να βρεθεί λύση.

1. Και πλέον άμεσο είναι η συνέχιση λειτουργίας των ναυπηγείων.

2. Η άρση των περιορισμών που έχουν επιβληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε να μπορέσει το ναυπηγείο, να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία με όλες παραγωγικές δραστηριότητες.

3. Η πληρωμή των οφειλόμενων αποδοχών μας, όπως ήδη αναφέραμε, η εταιρεία μας οφείλει τις αποδοχές μας από τον Απρίλιο του 2012. Μάλιστα για την περίοδο από 3 Απριλίου του 2012 μέχρι 30 Απριλίου του 2014 πριν αναλάβει το πολεμικό ναυτικό -όπως προανέφερα- οι αποδοχές μας έχουν κριθεί δικαστικά, ότι πρέπει να μας καταβληθούν. Ενώ από τις αποδοχές μας για 1/5/14 έως και σήμερα εννοούμε τη διαφορά που υπάρχει -όπως είπαμε και πριν- του 35% αναμένονται δικαστικές αποφάσεις.

4. Η ασφαλιστική τακτοποίηση των εργαζομένων για το διάστημα των 18 μηνών που η εταιρεία μας είχε επιβάλει το σύστημα εκ περιτροπής εργασίας μιας ημέρας την εβδομάδα και για το οποίο διάστημα έχουν εκδοθεί δικαστικές αποφάσεις, που μας επιδικάζουν το σύνολο των αποδοχών μας.

Όλο αυτό το διάστημα από το Μαΐου του 2014 αθόρυβα και με μεθοδικότητα οι εργαζόμενοι μαζί με τα στελέχη του πολεμικού ναυτικού καταφέραμε και φέρουμε σε πέρας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και με χρήματα πολύ λιγότερα από αυτά που απαιτούσε η εταιρεία  Ελληνικά Ναυπηγεία το έργο ολοκλήρωσης κατασκευής των υποβρυχίων. Παράλληλα, με την κατασκευή των υποβρυχίων την τελευταία περίοδο στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πραγματοποιούνται διάφορες εργασίες συντήρησης και ενίσχυσης ή τροποποίηση συστημάτων και σε άλλα πολεμικά πλοία. Το έργο που έχει υλοποιηθεί τα τελευταία δύο χρόνια από τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά είναι εντυπωσιακό. Έχουμε αποδείξει, ότι μπορούμε να πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε εργασία που αφορά την κατασκευή ή την αναβάθμιση φυσικά και τη συντήρηση οποιουδήποτε τύπου σκάφους του Πολεμικού Ναυτικού και μάλιστα με κόστος πολύ χαμηλότερο από αυτό που απαιτεί ο ανταγωνισμός.

Όμως όλες οι προγραμματισμένες εργασίες βρίσκονται στην τελική τους φάση ενώ τελειώνουν και οι αντίστοιχες πιστώσεως. Απαιτείται, επομένως, να δεσμευτούν άμεσα νέες πιστώσεις και να προγραμματιστούν νέες επισκευές αναβαθμίσεις και συντηρήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, ώστε οι εργαζόμενοι να συνεχίσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους προς όφελος και της Εθνικής Άμυνας και της ελληνικής οικονομίας.

Απαιτείται, να διατηρηθεί το ναυπηγείο ζωντανό μέχρι η πολιτεία να καταλήξει τελικά πώς βλέπει να εξελίσσεται το θέμα των ναυπηγείων και μέχρι να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός αυτός.

Γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, γνωρίζουμε τις αντιδικίες και αντιπαραθέσεις με τη σημερινή ιδιοκτησία που έχει με την Ε.Ε., όμως για το καλό όλων πρέπει να βρεθεί άμεσα μια λύση. Μια λύση που θα έχει ως βάση την πλήρη λειτουργία των ναυπηγείων με όλο το προσωπικό και με όλες τις δραστηριότητες ενεργές. Μέχρι τότε οι εργαζόμενοι. Επαναλαμβάνουμε την υπόσχεσή μας με πλήρη επαγγελματική επάρκεια και υπευθυνότητα και με απόλυτο σεβασμό στα χρήματα του ελληνικού λαού μπορούμε να συμβάλλουμε στο αξιόμαχο του Πολεμικού Ναυτικού.

Δώστε μας αυτή την ευκαιρία στους εργαζόμενους και στο Πολεμικό Ναυτικό.

ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΟΥΤΟΥΛΑΣ (Αντιπρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας):

Εμείς ερχόμαστε μετά από ένα εξαετές μεγάλο πρόβλημα στις οικογένειές μας, στα Ναυπηγεία, είμαστε  απλήρωτοι. Υπήρχαν διαστήματα έξι και επτά μηνών που είμαστε τελείως απλήρωτοι ή πληρωνόμαστε με 100 ή 200 ευρώ το μήνα.

Πέρυσι τέτοια εποχή εδώ στη Βουλή ψηφίστηκε ένα νομοσχέδιο, που αφορούσε …το 6 και το 7, μέσα από εκεί οι εργαζόμενοι μπορούσαμε να παίρνουμε σίγουρα το 70% του μισθού μας  από το Πολεμικό Ναυτικό σε συμφωνία με το Υπουργείο Άμυνας. Αυτό ήταν σωτήριο για εμάς, γιατί εκτός του ότι αρχίσαμε να πληρωνόμαστε, εκτός του ότι θα παραδοθούν στο Πολεμικό  Ναυτικό τα 2 τακτικά σύντομα, από την άλλη ήταν και μια μορφή εγγύησης όσον αφορά οι εφοπλιστές, ώστε να μπορέσουμε ξαναγυρίσουν τα πλοία στην Ελλάδα.

Βέβαια, ακόμα υπάρχουν προβλήματα και αυτό οφείλεται περισσότερο –αν θέλετε- ότι έχουμε αργήσει στο να μπουν τα ναυπηγεία στο άρθρο 106Β του πτωχευτικού κώδικα, από τότε το είχαμε αναφέρει-  μέσα από εκεί θα γίνει και η επισκευή της νούμερο 3 δεξαμενής, η οποία έχει βουλιάξει και είναι η μεγαλύτερη δεξαμενή που έχουμε. Αυτή από μόνη της μπορεί να μας φέρει κέρδη στα ναυπηγεία έως και 12 εκατ. € το χρόνο, δηλαδή 1 εκατ. € περίπου τον μήνα, γιατί παράλληλα με τα μεγάλα καράβια που θα φέρνει, θα φέρνει και εταιρείες που έχουν αντίστοιχα και μικρότερα καράβια για  τις άλλες δύο δεξαμενές.

Είναι το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουμε αυτή τη στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να ομαδοποιηθούμε, να γίνουμε ενεργοί, να γίνουμε προσοδοφόροι και να βλέπουμε καλύτερα το μέλλον μας.

Μπορούμε να φτιάξουμε τα πάντα. Όταν σας λέω τα πάντα, εννοώ τα πάντα. Ό,τι περνάει από το δίαυλο της Σαλαμίνας, μπορεί να το φτιάξει το Ναυπηγείο μας, τρέχει και ένα πρόγραμμα «Γιούνγκερ» για πλοία μικρών αποστάσεων, τα οποία μπορούν να φτιαχτούν άνετα στα ναυπηγεία της Ελευσίνας, αλλά εκεί υπάρχει το πρόβλημα των εγγυήσεων. Μια εταιρεία η οποία στην ουσία είναι πτωχευμένη,  είναι στα όρια της χρεοκοπίας και ζητάει να μπει και στο 106Β, δεν μπορεί να δώσει εγγυητικές και θα πρέπει να υπάρξει λύση από πλευρά της Κυβέρνησης, ώστε  να μπορέσει άνετα να εγγυηθεί και το κράτους για να μπορέσουμε να πάρουμε κι αυτά τα προγράμματα για να έλθουν στα Ελληνικά Ναυπηγεία.

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης