Υποστηριξε το militaire
Breaking News Άμυνα
12/06/2017 | 06:34 (ενημερώθηκε 7 έτη πριν)
Militaire News

Μιλώντας με έναν Εύελπι για το παρόν και το μέλλον του

Μιλώντας με έναν Εύελπι για το παρόν  και το μέλλον του

Γράφει ο

Ευάγγελος Π. Γαβρίλης

Ταξίαρχος ε.α – Παιδαγωγός ΕΚΠΑ

Σύμβουλος Εργασιακής Ψυχικής Υγείας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού (MSc)

 Πρόσφατα και λόγω της επικείμενης ορκωμοσίας των νέων ανθυπολοχαγών, διάβασα σε ορισμένα site, την θέληση και την προσπάθεια που καταβάλλεται, εκ μέρους του ΓΕΣ, για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων.

 Ζώντας και υπηρετώντας στη ΣΣΕ, τόσο ως εκπαιδευτής στα νιάτα μου όσο και ως διοικητής τάγματος Ευελπίδων και μέλος του εκπαιδευτικού συμβουλίου, στα υστερότερα χρόνια της καριέρας μου, θα ήθελα να σας κάνω κοινωνούς κάποιων σκέψεών  μου.  

  Καταρχάς, η Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, είναι ουσία και τύποις το αρχαιότερο πανεπιστημιακό ίδρυμα της χώρας μας και αυτό πέρα από την αίγλη, αποκτά αυτόματα μια «αδιαφιλονίκητη» ισχύ στην εθιμική αξιακή αγωγή των Ευελπίδων. Πολλά πράγματα, κατά αυτόν τον τρόπο, μέσα από τον χρόνο, αποκοτούν ενσυναίσθητη της δόμηση του «εγώ» των Ευελπίδων και παρακαταθήκη για τους επομένους, συνεπώς ευθύς εξ αρχής, οι υπεύθυνοι και οι επιθυμούντες διακαώς τις όποιες αλλαγές, θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στα βήματα που θα θελήσουν να βαδίσουν.

 Επιπλέον, η εξέλιξη των πεπαιδευτικών θεμάτων στη χώρα μας, αν και είχε αποκτήσει μια δυναμική, στην ουσία δεν μπορεί ακόμα να συνδέσει την γνώση με την αγορά εργασίας, γεγονός όμως που για την ΣΣΕ, αποτελεί  αντιστρέψιμο καταλυτικό παράγοντα σημαντικού πλεονεκτήματος και τούτο διότι ο Εύελπις γίνεται αξιωματικός και μονομιάς τοποθετείται στον εργασιακό του χώρο. Το ρητορικό ερώτημα που πάντα θα μας απασχολεί είναι αν αυτός ο νεαρός αξιωματικός, έχει όλες εκείνες τις ολιστικές γνώσεις ώστε να δομεί το εργασιακό του stαtus, σε συνάφεια με την εκπεφρασμένη ακαδημαϊκή του συμπεριφορά.

 Εκτιμούμε ότι προς εκπλήρωση των παραπάνω συλλογισμών μας, υπάρχουν 3-4 σίγουρα βήματα, που αν μελετηθούν προσεκτικά, μπορούν να δώσουν ώθηση στην επιστημολογική γνώση του νεαρού αξιωματικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

 α.         Κατανομή των Ευελπίδων σε όπλα – σώματα στο 2ον έτος και πρόγραμμα σπουδών προσαρμοσμένο στα επιλεγέντα από αυτούς όπλα – σώματα.

  β.         Πυρηνοκεντρική μάθηση στην ειδίκευση των όπλων- σωμάτων και περιφερειακή επιστημολογία στην σύνθεση των ακαδημαϊκών τους γνώσεων. Στόχευση για γνωσιακή εξειδίκευση σε ορισμένους από αυτούς, κατόπιν ακαδημαϊκών κριτηρίων επιλογής.   

   γ.         Στρατιωτική αγωγή και παιδεία με εθιμική γνώση, προσαρμοσμένη στα κοινωνικά πρότυπα της πατρίδος μας.  

    δ.        Οι Σχολές όπλων – σωμάτων θα πρέπει να αποκτήσουν μεταπτυχιακό προσανατολισμό, με γνωσιακή εποπτεία  την ΣΣΕ.   

Υπάρχουν βέβαια αρκετές διευκρινίσεις και περαιτέρω μελέτη του προτεινόμενου μοντέλου πλην όμως εκτιμούμε ότι αυτοί που θα αναλάβουν να το «τρέξουνε» και τις γνώσεις και την θέληση θα έχουνε για να το φέρουν σε πέρας. 

Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι καλό πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε σκέψη, να αφουγκραστούν όλοι την άποψη των Ευελπίδων, ενημερώνοντάς τους παράλληλα πάνω σε προκριμένα «θέλω» της προτεινόμενης εκπαίδευσής του, αφού αυτοί σε τελική ανάλυση θα κλιθούν να υλοποιήσουν τις όποιες πεπαιδευτικές καινοτομίες.

Επίσης είναι απαραίτητη η υλοποίηση ενός παράλληλου προγράμματος στήριξης και καταγραφής των όποιων αποκλίσεων του νέου εκπαιδευτικού εκπονήματος ώστε έγκαιρα να επαναξιολογείται και να πετυχαίνονται ορθολογιστικότερα αποτελέσματα.

 

 

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης