Υποστηριξε το militaire
Breaking News Άμυνα ΠΑ
17/01/2017 | 06:46 (ενημερώθηκε 7 έτη πριν)
Militaire News

ΠΤΗΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ: Η άποψη όσων κρατούν ψηλά τη ΠΑ από το έδαφος- Διάλογος σ΄ένα δύσκολο θέμα

ΠΤΗΤΙΚΟ ΕΠΙΔΟΜΑ: Η άποψη όσων  κρατούν ψηλά  τη ΠΑ από το έδαφος- Διάλογος σ΄ένα δύσκολο θέμα

Το ζήτημα της επανεξέτασης των δικαιούχων πτητικού επιδόματος,είχε ανοίξει από τη συνέντευξη του ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου στο Militaire.gr.  Ο ΥΕΘΑ είχε πει ότι “όσοι δεν πετούν” ,εδώ και χρόνια δεν θα δικαιουνται πτητικό επίδομα.

Οι δηλώσεις του ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου είχαν προκαλέσει το άρθρο του Πτέραρχου ε.α Ευάγγελου Γεωργούση στο Militaire.gr.  Σ΄ αυτό υπερασπιζόταν την άποψη ότι δεν πρέπει να γίνουν αλλαγές σ΄ ότι έχει να κάνει με την καταβολή του πτητικού.

Σήμερα δημοσιεύουμε το άρθρο-άποψη απόστρατου της ΠΑ,όχι ιπταμένου, ο οποίος θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Ίσως επειδή το θέμα είναι πραγματικά “καυτό” ,αλλα και λεπτό.

Ο διάλογος έχει ανοίξει μετά από τις ανακοινώσεις Καμμένου και σ΄ αυτή τη λογική δημοσιεύουμε το κείμενο που έχει κάποια επιχειρήματα που μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης. Συζήτησης ψύχραιμης,με επιχειρήματα κι όχι με αφορισμούς και με εμμονές. 

Το κείμενο:

Προβληματίζει ως μη ικανή αποδοχής και ενδεχομένως παραπλανητικά μονομερής η  άποψη πτεράρχου ε.α , περί της έκτασης της ιδιαιτερότητας της  κατηγορίας των ιπταμένων της ΠΑ και του πτητικού επιδόματος  αυτών , που πρόσφατα δημοσίευσε , καθόσον αναφέρει επιχειρήματα υπερβολικά έως και εκτός της σημερινής πραγματικότητας .

Μάλιστα  , επειδή ο συγκεκριμένος πτέραρχος  διαθέτει αρκετή λογική αλλά λόγω της ιδιότητάς του ως προέδρου του Σ.Α.Σ.Ι , ενδεχομένως οδηγήθηκε να εκφράσει μια συντεχνιακή αρεστή άποψη , γι’ αυτό στο εξής θα αναφερόμαστε  ως  “ πτέραρχοι “ .

Βεβαίως η χαρακτηριστική ποιότητα και οι ικανότητες που οφείλει να έχει ο κάθε ιπτάμενος και να τις  αξιοποιήσει   κατά την πτήση είναι ιδιαίτερες  , υψηλών απαιτήσεων και  μεγάλων δαπανών για επιλογή , εκπαίδευση , συντήρηση και αξιολόγηση.

Βεβαίως ο κάθε ιπτάμενος των ΕΔ και των Σωμάτων Ασφαλείας -όχι μόνο της ΠΑ -που εκτελεί πτήση πυρόσβεσης , διάσωσης , μεταφοράς ασθενών και εφοδίων, παρακολούθησης υπόπτων , ακόμη και επίδειξης δεξιοτήτων είναι μέσα στην καρδιά κάθε Έλληνα .

Επιβάλλεται όμως , επί του εν λόγω δημοσιεύματος , να παρατηρήσουμε συγκεκριμένα, για να αναιρέσουμε τη συντεχνιακή διάθεση και την υπερβολή ( κάποια υπερβολή αναγνωρίζει και ο συντάκτης του δημοσιεύματος ) , ότι :

  1. Το λειτούργημα ( ή – επάγγελμα-κατά τους πτεράρχους ) του αξιωματικού είτε του ιπταμένου ασφαλώς και δεν είναι αποκλειστικά ( στον 21ο πλέον αιώνα ) “ το επάγγελμα για τους ρεαλιστές , σύγχρονους και μοντέρνους” . Ωστόσο, ο συντάκτης αφήνει και παρακάτω να υπονοεί ότι χρησιμοποιεί τον όρο “ αξιωματικός της ΠΑ “ και “ ο απόφοιτος ΑΣΕΙ “ σκεπτόμενος μόνο τον ιπτάμενο αφού αυτόν μόνο εγκωμιάζει και μάλιστα σαν να μην υπάρχει άλλος άξιος λόγου στην ΠΑ.
  2. Στην Ελλάδα μας και σε πολλά άλλα κράτη , ιδιαίτερα  στα ανεπτυγμένα , στις ΕΔ και σε άλλες υπηρεσίες και δραστηριότητες , ακόμη και στην ΠΑ υφίστανται και άλλες ειδικότητες και άτομα που “ αυτό που κάνουν έχει μεγάλες και ξεχωριστές απαιτήσεις πνευματικές , ψυχικές και σωματικές”, λ.χ. ιατροί , ειδικές δυνάμεις , διαφόρων ειδικοτήτων μηχανικοί ή τεχνικοί ειδικών μονάδων , προγραμμάτων ή αποστολών , εδικοί αστυνομικοί  . Και αυτοί κρατικοί λειτουργοί είναι , κύριοι πτέραρχοι ,και – τελούν υπό αυστηρή  ιατρική παρακολούθηση.
  3. Σε αυτούς τους καιρούς πολλοί νέοι ιπτάμενοι από 25 -26 ετών δεν έχουν κριθεί διαθέσιμοι (δηλαδή οι πτέραρχοι να τους εμπιστευθούν στην απόλυτη διαχείριση , αυτή την τεράστια δημόσια περιουσία που προκύπτει από τον ιδρώτα του Έλληνα φορολογούμενου ) σε τύπο επιχειρησιακού αεροσκάφους , και σωστά καθόσον δεν έχουν ολοκληρώσει – μερικοί ούτε καν  έχουν αρχίσει – την απαραίτητη εκπαίδευση διότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα αεροσκάφη ή καύσιμα για να πετάξουν τα διαθέσιμα ή η κλιμάκωση δεν επιτρέπει ελλείψει κονδυλίων.
  4. Αυτή η τεράστια δημόσια περιουσία ( δηλαδή τα α/φ , τα οπλικά του συστήματα , τα συστήματα των Η/Υ , των Radars , του συστήματος βολών , κ.λ.π , που ο ιπτάμενος θα χρησιμοποιήσει ) η χώρα μας , όπως και οι άλλες , πριν “ την εμπιστευτεί στην απόλυτη διαχείριση του ιπταμένου “ , πάλι μέσω της ίδιας της ΠΑ , “ πρέπει να την εμπιστευτούν       “ σε μηχανικούς , τεχνικούς , οπλουργούς , εφοδιαστές , ειδικότητες αεροδρομίων , για να την διατηρήσουν ασφαλή  και αξιόμαχη.
  5. Σε άλλες ΠΑ ( λ.χ στη RAF/UK ) , ο ιπτάμενος λαμβάνει πτητικό επίδομα σε τακτική βάση και μόνο βάσει του χρόνου πτητικής ενέργειας. Πέραν τούτου , αποδίδεται τιμής ένεκεν μέρος μόνο του πτητικού επιδόματος σε ταξιάρχους και άνω ( της ειδικότητας ). Μία άλλη μεγάλη διαφορά της RAF είναι ότι για να γίνει ταξίαρχος και άνω οποιασδήποτε ειδικότητας πρέπει τουλάχιστον να έχει μεταπτυχιακό τίτλο και επί πλέον να έχει διοικήσει μεγάλη Μονάδα με βαθμολογία τουλάχιστον  λίαν καλώς. Αναφερθήκαμε στην RAF γιατί είναι παγκόσμιας εμβέλειας  ΠΑ και  γιατί με βάσει αυτή οργανώθηκε η δική μας ,  η οποία διαθέτει αναλογικά πολύ λιγότερους πτεράρχους και η δαπάνη του πτητικού είναι κατά πολύ λιγότερη αναλογικά .

         6) Για τους  ιπτάμενους αξιωματικούς  της Πολεμικής μας Αεροπορίας , η Πολιτεία  αναγνωρίζοντας το έργο τους  έχει προβλέψει  “πολύ σωστά “, εκτός του μισθού  τους να  απολαμβάνουν και ένα επιπρόσθετο ποσό της τάξεως των 1000 ευρώ περίπου μέσο όρο το μήνα   που ονομάζεται ‘πτητικό επίδομα ‘.

Το θέμα  που τίθεται , είναι  αν το εν λόγω επίδομα το δικαιούνται και ιπτάμενοι  που δεν βρίσκονται σε πτητική ενέργεια λόγω της θέσης τους ή λόγω άλλων καταστάσεων , γεγονός που εφόσον συμβαίνει , είναι αντίθετο με την αρχή της ισότητας και της δικαιοσύνης  που προβλέπει το σύνταγμα της χώρας μας ,διατηρώντας  την πρωτοτυπία μας σε συνδυασμό με τους προβλεπόμενους  κανόνες που ισχύουν στις  χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης  και του ΝΑΤΟ .

Υπάρχουν   αξιωματικοί ειδικότητας ιπταμένου , που υπηρετούν σε θέσεις γραφείου στο εσωτερικό και στο εξωτερικό και πολλοί  λόγω βαθμού μακράν εκτός της τακτικής  πτητικής δράσης  και όμως όχι μόνον απολαμβάνουν το  “ πτητικό επίδομα”  αλλά γίνεται και επιπρόσθετη δαπάνη  “φύλλου πορείας “ για να μεταβούν σε αεροδρόμιο  για πιθανή  (τι είδους και για ποιο σκοπό ; )  πτήση. Είναι λογικό ;

Καθόσον  υπάρχουν νέοι ανθυποσμηναγοί ιπτάμενοι των  οποίων  αν και έχουν παρέλθει τουλάχιστον  δύο χρόνια από την αποφοίτησή τους από την ΣΙ , η εκπαίδευσή τους εκκρεμεί  λόγω μη επάρκειας διαθεσίμων αεροσκαφών (έλλειψης ανταλλακτικών , καυσίμων ,κλπ.).

Οι αξιωματικοί των άλλων όπλων του Στρατού και του Ναυτικού , όπως καταδρομείς , αλεξιπτωτιστές , αυτοί που υπηρετούν  στα υποβρύχια, στις  ΟΥΚ , κλπ , όταν σταματήσουν την  εν λόγω δραστηριότητα άμεσα σταματά και το επίδομα της επικινδύνου εργασίας των .

Κύριοι Πτέραρχοι ,

           Το ποσό το οποίο ουσιαστικά ‘σπαταλάτε ‘ για πληρωμές στελεχών που δεν βρίσκονται σε πτητική δραστηριότητα  , εκτιμάται το ελάχιστο  στις 650  χιλιάδες κατά μέσο όρο ευρώ το μήνα , δηλαδή τουλάχιστον  7,8 εκ. ευρώ  περίπου ευρώ το χρόνο. Είναι λογικό δεδομένου των οικονομικών περιορισμών των ΕΔ ; Τι στιγμή που αυτό το ποσό θα μπορούσε να διατεθεί σε  διαθεσιμότητα των αεροσκαφών  για πολλούς πραγματικά δυνάμενους ιπταμένους                            ( βαθμών ανθυποσμηναγών έως και επισμηναγού )  για να εκπαιδευτούν ή να διατηρηθούν πτητικά ενεργοί .

            Η χώρα διέρχεται μία βαθύτατη οικονομική κρίση , με τρομακτικές πλέον ελλείψεις στην κοινωνική πρόνοια , στην υγεία , την παιδεία  ενώ βρίσκονται στο στάδιο της  εξαθλίωσης χιλιάδες συμπολίτες μας !

           Είναι λογικό οι Έλληνες φορολογούμενοι να πληρώνουν από το υστέρημά τους στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας  που είναι επί πολλά χρόνια πτητικά ανενεργοί αντί να ίπτανται οι νέοι μαχητές ; Αν σας διακατέχει η νοοτροπία ότι θα το “ απολαύσουν “ αυτό –αργότερα-και οι νεότεροι  , σκεφτείτε υπεύθυνα  τι διακυβεύεται τώρα εις βάρος των ενεργών σχηματισμών. 

          Η νοοτροπία σας ,  ότι ένας κατώτερος αξιωματικός δεν μπορεί να   έχει μεγαλύτερες απολαβές από ένα μεγαλυτέρου βαθμού απέχει της σύγχρονης λογικής και πρακτικής δεδομένου ότι η αμοιβή είναι συνάρτηση του προσφερόμενου έργου και του βαθμού επικινδυνότητας. .!

          Η νοοτροπία σας  δε , ότι μόνο τα ιπτάμενα στελέχη « είναι η  Πολεμική Αεροπορία » είναι ξεπερασμένη  , αφού  η πολιτεία πρώτα εμπιστεύεται το αεροσκάφος σε άλλες ειδικότητες για να το καταστήσουν ετοιμοπόλεμο και στη συνέχεια το εμπιστεύεται σε σας. Εκτός όμως των αεροσκαφών η ΠΑ διαθέτει και πολλά άλλα  τεχνολογικά  συστήματα και μέσα εξ ίσου επιχειρησιακά σοβαρά με τα αεροσκάφη  για την άμυνα της χώρας , που όμως η διαθεσιμότητα , η αξιοποίηση και η εκμετάλλευση  αυτών δεν εξαρτάται από εσάς..

Συνεπώς, όπως καταλαβαίνετε  την νοοτροπία αυτή  « του  μόνο εμείς είμαστε »  που αφήνετε να νοηθεί στο δημοσίευμα ,οφείλετε να την ξεπεράσετε  -όσο δύσκολο και αν σας είναι – αφού γνωρίζουμε  ότι επιθυμείτε την πρόοδο της ΠΑ. 

Κύριοι Πτέραρχοι ,

Η κατάσταση αυτή με το ¨πτητικό « δεν  έχει δημόσιο ωφέλημα ούτε  λογική »  να συνεχίζεται με την ανοχή   της Πολιτείας /ΥΕΘΑ και   δεν αποτελεί επίσης  δικαιολογία η ιδιόρρυθμη κατάσταση που επικρατεί στην γειτονιά μας , το αντίθετο μάλιστα αφού επικαλείστε ότι η εργασία του ιπτάμενου αξιωματικού είναι λειτούργημα ! – θα περιμέναμε από εσάς που φυλάτε Θερμοπύλες και θέλετε ο Ελληνικός λαός να σας έχει και να σας  διατηρήσει στην καρδιά του να έχετε άλλη λογική που να είναι κοντά στην φιλοσοφία του λαού μας που έχει φθάσει σχεδόν στα όρια της εξαθλίωσης – Αφού τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να διατεθούν για άλλες  δράσεις  των ΕΔ που κρίνονται απαραίτητες για άμεση εφαρμογή , όμως δεν πραγματοποιούνται λόγω της οικονομικής  στενότητας .

Χρήματα σε αυτούς που πετάνε για να εκπαιδεύονται και να επιχειρούν έγκαιρα και με ασφάλεια  λέμε  ΝΑΙ , με όλη μας την καρδιά !

Σε αυτούς  που  ΔΕΝ  πετάνε εις βάρος εκείνων που  επιβάλλεται να πετάνε λέμε  ΟΧΙ ,  γιατί αυτό λέει η λογική και η ορθολογική διαχείριση των οικονομικών των ΕΔ !

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο Facebook Twitter LinkedIn Email Pinterest
booksandtoys

Δείτε επίσης